7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    laurabaakman

WMP -file branden op CD zonder map

Hallo, het is heel stom en ik weet dat het moet kunnen maar het lukt me niet meer, ik wil een WMP-file branden op een CD maar het lukt alleen met het schijfhulpprogramma, dan heb ik een map op de CD die dan weer niet herkend wordt door de CD-speler. Ik heb al geprobeerd om het file in Itunes te openen en dan van daaruit te branden maar dat lukt niet, iTunes opent zich wel maar verder gebeurt er niets. Vanuit Windows Media Player heb ik niets gezien om te branden.

Bijdrager
    KarelWillem

Je maakt op je bureaublad een ‘Brandmap’ aan en plaatst daar je WMP in.
    Klik op Brand (rechtsboven in de map) en klaar.

Finder
    Archief
    Nieuwe Brandmap

Bijdrager
    Nikita

Of de lege cd in de schijf stoppen en je bestanden daar op slepen. Daarna naar de prullenbak slepen en dan krijg je vanzelf een venster waarin je wordt gevraagd hoe je de CD wilt branden e.d.

Bijdrager
    Elmo1608

Ik denk dat TS bedoelt dat hij een audio-cd wil maken.
    WMP is een windowsmedia bestand en kan alleen gebrand worden met iTunes en consorten als dit een mac-compatible bestand is. Wat je kunt proberen, is met ffMpegX de windowsmedia omzetten naar wav of aiff en die dan branden met iTunes.

Bijdrager
    laurabaakman

Slepen is volgens mij inderdaad ook de oplossing, als ik een brandmap aanmaak komt er weer een map op de CD en herkent de CD-speler hem nog niet.

Bijdrager
    laurabaakman

Heb ik gedaan in WMP- en mp3-formaat werkt geen van beide, op de computer spelen ze prima maar in een CD-speler doen ze het niet. En ik weet niet of die lui die het willen hebben op het idee komen om de CD in een computer te stoppen.

Bijdrager
    Nikita

Kan je CD speler eigelijk wel MP3 bestanden lezen? Als je een echte audio CD wilt hebben, kan dat via iTunes; afspeellijstje maken met daarin de nummers die je wilt hebben en dan op de ‘Brand Schijf’ knop bovenaan klikken. Voor WMA weet ik het eerlijk gezegd niet, die zul je eerst moeten omzetten naar MP3 voordat iTunes ze wil lezen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.