11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    was frans

witte rand aan certified pdf?!

Hallo,

zo nu en dan krijg ik een witte rand aan mijn certiefied pdf. Op zich geen ramp, maar ik heb nu een cPDF met aan de ene kant een witte lijn en aan de andere kant valt mijn kaderlijn weg. Weet iemand waar die witte randen/lijnen vandaan komen en hoe ik die weg kan krijgen(en dan bedoel ik niet achteraf croppen)? Voorheen leverde ik advertenties gewoon met snijtekens aan of met een extra rand wit rondom om dit te voorkomen, maar nu wordt er door sommige kranten expliciet gevraagd om pdf’s zonder rand rondom en zonder snijtekens…..

bedankt, Frans

Bijdrager
    Deskman

En nou eerst even vertellen hoe je die PDF maakt.

In InDesign kun je die zaken allemaal instellen, maar in Distiller hangt het erg af van je instellingen.

Bijdrager
    Applemoes
    ”Deskman”

En nou eerst even vertellen hoe je die PDF maakt.

In InDesign kun je die zaken allemaal instellen, maar in Distiller hangt het erg af van je instellingen.

een cPDF maken in Indesign?, dan donder ik Quark direkt weg,

maar om even op de originel vraag terug te komen, zou het niet liggen aan het profiel dat je instelt liggen? misschien dat daar een marge toe gevoegt wordt, ik krijg het nl. ook terwijl ik mijn document wel op de juiste maat opmaak, ook de Distiller voegt niks toe, pas als Pitstop erover heen gaat komt die witte rand rondom….( heb het nog niet mee gemaakt dat ik een stuk van m`n kader ga missen)

Bijdrager
    datillsta

De witte randen komen omdat je in de Distiller (6) bij het formaat alleen hele cm in kan stellen.
    Ik heb hetzelfde.

Bijdrager
    janvanes

Een bekend probleem. Uit de Cebuco-documentatie (“Hoe maak ik een Certified pdf-bestand”):
    ”Indien een kader om de advertentie is geplaatst en men maakt gebruik van Quark Xpress, dient dit kader 0,3 mm kleiner te worden gemaakt en dient de totale inhoud van de advertentie in de linkerbovenhoek te worden geplaatst (i.v.m afrondingsproblemen in QuarkXpress).”

In het uiteindelijke pdf-bestand zie je dan inderdaad rechts en onder een dun wit randje (wat niet zo lijkt te horen).

Bijdrager
    asimov

Je kunt natuurlijk ook als het echt niet lukt gewoon je quark doc iets groter maken
    en daarna het teveel aan wit in acrobat eraf snijden. Is niet echt handig maar is wel een tijdelijke
    noodoplossing.

Bijdrager
    WOZ
    ”asimov”

Je kunt natuurlijk ook als het echt niet lukt gewoon je quark doc iets groter maken
    en daarna het teveel aan wit in acrobat eraf snijden. Is niet echt handig maar is wel een tijdelijke
    noodoplossing.

Nee dat kan helaas niet. ACrobat snijdt alleen het zichtbare deel. Als je die pdf plaatst of print is alles er weer. Erg gevaarlijk! Was vroeger beter in Acrobat…

Bijdrager
    was frans

Ik maak mijn pdf’s door ze te printen vanuit quark naar de ‘pdf printer’, je hoeft dan alleen bij print opties de juiste printer en het profiel in te stellen en niet te vergeten het formaat. De pdf waar het in dit geval om gaat is gemaakt door een collega, zij maakt haar pdf’s door vanuit quark te printen naar een .ps file en die sleept ze dan op distiller (de optie die ik gebruik vindt ze te langzaam gaan). Het systeem is in beide gevallen 10.3.5. Ik bedenk me nu ineens dat ik nog niet heb gekeken of verschil is als ik haar advertentie op mijn manier probeer te doen (morgen maar eens proberen). Verder werkt het snijden van een pdf alleen maar bij ‘gewone’ pdf’s en niet bij cPDF’s. Ik zal de optie van 0.3 mm kleiner maken morgen ook eens proberen. In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!:)

Bijdrager
    asimov
    ”WOZ”

Nee dat kan helaas niet. ACrobat snijdt alleen het zichtbare deel. Als je die pdf plaatst of print is alles er weer. Erg gevaarlijk! Was vroeger beter in Acrobat…

Hi Woz,

Ik heb een in acrobat 6 prof gesneden pfd via Preps verwerkt en dat ging goed.
    Of praten we hier nu over verschillende dingen? Nee toch?

groetjes asimov

Bijdrager
    was frans

maar dat was dan geen cPDF lijkt mij?

…Verder werkt het snijden van een pdf alleen maar bij ‘gewone’ pdf’s en niet bij cPDF’s. …

welkom trouwens nog!

Bijdrager
    pepe

Als je in een cPDF gaat snijden, is het geen cPDF meer…. De enige juiste oplossing lijkt dus die van Cebuco. Je hebt dus hier alleen last van als je zonder overlap moet aanleveren (en met Quark…)

Uit de Cebuco-documentatie (“Hoe maak ik een Certified pdf-bestand”):
    “Indien een kader om de advertentie is geplaatst en men maakt gebruik van Quark Xpress, dient dit kader 0,3 mm kleiner te worden gemaakt en dient de totale inhoud van de advertentie in de linkerbovenhoek te worden geplaatst (i.v.m afrondingsproblemen in QuarkXpress).”

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.