8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    KingOfBongo

WMV importeren in iMovie ?

Ik heb hier een 6tal volle MiniDV tapes liggen , waarvan de bedoeling was ze te gaan editen met m’n nieuwe Mac – maar die is nog steeds niet aangekomen. Nu heb ik dringend een lege tape nodig (m’n dochter is juist beginnen lopen) maar ik heb geen zin om nog extra tapes te gaan kopen. Vandaar volgende vraag: stel dat ik een van die tapes importeer in Windows Movie Maker (heb voorlopig geen andere software), kan ik de wmv die dan gecreëerd wordt achteraf importeren in iMovie ?

Bijdrager
    allard

Om conversie problemen te voorkomen, en omdat wmv nou niet het kwalitatief beste formaat is
    zou ik gewoon even 3 euro investeren in een nieuw bandje. Of het moet mogelijk zijn om
    in het programma wat je noemt het materiaal te importeren als dvpal.

En dan nog iets, bij het constand opnemen op het zelfde bandje word de kans op fouten steeds groter, wat weer voor capture problemen kan zorgen.

Succes Allard

Bijdrager
    Toon.B

als je nog veel schijfruimte op je Windows-Pc over hebt, kan je natuurlijk ‘verliesvrij’ het video-materiaal van je DV-tapes importeren in je PC als .dv-files…

…maar dan ben je per 5 minuten video ca. 1 GB aan schijfruimte kwijt,
    voor een DV-tape van 60 minuten heb je dus ca. 12 GB vrije schijruimte nodig…

…die heb je waarschijnlijk niet…

…heb je ze wel, dan kun je later je .dv-file weer ‘verliesvrij’ terugzetten naar je DV-tape (mits je DV-camera een DV-in ingang heeft natuurlijk…)

of je kunt t.z.t je PC aan je Mac koppelen in een lokaal netwerkje en dan je .dv-file van de PC
    naar je Mac overzetten (en drag-and-drop in iMovie4 importeren)
    [iMovie knipt het dan echter wel op in stukken van 2 GB…]

…maar…
    …zoals ook Allard al adviseerde :

gewoon een nieuw DV-tapje kopen is veel eenvoudiger én goedkoper…

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    KingOfBongo

Euh waarom zou ik geen 12GB extra vrij hebben ? Ik heb hier een schijf van 160GB intern en nog eens twee externe HD’s tezamen nog eens goed voor 200GB (en nee ik moet niet compenseren voor iets anders – vindt m’n vrouw toch :wink: )…

Bijdrager
    KingOfBongo

Ongetwijfeld een domme vraag maar hoe kopieer ik die boel als .dv files ? Als ik m’n camera (een sony PC101) in explorer bekijk, zie ik daar niets staan …

Bijdrager
    Toon.B

op een Mac is dat eenvoudig :

gewoon importeren in iMovie…
    …en dan staan ze op je harde schijf…

…maar jij hebt een Windows-PC bedrijp ik….

kijk dan eens hier :
    http://www.digitalfaq.com/capture/dv.htm

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    cabbie
    ”allard”

Om conversie problemen te voorkomen, en omdat wmv nou niet het kwalitatief beste formaat is
    zou ik gewoon even 3 euro investeren in een nieuw bandje. Of het moet mogelijk zijn om
    in het programma wat je noemt het materiaal te importeren als dvpal.

En dan nog iets, bij het constand opnemen op het zelfde bandje word de kans op fouten steeds groter, wat weer voor capture problemen kan zorgen.

Succes Allard

zet daarom het geluid op je miniDV camera op 16bit, ipv 12 bit.

Bijdrager
    KingOfBongo

thnx

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.