10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    maxim22

wmv in iMovie HD

hallo, ik heb een paar filmpjes met extensie wmv die ik wil bewerken met iMovie maar hij zegt dat quicktime de bestanden niet kan lezen. hoe los ik dit op??

Bijdrager
    Xcode

Je moet dit programma (Flip4Mac) even downloaden en installeren. Nu kun je sowieso .wmv bestanden bekijken met QuickTime. Nu weet ik niet of je ook de .wmv bestanden in iMovie kan afspelen, maar ik heb dan nog wel een plan B voor je.

Bijdrager
    mollie319

Volgens mij kan dat niet met de standaard versie van Flip4Mac.
    Je hebt Flip4Mac Studio nodig (kost je $49) http://www.flip4mac.com/wmv_studio.htm

Visualhub doet het ook, voor $ 23
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30028

Een gratis alternatief kan ik zo snel niet vinden….

Suc6

Bijdrager
    Xcode

Dat was dus plan B, de .wmv bestanden omzetten in .mov met behulp van VisualHub.

Moderator
    unSOUND

Maar dan moet het wel een oude codering van WMV zijn, want ffmpegX ( want dat is de motor onder VisualHub ) kan niet overweg met de nieuwere coderingen. Flip4Mac kan dat wel.

Om WMV’s te bekijken heb je inderdaad genoeg aan de gratis versie van Flip4Mac, om het te kunnen bewerken / exporteren heb je Player Pro nodig.

Als je ( begrijpelijk ) geen zin hebt om een licentie te kopen om eenmalig een paar filmpjes om te zetten, laat het mij anders even weten, dan zet ik ze wel voor je om.

Bijdrager
    maxim22

bedankt mac gamer, visual hub werkt heel goed
    ik ben heeel bllij dat ik macosx.nl heb gevonden!!

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

Om WMV’s te bekijken heb je inderdaad genoeg aan de gratis versie van Flip4Mac, om het te kunnen bewerken / exporteren heb je Player Pro nodig..

Dus om die tekst door je beeld te voorkomen betaal je ± 38 euro :x

Moderator
    unSOUND

Je betaald 38 euro voor alle mogelijkheden van het programma…. het weghalen van die tekst is er daar slechts 1 van…

Bijdrager
    maxim22

het werkt toch niet zo goed, na 2minuten stopt hij met de conversie!!

Bijdrager
    Xcode

Ja, dat is een groot nadeel…:(

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.