18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    robindec

WMA files op de MAC

Hallo,

Ik heb sinds 1 week een Mac, hij bevalt super. Alleen heb ik 1 puntje en dat is dat ik geen WMA-files kan zien.
    Ik kan bij zoeken wel WMA files intype en dan zie ik ze ook, maar niet als ik dan naar die map ga.

Heeft er iemand een oplossing ?

Alvast bedankt.

Mvg, Robin

Bijdrager
    KarelWillem

Als je naar die map gaat??

Wat voor map? Heb je dan al een map met WMA-files op je Mac staan?
    Verklaar? Waar komen die vandaan?
    Heb je zelf WMA-files gedownload en die ergens neer gezet?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum en gefeliciteerd met je eerste Mac!

Kijk eens in dit topic:

Importeren in iTunes lukt me niet

Bijdrager
    RobinB007

All2MP3 is een ideaal programma om ze te converteren

(geen antwoord op je vraag meer info pls, zie reactie KarelWillem)

Bijdrager
    Pieterr

Of gebruik Switch audio converter:
    http://www.nch.com.au/switch/index.html

Bijdrager
    e.abrahamse

Welkom bij OMT. Ik weet niet of je erg gesteld bent op de hoge kwaliteit van muziek en deze later wilt streamen naar een goede geluidsinstallatie. In dat geval is het aan te raden om het in Apple Lossless op te slaan. Deze bestanden zijn weliswaar (veel) groter dan MP3, maar de kwaliteit is met name bij SuperAudio CD’s en andere HD formaten hoorbaar beter. iTunes is een geweldige mogelijkheid een prachtige muziekcollectie in de hoogste kwaliteit op te bouwen en er met plezier en genoegen naar te luisteren. Voor het converteren van Flac en Ape bestanden gebruik ik XLD. Hiermee kun je ook je bestaande CD’s in hoge kwaliteit rippen en in iTunes opslaan. Veel succes!!

Bijdrager
    robindec

Hallo,

Het is dus zo dat ik in mijn map muziek 34.000 liedjes heb gezet waarvan verschillende dus WMA zijn. Het punt is dus dat ik ze dus graag zou willen zien in de map waar dat ze dus in staan maar dat is dus niet. Het is alleen mogelijk om ze te zien als ik bij zoeken WMA in typ. Maar jullie zeggen dus dat de enigste oplossing converteren is ? Het is dus niet mogelijk om een programmatje te downloaden die op de Mac de WMA files wel kan laten zien en dus bijv. in een Virtual DJ kan gebruiken ?

Alvast weer bedankt ;).

Mvg, Robin

Bijdrager
    Pieterr

De meeste mensen met een Mac gebruiken iTunes om hun muziekcollectie te beheren.
    En iTunes houdt niet zo van WMA bestanden. Vandaar de suggestie om deze bestanden om te zetten (naar MP3 of AAC).

Bijdrager
    Hansi2124

Dat blijkt inderdaad uit alle antwoorden… WMA zijn files die alleen door Windows gelezen kunnen worden (de letter W is van Windows).

Bijdrager
    robindec

Is er dan een programma dat ik alle WMA bestanden kan laten opzoeken en dan laat converteren en dan in de map waar ze in stonden ze inzetten ?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

Zoeken: Spotlight/Finder.
    Omzetten: Switch audio converter:
    http://www.nch.com.au/switch/index.html

Bijdrager
    robindec

Het gaat de goede kant op dit “Switch audio converter” is een goed programma alleen zou ik alleen nog willen dat hij alleen de WMA files converteerd. Heeft iemand enig idee of weet een programma ?

Wat ik dus wil is een programma dat :

– WMA files omzet naar WAV
    – Dit doet in de mappen waar de liedjes in staan
    – De WMA files verwijderen nadat ze zijn gecoverteerd

Ben benieuwd;)

Bijdrager
    robindec

Laat maar Pieterr super bedankt;) lukt wel in dat programma :D. MAC 4 life:P !!!

Lid
    Pepperonie

Mag ik vragen waarom je ze omzet in wav?
    Je bestanden worden dan bizar groot. En voor geluidskwaliteit maakt het niet uit, die ben je toch al verloren toen ze naar wma zijn geconverteerd. Ik zelfs zou ze omzetten naar AAC 192kb/s. Goede kwaliteit (AAC is beter dan MP3) en bovendien veeeeeeeel kleiner dan wav. Anders zit je mac gelijk zo vol.

BTW, al wil je je muziek op een mp3 speler zetten die geen AAC ondersteund, dan zou ik alles omzetten naar mp3. iPodjes spelen trouwens gewoon moeiteloos AAC.

Bijdrager
    johanp

Je hoeft al die bestanden helemaal niet om te zetten naar MP3 en zeker niet naar wav.
    je kan ook gewoon een componentje downloaden dat je Quick time player op mac in staat stelt om wma te lezen en weer te geven. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/windows-media-player/wmcomponents

Bijdrager
    Obi

De combinatie Audacity. en ffmpegX zou WMA bestanden moeten kunnen inlezen en kunnen exporteren naar een ‘mac vriendelijk’ formaat.

Bijdrager
    Pieterr

Volgens mij is het probleem van de TS vorig jaar (12 nov 2010) al opgelost.

Bijdrager
    rogerpaolo

bovendien is quicktime nou niet de eerste keus om je muziekbibliotheek mee te beheren. maar goed, het was toch al een half jaar opgelost.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.