9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

WooCommerce

Ik maak webshops met WordPress en WooCommerce. Nu stelt er iemand mij de vraag of het mogelijk is om voor verschillende klanten via een login verschillende prijzen te laten zien. Het zou zo de bedoeling zijn dat ‘goede klanten’ een meer voordelige prijs te zien krijgen en dat zelfstandigen de prijs te zien krijgen zonder BTW.

Volgens mij is dit niet mogelijk op 1 module van WooCommerce. Daarom denk ik dat het misschien wel mogelijk is als ik via subdomeinen werk. Ik zou dan op elke subdomein dezelfde website installeren, maar dan met andere instellingen / prijzen. Via een login op de hoofdsite zou ik dan elke gebruiker forwarden naar de site die voor hem van toepassing is.

Graag jullie commentaar / aanbevelingen…

Moderator
    Night

Daar heb je aparte plugins voor, bijvoorbeeld deze (roll-based pricing)

WC Role Based Price

Gewoon één site, één database en geen gedoe.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ja, daar zijn verschillende oplossingen (plugins) voor.
    Google op “WooCommerce Wholesale” en je vindt een heleboel.

Ik gebruik Wholesale Suite plugin en dat werkt goed.
    Het werkt door het toekennen van een “role” aan een groep (bijvoorbeeld winkeliers) en daar kan je dan een kortingspercentage aan toekennen, of, per product, een bepaalde prijs.

De prijzen kan je (voor bijvoorbeeld winkeliers binnen Nederland) dan laten zien zonder BTW, maar bij het afrekenen wordt dan wel de BTW gerekend.

Bijdrager
    Shmoo

Dat kan je bewerkstelligen door een ‘filter’ te plaatsen.

WooCommerce Hooks: Actions and filters

Je zal dan eerst in je template bestanden na moeten lopen waar overal prijzen op de pagina’s getoond worden om te bepalen waar je moet inhaken als het ware.

Voorbeeld:

In de normale index shop view kun je lezen dat hier de prijs van een product getoond wordt en welke action hook daar weer bij hoort.

Wat jij dan moet doen is deze ook onderbreken en daarna je eigen PHP functie er weer voor in de plaats doorheen sturen.

Bijdrager
    El Pablo 10

Hi guys, alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ga hiermee aan de slag!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je moet ook bedenken hoe het bestelproces eruit gaat zien.
    Je wilt waarschijnlijk niet dat een winkelier dezelfde stappen moet doorlopen als een gewone klant.

Dat is veel te omslachtig en duurt te lang. Een zakelijke klant heeft weinig tijd en wil snel vinden wat hij zoekt.

Meestal doe je het in de vorm van een lijst/formulier waar je kan aanvinken wat je wilt bestellen.
    Zoiets:

In dit voorbeeld moet je nog een variatie kiezen, dat kan hier omdat de klant een keuze maakt uit één van de variaties.

Maar soms wil je dat de klant van een product meerdere variaties tegelijkertijd kan bestellen (bijvoorbeeld alle maten en sommige kleuren).
    Dan is het handiger en overzichtelijker om alle variaties apart te laten zien in de lijst, hoeft de klant alleen maar aan te vinken wat zij hebben wil.

Ook is het handig als je de betaalmethode kan aanpassen. Voor groothandel heb je misschien liever contante betaling dan Creditcard, om maar wat te noemen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

nog een mooi voorbeeld:

Bijdrager
    Shmoo

… en hoeveel database queries zijn dat, om dit lijstje te genereren?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Geen idee, die laatste staat in minder dan een seconde op je scherm.
    Is gewoon een tabel, toont elke keer dezelfde (alle) variaties van dat product, dus goed te cachen.

Het eerste voorbeeld gebruikt AJAX, toont eerst 12 producten, en meer als je naar beneden scrollt.
    Pagina laadt stuk langzamer, minimaal 1,5-2 seconde, afhankelijk van je filter.

Meeste laadtijd gaat zitten in andere zaken zoals tig javascripts, stylesheets en plugins.
    Wat eigenlijk al zo was voordat de site groothandelsfunctionaliteit kreeg.

Wat ik maar wilde laten zien is dat een groothandelssite een andere benadering vraagt dan een gewone webshop.
    Met alleen prijzen aanpassen kom je er niet, behalve als je maar een paar producten verkoopt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.