7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    rogerpaolo

wmv naar Logic

Hi,

Ik ben een ervaren Logic Pro gebruiker, en ga nu voor het eerst geluid bij een film editen. Welke app kan ik het beste gebruiken om WMV naar andere formaten te veranderen (MOV, MPEG etc.), en welke app om het geluidsspoor van het beeldspoor te splitsen?

alvast bedankt.

Bijdrager
    TonE

Alles dat je nodig hebt is Quicktime pro en Flip4Mac.
    Flip4Mac maakt het mogelijk een WMV in QT pro te openen en vervolgens via het export commando het audio kanaal als AIFF weg te schrijven.

Moderator
    unSOUND

Je topic staat in het verkeerde sub-forum. Beeldbewerking
    is voor fotobewerking en opmaak-programma’s.

Jouw vraag hoort in het Video-bewerkings forum, waar je het
    bovenste topic eens moet doornemen, want daar staan alle
    mogelijkheden, en links naar topics waar die programma’s
    besproken worden.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39761

:)

Bijdrager
    rogerpaolo

ik zie het. thread closed dan maar… maar in de thread waar je naar verwijst vind ik niet de antwoorden die ik zoek, dus ga daar nogmaals de vraag stellen.

Bijdrager
    TonE

Ik heb toch antwoord gegeven?
    Dit is imo de voordeligste oplossing, volgens mij volstaat de goedkoopste versie van Flip4Mac (niet de gratis afspeler) en QT pro, tesamen zo’n 60 euri

Bijdrager
    rogerpaolo

ton e, jij geeft antwoord op de vraag of ik audio kan splitsen en wmv kan afspelen. kan ik met QT pr ook converteren? Als dat zo is heb je inderdaad mijn vraag beantwoord.

Bijdrager
    TonE

Ja: export –> Pull down menu–> Sound to AIFF of Sound to Au of Sound to Ogg Vorbis of Sound to Wave. Verder zit er nog een options box met de mogelijkheid lossless in te stellen of een compressie mee te geven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.