13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

WooCommerce hook verwijderen

Ik wil in WooCommerce de ‘proceed to checkout’ button in de ‘header cart’ verwijderen, maar dit lukt niet (https://prnt.sc/ottsad)(https://delicrafts.marketingpartner.be/). Ik heb de volgende code hiervoor gebruikt:

remove_action(‘woocommerce_widget_shopping_cart_buttons’,’woocommerce_widget_shopping_cart_proceed_to_checkout’, 20);

Wat is er mis met mijn code?

Bijdrager
    TheBigZ

Moderator
    Night

Bijdrager
    EagerB0bNerd

code lijkt me goed. Behalve dat het wat leesbaarder wordt met een spatie hier en daar:

remove_action( 'woocommerce_widget_shopping_cart_buttons', 'woocommerce_widget_shopping_cart_proceed_to_checkout', 20 );

Heb je het op de juiste plaats gezet (functions file van je (child) theme)?

Heb je browsercache leeggemaakt/uit staan? Probeer eens de cart leeg te maken en opnieuw een order aan te maken?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    EagerB0bNerd

@shmoo:

Omdat die cart in een pop-up zweeft boven de pagina vermoed ik dat het een cart widget is. In dat geval is de gebruikte hook wel goed: WC template hooks. 

Maar alleen El Pablo zelf kan dat zien in zijn template. Kan ook nog zijn dat er een plugin oid gebruikt wordt om die minicart daar te tonen. Of dat het een custom thema is. Of hij doet wat anders fout, wie zal het zeggen. Zoals wel vaker komt er weinig response van El pablo. Een screenshot in plaats van een link naar een site helpt ook weinig.

Bijdrager
    Shmoo

Lijkt mij niet.  Ik schat de kennis van Pablo dusdanig in dat hij nog niet zo heel erg veel zelf bouwt maar dat hij zich vooral richt op childthema’s, hooks & filters overschrijven om functionaliteit te manipuleren.

Ik zie vooral een patroon:  Google een WordPress vraag –> aantal keer klikken, voorbij de SEO monsters –>  copy/paste de voorbeeldbroncode –> please let it work! 🤞

Er is weinig kennis waar hij daadwerkelijk mee bezig is, laat staan dat hij weet hoe je moet troubleshooten of gaan zoeken welke filters en hooks hij moet gebruiken. Rechtsboven is waarschijnlijk gewoon een ‘header winkelmandje’ zoals je dat heel vaak ziet bij zo’n beetje welke E-commerce shop op dat soort locaties. Deze includen meestal ‘direct’ het winkelmandje script.

Zijn filter werkt niet omdat hij desbetreffende  ‘proceed to checkout’  button  van de  WooCommerce Winkelmand Widget aan het verwijderen is. Deze widget is waarschijnlijk niet toegevoegd aan een sidebar of elders op de site …. dus is het resultaat niet zichtbaar aan de voorkant —> shit mijn broncode werkt niet is dan de eerste gedachte, niet ik zit op de verkeerde positie te friemelen. De filter en hook vertellen je dit namelijk ook al. woocommerce_widget_shopping_cart_buttons daar staat al precies wat het doet. WooCommerce [plugin] en widget [module] … rest is wat het gaat doen.

Als je mijn voorbeeld gebruikt dan verwijder je (hoogstwaarschijnlijk) desbetreffende button globaal van de website. Ook in de widget module.

Bijdrager
    feek

Helder verwoord @shmoo

Waren ook mijn gedachtes. WB overigens.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als je mijn voorbeeld gebruikt dan verwijder je (hoogstwaarschijnlijk) desbetreffende button globaal van de website.

Ja, Vraag is hoe je dan wilt gaan afrekenen…

Moderator
    Night

Ik denk via ‘View Cart’.  Maar volgens mij is daar dan de checkout button ook weg…. 🤫

Bijdrager
    El Pablo 10

Guys, ik zou voorzichtig zijn met het veronderstellen van dingen…

1. @eagerb0bnerd: De link van de website waarover het gaat zit in mijn originele bericht.
    2. Ik ben misschien nog redelijk nieuw als developer, maar ik doe ondertussen heus meer dan wat googelen en kopiëren van code.
    3. Er is een reden waarom die button daar weg moet. Die moet daar weg voor B2B klanten tot op het moment dat ze minimum 300 kg besteld hebben, welk ik zelf geprogrammeerd heb (dus geen gekopieerde code). Ik zou dat allemaal kunnen toelichten in mijn originele bericht, maar daar gaat het hier niet om denk ik dan.
    4. Mijn websites en webshops bouw ik (ondertussen) bij voorkeur volledig zelf (eigen thema). Zo ook de website waarover het hier gaat.
    5. Vanuit jullie point of view stel ik misschien belachelijke vragen, maar krijgt iemand de kans om het allemaal te leren? Dient een forum dan niet om vragen te stellen? De reden waarom ik mijn vragen hier stel, ook al is er een officieel WordPress en WooCommerce kanaal, is omdat ik met jullie antwoorden werkelijk iets ben en dat jullie veel sneller antwoorden dan de officiële kanalen. Waarvoor dank btw. Nu krijg ik helaas het idee dat het een ‘uitlag gedoe’ wordt.

Bijdrager
    Shmoo

Mijn websites en webshops bouw ik (ondertussen) bij voorkeur volledig zelf (eigen thema). Zo ook de website waarover het hier gaat.

StoreFront gebruiken en er een eigen naam aan geven is niet iets zelf maken.☝️

Een eigen thema is beginnen met een lege folder en daar de minimale templates instoppen die nodig zijn om een WordPress site te bouwen. Daarna ga je pas iets toevoegen wanneer je dit daadwerkelijk nodig hebt.

Als je dat zou doen dan zou je niet zoveel terug hoeven vallen op filters en hooks om dingen te overschrijven/manipuleren.

Wat je in jouw geval van werken straks krijgt is een website die voor laten we zeggen 170Kb functionaliteit bevat dat afkomstig is van X of Y modules en die nodig zijn om je ding te doen. Daarnaast voeg jij er zelf nog eens 85Kb aan functionaliteit aan toe die een gedeelte van die 170Kb moet manipuleren/overschrijven. Als je daar eens over nadenkt dan begrijp je misschien dat je op zo’n moment niet heel erg ‘lean‘ bezig bent, zoals WordPress dat omschrijft.  En ja PHP (versie 7) camoufleert dat soort praktijken wel qua verwerkingssnelheid en performance maar het is niet heel erg netjes om het op die manier te doen. Je kunt het vergelijken met alle ‘clowns’ die een SSD-schijf inbouwen in veel te oude computers en daarna denken dat de hele wereld gek is wanneer ze eens per zes jaar een nieuwe computer kopen.

Als je gewoon gaat kijken hoe zoiets werkt dan zal je zien dat de ‘proceed to checkout button‘ heel erg toegankelijk is gemaakt. Het is namelijk een compleet eigen template geworden sinds versie 2.6, vanwege een reden. Als je dit template kopieert naar je eigen thema-folder dan zal deze gebruikt worden ipv de WooCommerce versie en dan hoef je dus niet steeds met filters en knoei te werken maar kun je gewoon je eigen broncode schrijven in het template.

Het is zo simpel.

Dit heeft niks met niets mogen vragen te maken maar dit is beginners gedoe. Er is een verschil tussen experimenteren met dingen om iets te leren en jezelf verkopen richting bedrijven alsof je verstand van zaken hebt. Geloof mij, iemand die al jaren websites bouwt kan heus wel a.h.v bepaalde vragen bepalen hoeveel kennis iemand heeft. Ik zou zeggen dat jij te weinig kennis hebt om jezelf een web developer te noemen. Dat staat compleet los van het feit of jij jezelf zou moeten verkopen richting bedrijven als iemand die websites/shops maakt.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

1. @eagerb0bnerd: De link van de website waarover het gaat zit in mijn originele bericht.

Ha! mooi dat je het even verduidelijkt. Als ik op je link klik kom ik namelijk bij je schermafdruk, niet bij de site.

Verder: je kan wel welles/nietes gaan spelen met de mensen die je proberen te helpen maar daarmee is je probleem is nog steeds niet opgelost. Terwijl het me, eerlijk gezegd, niet heel ingewikkeld lijkt.

Als ik de broncode bekijk zie ik dat het winkelwagentje wel degelijk een widget is. Je code zou dus moeten werken. Vraag is nog steeds waarom het niet werkt. Als je er niet uitkomt kan je de button nog altijd verbergen met CSS.  Dat moet wel lukken lijkt me. Verder  wat Shmoo zegt.

Last but not least is er voor het maken van een min of meer professionele B2B oplossing wel wat meer nodig dan het verbergen van een button beneden de 300 kg. Het bestelproces voor een groothandelsklant verloopt heel anders dan dat van een retailklant. En 300 kg? dream on zou ik zeggen…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.