6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

WooCommerce webshop bijwerken

Ik moet een WooCommerce webshop bijwerken. Ik heb een copy op een testserver gezet, de huidige webshop blijft online gewoon werken. Als de nieuwe webshop éénmaal klaar is, hoe regel ik dit dan met de database? Want op de huidige webshop blijven ondertussen de bestellingen immers binnen lopen.

Bijdrager
    McMeller

Ik lees even mee.

Bijdrager
    Shmoo

Meest eenvoudige is vanuit je WordPress dashboard een Export > Import doen en aangeven wat je wel en niet wil exporteren + importeren.

Meer geavanceerd is een complete uitdraai maken van de database via PHPmyAdmin. Daarna een nieuwe database aanmaken online en deze daar weer in importeren. > WordPress linken met die nieuwe database (wp_config.php) en zorgen dat alle urls kloppen en dan ben je ook klaar.

Downtijd zal afhankelijk zijn van hoe groot je database is, uploadsnelheid en hoe snel je zelf kunt werken.

Dikke tip ☝️

Voer dit soort dingen ’snachts uit.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Maak je site helemaal af op je staging server. Dan gooi je vanuit je dashboard op de staging server alle WooCommerce orders weg. Op de live site doe je vanuit het dashboard een export: Tools>Export>Orders. Die importeer je in je staging site. Kijk of alles klopt en werkt. Sites moeten nu hetzelfde zijn, voor wat betreft de orders in de backend. Dan maak je een backup van de live site (alles, dus DB plus alle bestanden). Kopieer je gewijzigde bestanden (je thema) naar de live site. Dan push je de database van de staging site naar de live site met WP db sync en de eventuele afbeeldingen met WP Sync media files. Dat zijn plugins die je op beide sites moet installeren om dat te kunnen doen.  Meer info over de plugins hier: https://wp-sync-db.github.io

Bijdrager
    El Pablo 10

Ok guys, bedankt voor de info. Hier kan ik mee aan de slag.

Moderator
    Night

Niet vergeten de live site dan even in de onderhoudsstand te zetten. Anders loopt je bd-sync de mist in als er tussentijds nog orders geplaatst worden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.