7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    veldb060

Wmv files§

Hallo,

Ik heb een vraag. Als ik programma’s wil kijken die ik gemist hebt, bijvoorbeeld radio oost. Dan speelt het via de Window Media Player af. Nu heb ik Flip4mac Studio geinstalleerd en de WMP start nier meer op. Ik had gehoopt dat deze files nu in Quicktime zal opstarten. Helaas niet.
    Wat kan ik doen om toch deze programma’s te bekijken in Quicktime player Pro.

Groetjes
    Henk

Bijdrager
    MacBeer

Wat je moet doen is het volgende:

– Activeer een WMP bestand door er 1 keer op te klikken
    – Kies uit het ‘archief-menu’ de optie ‘info’
    – Bij de optie ‘open met’ kies je vervolgens voor de optie ‘WMV’ player.
    – Door op de knop ‘wijzig alles’ te klikken zorg je ervoor dat alle bestanden die eindigen op .wmv door flip4mac worden afgehandeld en daarmee gewoon in je Quicktime Player afgespeeld worden.

Bijdrager
    veldb060

Bedankt, maar in Safari kom je onder Archief geen info tegen.
    Hoe kan ik dan de mediaplayer veranderen.Het Wmplayer file ziet gewoon niet de Wmp staan

Bijdrager
    MacBeer

Nee nee… je moet niet in safari kijken maar in de finder. Gewoon een .wmv bestandje zoeken en dan bovenstaande handelingen uitvoeren. Niet in Safari maar gewoon in de finder-omgeving.

Bijdrager
    japser909
    ”MacBjorn”

Nee nee… je moet niet in safari kijken maar in de finder. Gewoon een .wmv bestandje zoeken en dan bovenstaande handelingen uitvoeren. Niet in Safari maar gewoon in de finder-omgeving.

wat als je nou geen wmv file heb ???

Bijdrager
    MacBeer

Ik moest even kijken wat je bedoelde…. de TS spreekt over een WMP bestand. heb ik even overheen gekeken. Jasper dat kan je me ook op een iets minder cryptische manier duidelijk maken.

Ik neem aan dat WMP staat voor Windows Media Player. Je zou de methode gebruiken die ik hierboven besprak en kijken of dit ook werkt met een WMP bestand.
    Zo niet dan is het programmaatje VLC-Player (gratis op http://www.versiontracker.com te halen) een tooltje die het bijna zeker kan afspelen.

Bijdrager
    bhaenraets

MacBjorn’s oplossing is helemaal goed. Bestanden met extensie WMP bestaan niet – hier worden gewoon ‘bestanden die je opent met Windows Media Player opent’ mee bedoeld.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.