10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    bummenawt

WOL op Synology

Op mijn Synology heb ik Wake On Lan aanstaan. Ook in mijn Fritz box router heb ik bij het betreffende ip van de NAS de WOL functie aanstaan. Echter als de Synology in slaapstand staat wordt hij niet wakker bij het oproepen van het ip adres van de Synology.

Als ik in mijn Fritz box zelf op de NAS klik en vervolgens klik op ‘start computer op’ komt de Synology wel uit zijn slaapstand. Wat ik graag wil is dat ik gewoon het ip adres kan aanroepen in de browser en hierdoor de NAS wakker wordt…

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Je hebt hiervoor een WOL applicatie nodig, en deze gebruik je enkel als de Syno uit staat. De Syno moet altijd uit hibernate komen als er een verzoek komt, uiteraard niet wanneer hij uit staat.

Bijdrager
    bummenawt

Bedankt voor je reactie. Het gebruik van een dergelijke applicatie is dus verreist?

Dan is zo’n WOL functie nog best wel omslagtig. Ik dacht dat het wel zou werken als ik gewoon het ip adres van de NAS in de browser zou aanroepen en er dan een seintje van de Fritz!box naar de Synology ging om hem ‘wakker te maken’.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    winwiz

Gebruik gewoon de DS Finder App. Werkt prima hiervoor.

https://itunes.apple.com/nl/app/ds-finder/id429865523?mt=8

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  winwiz.

Bijdrager
    bummenawt

Dat lijkt me alsnog niet handig want dan moet je telkens de telefoon als een soort van afstandbediening gebruiken om de NAS aan te zetten. Had gehoopt dat zo’n WOL functie wat beter geïntegreerd was; gewoon als Time Machine een back-up wil maken de NAS wakker maken.

Maar dat kunnen Apple en Synology blijkbaar nog niet maken…

Bijdrager
    bummenawt

Jup heb het vinkje aangezet. Er staat ook een knop naast met start computer nu. Als ik daarop klik start de nas wel op. Fritzbox kan blijkbaar dus wel zo’n Magic Pakket sturen maar het wordt niet getriggerd als ik het ip adres van de nas aanroep.

Bijdrager
    digilb

Bij mij precies hetzelfde: Fritz!Box en daarachter een NAS.
    Enige manier om WOL te doen, is via de interface van de Fritz!Box. Via DS Finder (of een willekeurig ander WOL-tooltje) werkt niet.
    Het gekke is: vroeger werkte het wél. Maar ik weet niet meer wat ik ooit gedaan heb… Wellicht een poort in de Fritz!Box dichtgezet die eerder open stond?
    Zie ook http://www.synology-forum.nl/ios-apps-(iphone-ipad-en-ipod)/ds-finder-en-nas-aanzetten-via-wol/

Bijdrager
    digilb

Ik heb het gevonden. Bij mijn Ds214 icm Fritz!Box werkt WOL als ik in de DS Finder app (Android, maar dat zou niet mogen uitmaken) het lokale IP adres van mijn NAS invoer.
    De QuickConnect naam werkt *niet*.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.