7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

wkresources ??? in mijn prullebak

We kan me zeggen wat wkresources is?
    Dit heb in elke morgen in mijn prullenbak staat!!
    Hij staat dan in een map recover (of zo iets)

Ik sluit elke avond mij mac mini uit.

hoor het graag

Bijdrager
    Vinhelper

Dat is normaal gedrag, heeft iedereen wel eens na een herstart. Je kan dat gewoon weggooien.

Maar waarom zet je ieder dag je Mac uit en aan? Sluimer is toch veel makkelijker?:wink:

Inactief
    Anoniem

Yen sluimer is makelijker.
    Echter ik wil dan wel graag dat met externe hardesxhijjven worden uitgeschakeld
    Deze wil je namelijk niet altijd hebben aan staan.
    Zodramhet zo zou zijn dat de Mac in de slaap stand gaat en hij zet dan meteen de externe harde schijven uit dan is het oké
    Ik heb nog niet gevonden hoe dat moet

Bijdrager
    Vinhelper

Als de harde schijven wel uitgaan, nadat je je Mac uitzet, dan moeten ze wel ook uitgaan als je je Mac in sluimerstand zet.

De harde schijven zien als het goed is het verschil niet.

Wat staat er in Systeemvoorkeuren>Energiestand>”Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk”, wel of niet aangevinkt?

Hoe oud is je Mac Mini?

Inactief
    Anoniem

Hoi. Vinhelper,

Mijn mac is van mid 2007.
    Mijn harde schijven gaan niet uit op het moment dat ik mijn mac uitzet!
    “Systeemvoorkeuren>Energiestand>”Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk”, wel aangevinkt”

De harde schijven zitten open een multiblok welke ik apart kan schakelen. los van de mac (net als het scherm en printer)
    De mac heeft een eigen voeding en de rest op een multiblok!

Ik heb net even getest, en op het moment dat ik de mac in sluimerstand zet, en ik schakel de stroom van ven het multiblok, dan hoor ik de mac weer inschakelen! Krijg dan ook (als ik mijn beeldscherm weer aan doe) de melding dat ik de externe harde schijf niet goed heb afgekoppeld!

Ik zou graag van de sluimerstand gebruik willen maken, maar ik wil niet dat de externe harde schijven altijd draaien!

Oja.. 1 externe voor muziek en foto’s (itunes en Iphoto) en 1 externe schijf voor back up (time machine, data backup)

Bijdrager
    michelvdb

Voor je de externe schijven zonder stroom zet moet je ze verwijderen – Finder > Archief > Verwijder ( Command+E ) – anders geraakt vroeg of laat data beschadigd.

Bijdrager
    Sascha

In principe is het zelfs minder schadelijk, en dus bevorderlijker voor de levensduur, voor de harde schijf als deze blijft draaien en niet telkens opnieuw moet opstarten en ‘opspinnen’.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.