12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    verwijderd-profiel

Witte pagina bij benaderen modem + routers met Mac/PC

Hallo,
    De situatie hier in huis is als volgt:

We hebben een modem in de meterkast staan (Linksys WAG120N). (Nummer 1.)
    Aan de modem zit een router (acces point) (Linksys WAP54G), deze staat ook in de meterkast. (Nummer 2.)
    Aan de modem zit nog een router (Sitecom WL342), deze staat op mijn kamer (boven dus). (Nummer 3.)

Als ik met mijn MBP op mijn kamer zit en via Wi-Fi 3 wil bereiken via 192.168.0.1, dan kom ik na het inloggen op een witte pagina.
    Als ik met mijn MBP op mijn kamer zit en via ethernet 3 wil bereiken via 192.168.0.1 kom ik na het inloggen ook op een witte pagina.

Als ik met mijn MBP beneden zit en 2 via Wi-Fi wil bereiken via 192.168.1.245 kom ik na het inloggen op een witte pagina.

Als ik met mijn MBP via ethernet 1 wil bereiken via 192.168.1.1 kom ik na het inloggen op een witte pagina.
    Als ik met mijn MBP via Wi-Fi 1 wil bereiken (toen Wi-Fi nog aanstond daarop) kom ik na het inloggen op een witte pagina.

Dit is met mijn MBP zo, maar ook met mijn iPhone, de desktop pc en een andere laptop.

Echt heel vreemd dit, waar kan dit aan liggen, en hoe kan ik het oplossen. Zou het met KPN te maken hebben? Want het is wel heel toevallig dat dit bij allemaal gebeurt met alle apparaten.

De wachtwoorden om bij de instellingen te komen kloppen allemaal, want als je een andere invult kom je op een andere pagina.

Ik heb ook in alle browser de caches geleegd.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    polansky

Waarschijnlijk heb je de boel zelf niet goed voor elkaar en verkeerd geconfigureerd.
    Routers op routers aansluiten geeft meestal problemen als je niet echt weet wat je aan het doen bent.
    Zet het ding eens in bridge mode en geef hem een vast ip nummer en laat slechts 1 router dhcp routing doen.

Dit heeft in ieder geval niets van doen met KPN.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hallo,
    Bedankt voor je reactie.

polansky op 19 september 2012

Routers op routers aansluiten geeft meestal problemen als je niet echt weet wat je aan het doen bent.

We hebben een modem in de meterkast staan, en daar hangt een router en een WAP aan (ook een router dus). Er hangen dus geen routers aan elkaar. Of kan het ook al misgaan als er meerdere routers in hetzelfde netwerk hangen?

polansky op 19 september 2012

Zet het ding eens in bridge mode en geef hem een vast ip nummer en laat slechts 1 router dhcp routing doen.

Ik zou het graag willen proberen, maar dat gaat niet lukken als ik niet bij de instellingen kom. :sealed:;)

Bijdrager
    polansky

Dat zeg ik, je hebt weinig kennis van zaken…
    Geeft niet, maar als je niet weet hoe je bij je eigen router kunt en daarmee niet begrijpt dat je dan eerst even alleen één kabeltje rechtstreeks aansluit op je router om vervolgens in te loggen, kan ik je niet helpen inderdaad.

Maar geef dan niet de schuld aan KPN als je gewoon zelf niet weet waar je mee bezig bent.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik geef niet de schuld aan KPN, ik vroeg me alleen af of het daar aan zou kunnen liggen. (Leek mij ook onlogisch.)

Maar je kunt ook bij de instellingen komen door een ethernet kabel van de MBP naar de ingang (dus waar het signaal binnenkomt) op de router aan te sluiten?

Bijdrager
    fred44nl

de manier hoe je met Safari in een router kunt komen staat in de handleiding en zeker ook ergens op internet.
    en dat kan zowel draadloos als via een utp-kabel.

Bijdrager
    Jeffry

Kan zijn dat je misschien op al je apparaten iets van beveiliging aan hebt staan… of javascript uit bijv.

Zo niet,

Reset en disconnect alles en start alleen station 1 op. Configureer deze zoals je die wilt hebben en probeer de overigen inderdaad als bridge in te stellen. Als dat te lastig voor je is kun je overwegen andere apparatuur te kopen maar goed daar zit je misschien ook niet op te wachten… dan een handige vriend;)

Overigens heb ik met dit soort dingen wel goede ervaringen met de Apple Airports… die zijn in ieder geval een stuk makkelijker te configureren (maar niet per definitie beter).

Denk tot slot bij verschillende wifi stations ook om het kanaal! En bij extending met wifi om het evt. snelheidsverlies dat op kan treden.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Javascript gecheckt, en dat staat aan.

Ik heb de Sitecom even overal van losgekoppeld, gereset en op mijn MBP aangesloten via een ethernetkabel. Als ik dan naar 192.168.0.1 ga moet ik naam + wachtwoord invullen. Daarna kom ik op een witte pagina: (http://www.sitecom.com/download/4565/WL-340_341_342v2_-full-manual-_rev_1.1.pdf pagina 14 + 15)

Ik weet dat ik niets verkeerd doe, omdat het voorheen nog wel werkte. Ook 2 weken terug kon ik er weer even inkomen, maar nu niet meer.

Nieuwe apparatuur zitten we inderdaad niet op te wachten.

EDIT// Nu hetzelfde gedaan met de modem (Linksys Cisco WAG120N):

Bijdrager
    Behendri

Hi, ik heb hetzelfde probleem als ik met Safari onder iOS of mountain Lion naar de router ga. Probeer het eens met Firefox of een andere browser. bij mij werkt dat wel. Ik heb nog geen idee waarom het met Safari niet werkt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik zal het zo even met Firefox proberen, maar met Chrome op Windows werkte het ook niet. :S

Resultaten volgen hier.

EDIT// Ik heb Firefox geïnstalleerd, en daarmee kom ik sowieso al in de Sitecom router.:) Het probleem was dus Safari/Chrome.

Ik ga het straks met de 2 linksysen proberen.

Ook zal ik straks, als iOS 6.0, en OS X 10.8.2 zijn geïnstalleerd de instellingen zo instellen als hierboven aangegeven.

Bedankt!

Bijdrager
    Ni3l55

Dit probleem had ik gisteren, na het proberen van Firefox is het gelukt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hallo,
    De situatie is nu helemaal anders, want we hebben een nieuw abonnement.

We hebben nu als modem een “Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway”. (Leuke naam toch? :crazy: Gekregen van Ziggo.)
    Daar zit een “Sitecom WL342” aan die het draadloze internet op mijn kamer verzorgt, anders heb ik gewoon geen bereik.

Nu is het zo dat is ik beneden ben en mijn iPhone met de Cisco verbonden is, en ik dan naar boven ga (waar nog een klein beetje bereik is, dat die niet vanzelf verbindt met de Sitecom.
    Bij mijn op school is het zo dat er verschillende “zenders” hangen door de school, maar dat die het als 1 netwerk ziet, en dat die dus die met het sterkste signaal pakt.
    Is dat ook mogelijk bij ons thuis? En naar welke instellingen, en in welke van die 2 apparaten, moet ik kijken?

Bedankt!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.