14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    House90

    Witte vlek extern monitor Dell S2340L

    Ik heb recentelijk een nieuw monitor aangeschaft, de Dell S2340L.

    Op het eerste gezicht leek het monitor in prima staat echter constateerde ik zojuist een witte vlek. Je kunt de vlek ook zien als er een andere kleur venster is maar dan in mindere mate. Ik heb geprobeerd foto’s te maken die het verduidelijken. Het is geen vlek van de buitenkant.

    Dode pixels? Moet ik het scherm terugbrengen of is dit iets wat naar gelang van tijd over gaat?

    http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/74475b78fe7f1f1876706714ba2fc250e119fe36_0.jpg

    Bijdrager
    Gezalfde

    Ik zou hem terugbrengen, krijg je een nieuwe.

    Bijdrager
    House90

    Als ik de monitor in een fysieke winkel had gekocht dan had ik dat ook meteen gedaan. Heb de monitor echter online aangeschaft en heb weinig zin om de monitor weer op te sturen, vervolgens lange tijd te wachten voordat ik em weer terug krijg of een nieuwe krijg. Althans, voor zover dat het noodzakelijk is bedoel ik dan. Als het dode pixels zijn dan moet het wel.

    Bijdrager
    Targaryen

    Je hebt veertien dagen herroepingsrecht als je iets online koopt. Wat staat er op de website omtrent terugsturen van goederen?

    Volgens mij zijn dode pixels trouwens zwart omdat ze niet oplichten. Bij jou is het net het omgekeerde. Ze zijn wit. Misschien luie pixels die zich niet aanpassen? Misschien kan een ‘schermspecialist’ hier op OMT meer hulp bieden.

    Als het toch dode pixels zijn, dan zou ik ‘m toch terugsturen.

    Bijdrager
    House90

    Ah, bedankt voor de reactie Targaryen. Ik ben mij bewust van mijn herroepingsrecht, maar het gaat mij er meer om dat ik de monitor nu liever niet kwijt ben, tenzij het echt moet.

    Ah oke, dan zijn het in ieder geval geen dode pixels. Het vreemde is dat het niet echt een witte vlek is, meer een waas. Als ik namelijk een rode achtergrond aanneem dan zie je een vlek op die plek en niet zozeer witte pixels.

    Bijdrager
    TheBigZ

    Zit er niet een vetvlek op het scherm? Heb je al eens met een microvezeldoekje er voorzichtig langsgeveegd?

    Bijdrager
    1984

    Een missende pixel mischien, al kunnen witte vlekken op het scherm ook een andere oorzaak hebben.
    Zet de monitor eens uit en aan/ sluit eventueel ook je Mac en Monitor uit en aan , er zit als het goed is ook een zelf test programma op je Dell (raad pleeg handleiding)

    Bijdrager
    House90

    Het is absoluut geen vetvlek, het nadeel van een glossyscherm is nu eens een ‘voordeel’ want ik kan duidelijk zien dat ik die plek niet heb aangeraakt (tevens nog een keer overheen gegaan met een microvezeldoekje).

    Ik heb alleen een CD meegeleverd gekregen 1984, maar daar kan ik vrij weinig mee omdat daar exe bestanden instaan.

    Heb de monitor overigens ook al restart en evenaals de monitor maar dit mocht niet baten verder.

    EDIT:

    Ik krijg van de verkoper te horen dat Dell hier niets mee zal doen omdat op dit type monitor geen premium garantie zit. Klopt dit??

    Bijdrager
    TheBigZ
    House90 op 04 januari 2014

    Het is absoluut geen vetvlek, het nadeel van een glossyscherm is nu eens een ‘voordeel’ want ik kan duidelijk zien dat ik die plek niet heb aangeraakt (tevens nog een keer overheen gegaan met een microvezeldoekje).

    De vlek zou ook aan de andere kant van het glas kunnen zitten. Dat is lastig weg te poetsen.

    Bijdrager
    House90

    Haha, dat zou helemaal mooi zijn. Hoe groot is de kans op slagen van een claim bij Dell? Zouden zij dit inderdaad zoals de verkoper zegt niet accepteren?

    For what it’s worth: bij een zwarte achtergrond is de vlek niet aanwezig.. Dus bijv. als ik een film opzet met een zwarte balk onderin

    Bijdrager
    1984

    Heb de monitor overigens ook al restart en evenaals de monitor maar dit mocht niet baten verder.

    Built-in Diagnostics
    Your monitor has a built-in diagnostic tool that helps you determine if the screen abnormality you are experiencing is an inherent problem with your monitor, or with your computer and video card.
    NOTE: You can run the built-in diagnostics only when the video cable is unplugged and the monitor is in
    self-test mode

    ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_display_projector/esuprt_Display/dell-s2340l_User%27s%20Guide_en-us.pdf

    Bijdrager
    House90

    Dit is een gewone pixel test, deze had ik al handmatig uitgevoerd. De vlek blijft aanwezig onder alle kleuren, behalve zwart zoals ik eerder aangaf..

    Toch bedankt 1984.

    Bijdrager
    Verdult
    House90 op 04 januari 2014

    Ik krijg van de verkoper te horen dat Dell hier niets mee zal doen omdat op dit type monitor geen premium garantie zit. Klopt dit??

    Nee, dit klopt niet, jij hebt een verkoop overeenkomst gesloten met de verkoper, niet met Dell. Jij hebt ten alle tijden recht op garantie als je een nieuw product koopt. Hoe jouw verkoper het afhandelt met Dell is zijn probleem.

    Bijdrager
    House90
    Verdult op 05 januari 2014
    House90 op 04 januari 2014

    Ik krijg van de verkoper te horen dat Dell hier niets mee zal doen omdat op dit type monitor geen premium garantie zit. Klopt dit??

    Nee, dit klopt niet, jij hebt een verkoop overeenkomst gesloten met de verkoper, niet met Dell. Jij hebt ten alle tijden recht op garantie als je een nieuw product koopt. Hoe jouw verkoper het afhandelt met Dell is zijn probleem.

    Het ging de verkoper er meer om dat Dell hier waarschijnlijk niets mee zal doen. Hij wil de monitor graag voor mij opsturen, daar heb ik immers ook recht op zoals jij zegt, echter de kans is groot dat Dell hier niets mee doet.

    Mijn vraag was dus ook meer of Dell dit inderdaad als een kleinigheid ziet waaraan het niets zal doen, ivm. met wel/geen premium paneel.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.