6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Ratz

Wolfenstein instaleren>>> .exe bestand op IntelMac mogelijk?

Om Wolfenstein E.T. te instaleren dien je een gedownload .exe bestand te openen. Als ik dit probeer geeft ‘ ie aan: “er is geen standaardprogramma opgegeven om document te openen”>> vervolgens ‘annuleer -of- kies programma’

Nou heb ik wel (een beetje) begrepen dat een .exe bestand op een mac niet werkt maar ik heb ook wel eens vernomen en gelezen dat op de IntelMac dit wel zou kunnen.
    Ik heb een Intel iMac……

Any suggestions? Als het mogelijk is, met welk programma open ik de boel?
    Thanks!
    Ratz

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

exe bestand? Wolfenstein ET is er gewoon in een mac versie hoor? Kijk maar op http://www.macgamefiles.com

of zoek op google, wolfenstein et mac.
    En updates zijn er ook gewoon voor de mac.

edit: alleen vraag ik me nu af of dat wel werkt op de intel…. :?

Bijdrager
    inactiveaccount

Enemy Territory is er voor Mac, het is PowerPC dus draait onder Rosetta maar werkt wel redelijk. Performance zou veel beter native zijn maar het werkt wel, afgezien van de crash bij het afsluiten van ET.

Bijdrager
    Erik Joling

Om een .exe op een intelmac te gebruiken moet je eerst Windows installeren (zoals ook op pc’s). Om Windows te installeren op een intelmac heb je Bootcamp (gratis) of Parallels (kopen) nodig.

Bijdrager
    zmaster
    ”Erik

Om een .exe op een intelmac te gebruiken moet je eerst Windows installeren (zoals ook op pc’s). Om Windows te installeren op een intelmac heb je Bootcamp (gratis) of Parallels (kopen) nodig.

Om exe bestanden te draaien is er nu ook crossover.
    Maar hier is rekening te houden met games dat vaak aan directx omgeving vast zit.
    Deze is via een vrij omslachtige manier in crossover te zetten schijnt het.
    Open GL games moeten wel zo te draaien zijn met crossover.

Ik heb dit zelf gehad en met een paar exe bestanden geprobeerd.
    Het werkt best aardig. Dus het proberen waard.

Bijdrager
    icecreammm

Wolfenstein ET werkt eigenlijk perfect via Crossover (dus via installatie van een windows exe)
    Het werkt beter via Crossover dan onder rosetta.
    Maarrrr, je kan geen online games spelen waarbij punkbuster (anticheat) geactiveerd is want dan vlieg je terug naar het gamemenu en verschijnt een bericht dat je geband bent voor 0:00 minuten omdat er ergens iets scheelt met een windows dll ofzo.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.