14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

.WMV naar .AVI?

Ik heb een WMV bestand op de Mac staan en wil deze omzetten naar een AVI. Met QuickTime exporteren lukt wel maar de kwaliteit gaat flink achteruit en er is geen geluid. Welk programma doet dit snel?

Bijdrager
    reposte

Hier zijn al heel veel draadjes over.

Een voorbeeldje van een sticky van unSOUND…

Verder bestaat er ook nog een zoekfunctie!

Inactief
    Anoniem

Daar kan ik niet terugvinden hoe ik een .WMV om kan zetten naar een .AVI?!

Bijdrager
    reposte

Als je het forum een beetje doorbladert kom je erachter dat dat helaas op een Mac zo goed als niet gaat. Wat je kunt doen: iemand met een PC zoeken, of VPC installeren. Voor Windows heb je zat toeltjes!

Sleutelbeheerder
    Night

Is EasyWMA dan iets voor jou? Een MP4 kan je eenvoudig omzetten naar AVI met bv. Quicktime of FFmpeg

Bijdrager
    reposte

Maar kost deze niet geld?

Overigens nog nooit van gehoord. Maar klinkt interessant!

Inactief
    Anoniem

Oké … ik zal het wat duidelijker uitleggen. Ik heb een WMV die ik naar m’n iPod wil converteren. Ik dacht dit makkelijker te doen door hem eerst naar .AVI te converteren om hem vervolgens met iSquint om te zetten naar .MP4?!

Bijdrager
    PB

Dit kan wel hoor. Heb je flip4mac? Als hij je .wmv gewoon automatisch in quicktime opent, kan je de extensie gewoon veranderen. Voorbeeld: Ik heb film.wmv van een vriend gekregen, ik heb flip4mac en het enige wat ik hoef te doen is film.wmv te veranderen in film.mp4 . Dat doe je door dubbel te klikken op de naam, dan verander je het en dan vraagt hij of je de extensie wil veranderen. Dat doe je en klaar is kees:lol:
    edit: Je kan, als hij hem toch opent in quicktime en je hebt pro, ook gewoon exporteren naar mp4.

Bijdrager
    Lexilyn

Dat zou net iets te makkelijk zijn hé Pascalliej :lol:
    Als je de info opvraagd van je geopende film kan je zien dat het nog steeds een WMV is.
    Of je de film met QT Pro zo kan exporteren naar m4V (iPod video) stel ik wel in vraag. Mocht het lukken is het alleszins een leuk trucje omdat je hiervoor normaal gezien de betalende Flip4Mac versie Player Pro (29$) nodig hebt…
    http://www.flip4mac.com/wmv_upgrades.htm

http://lexilyn.be/videoconversies/index.html

Bijdrager
    PB
    ”Lexilyn”

Dat zou net iets te makkelijk zijn hé Pascalliej :lol:
    Als je de info opvraagd van je geopende film kan je zien dat het nog steeds een WMV is.

Echt waar? Ik had zo’n het bij zo’n bill gates filmpje gedaan en hij zegt dat het een mpeg-4 film is hoor!:roll:

Bijdrager
    Timon

Volgens mij moet het met inderdaad met ffmpeg lukken om een WMV naar AVI te converteren… Het duurt wellicht wat lang, maar de kwaliteit is vrij goed.

Moderator
    unSOUND

ffmpegx kan alleen met de oudere wmv bestanden overweg… je hebt dus een kans, maar het hoeft niet.

In principe is de kortste ( en kwalitatief beste ) optie normaal gesproken openen in QuickTime, en direct exporteren naar mp4. Waarom er geen geluid bij zit kan van heel veel factoren afhangen, want wmv is net als avi een container, er kan van alles in zitten qua codering die dus de uitkomst bepaald…

Bijdrager
    Mitove

Als je het bestand bewaart als .mov in quicktime kan je het daarna met Openshiiva omzet naar MP4.

Na lang zoeken en proberen blijkt dat bij mij altijd te werken..

http://openshiiva.sourceforge.net/

Inactief
    Anoniem

Oké … bedankt voor de reacties. Zoals ik al zei was de uitvoer bij QuickTime niet om aan te zien. Gelukkig heb ik het toch kunnen oplossen met de laatste versie van iSquint. Het duurde 2 uurtjes om te converteren maar ik heb nu een .mp4 bestand! Bedankt…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.