30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)
  • Q:
    Bijdrager
    suzanne12

Witte macbook Pro

Hello everybody,

ik wil graag even advies van jullie.

Ik heb onlangs een acer laptop gekocht en wat een verschrikkelijk ding is het. Nu heb ik bij de winkel van leapp gezien dat ze daar een witte macbook voor 368 euro gezien.
    dit zijn de specs:

Besturingssyteem Mac OS X 10.6 Snow Leopard
    Processortype Intel Core2Duo T7200 ‘Merom’
    Processor snelheid 2.0 GHz
    Opslagruimte 80 GB (5400-rmp)
    Werkgeheugen 2GB PC2-5300 (667 MHz)
    Media Drive DVD-ROM/CD-RW (DVD-speler & CD-brander)
    Ethernet 1x 10/100/1000Base-T poort
    Beeldscherm grootte 13.3 WXGA Glossy
    USB 2x USB 2.0 480 MBit/s
    Grafische ondersteuning 64MB DDR2 Intel GMA 950 (max resolutie 1280×800)
    Wi-Fi Airport extreme (802.11B/G/N)
    iSight Apple iSight
    Extra poorten 1 x Firewire 400 poort
    Kleur Wit
    Status accu Gebruikt (goed werkend)
    Adapter & voedingskabel Inclusief
    Garantie 12 maanden (te verlengen, zie upgrades)
    Status Gebruikt, met de service en kwaliteit van nieuw!

Nu voeg ik me af hoe dit een goede koop is. Ik denk namelijk dat ik mijn Acer nog goed kan verkopen voor 380 euro.
    Ik hoor het graag!

Bijdrager
    hokkie

EUR 368!!! Belachelijk!

Op marktplaats had ik vorig jaar (in between laptops:P ) zo’n ding gekocht voor EUR 200

Maar goed, wat de gek er voor geeft! Wat wil je er mee gaan doen? Beetje interneppen, mailen en af en toe een bestandje typen? Koop een iPad Air;)

Bijdrager
    A.M.Dekker

Ligt er helemaal aan wat je er mee wilt doen. Hij ondersteund het laatste besturingssysteem al lang niet meer en het videogeheugen is erg karig.
    Voor een beetje internetten en tekstverwerken kan het wel maar meer niet. Tevens heeft dit model niet het beroemde Apple glazen trackpad (in mijn ogen een must)
    Tevens is het geen macbook pro maar een gewone macbook. Ze zijn op marktplaats inderdaad voor onder de 200 euro te vinden. Geen lekkere deal dus.

Bijdrager
    Janjans

Waar ga je de MB voor gebruiken? En voor hoe lang wil je ‘m minimaal gebruiken? Geven ze ook een jaar aan van wanneer de MB is?

Het is namelijk wel behoorlijk verouderde hardware. Ik heb zelf tot voor kort nog gewerkt met een witte MB, early 2008 2.4 Core2Duo. Werkte nog prima hoor, maar verwacht er niet nog jaren mee te doen, zeker niet wanneer je andere apparatuur wilt aansluiten. Met veel pijn en moeite hebben ze op de MB nog 10.6.8 weten te zetten zodat deze nog kon communiceren met mijn iPad mini, maar hoe lang dat nog goed blijft gaan met nieuwe apparaten weet ik niet. Hoe dit voor de 2.0 versie is weet ik ook niet, maar zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden.

Ook vind ik de HD erg klein.

Wel mooi dat je 12 maanden garantie krijgt, maar lees wel even goed de kleine lettertjes….

Ik zou nog even doorsparen en voor iets meer een MBA kopen, mid of late 2011 of zo.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Het is namelijk te zien voor wat je hem gaat gebruiken.

Deze vind ik persoonlijk te ‘low’ voor 2014.Al zeker niet voor games en/of zware programma’s.

Maar als je acer ongeveer dezelfde specs heeft en alles wat je daarop deed goed ging is dit zeker een goedkoopje .

Heb trouwens geen ervaring bij leapp, maar ziet er wel mooi en vertrouwelijk uit.

Heeft iemand slechte ervaringen met leapp? Ben misschien van plan om daar ook eens een ouder Apple product te kopen.

Bijdrager
    suzanne12

Nee het is puur en alleen voor het typen van bestanden en misschien wat internetten en research voor school. Ik heb een ipad die ik mee neem naar school maar voor grote verslagen is dat zeker geen goed idee. Kan ik er wel office op zetten of is het misschien het toch beter om door te sparen tot het einde van dit jaar?

Er staat helaas geen jaartal bij.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is overigens geen MacBook Pro, die zijn er alleen in aluminium (geweest).

Bijdrager
    TandMac

Ik heb er hier onlangs een SSD ingestoken en surfen mailen opstarten en findertaken gaan sneller dan de i7.

Met de oudere Adobe (bv CS2) software er op ga je nog hele leuke dingen doen met dit toestel.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Dit model komt uit 2006 trouwens

Bijdrager
    hokkie
    suzanne12 op 08 januari 2014

Nee het is puur en alleen voor het typen van bestanden en misschien wat internetten en research voor school. Ik heb een ipad die ik mee neem naar school maar voor grote verslagen is dat zeker geen goed idee. Kan ik er wel office op zetten of is het misschien het toch beter om door te sparen tot het einde van dit jaar?

Ok, de iPad voorziet je wel in de apps! Dan zou ik een mooie bluetooth toetsenbord dock aanschaffen, er zijn hele mooie te verkrijgen! Misschien niet te vergelijken met een MacBook, maar beter dan deze MacBook.

Alleen al de accuduur!

Bijdrager
    suzanne12

@Hokkie.

Die heb ik ook wel maar ik vind het niet handig om echt grote verslagen met mijn laptop te maken vandaar dat ik een goedkopere laptop wil en aangezien ik een hele grote hekel aan deze acer heb, wil ik graag een Macbook!

Bijdrager
    A.M.Dekker

Misschien kun je deze wel kopen? In ieder geval stukken beter dan deze witte macbook. http://www.onemorething.nl/community/topic/wat-krijg-ik-nog-voor-mijn-mac/

Bijdrager
    suzanne12

Dat zou inderdaad kunnen, bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Janjans

Voor basis tekstverwerken is een MB prima, maar probeer er eentje uit 2008 te vinden, early of liever late. En dan nog blijf ik 400 euro veel vinden, maar met de garantie is er wel iets voor te zeggen misschien. 2006 vind ik wel erg verouderd.

Ik draai nog prima Word 2010 op mijn early 2008 2.4

Er zijn denk im best wel wat mensen die nog zo’n ding hebben liggen, ik ook. Maar ik doe ‘m nog even niet weg, ben er toch erg aan gehecht en is altijd makkelijk om erbij te hebben. Maar wellicht zijn er anderen die er niet meer aan denken en ‘m eigenlijk wel willen verkopen als je het ze vraagt. Dus zoekertjes plaatsen en in je omgeving vragen, misschien via facebook enkele oproepen plaatsen en op verschillende mac-fora waar dit is toegestaan.

Wat je ook altijd even kan doen is een verkapte oproep doen, ook al mag het niet, dan krijg je wellicht wel een persoonlijk bericht van iemand. Je ziet dit zo af en toe wel gebeuren…. Kan zomaar zijn dat je door dit onderwerp al van iemand een PB hebt ontvangen die je een MB aanbiedt. Wanneer je particulier koopt zou ik er niet meer dan 2 a 300 euro voor geven, aangezien er dan meer risico is. Verder is het zeker de moeite waard om een ssd in te bouwen naast de harde schijf.

Doe bij particuliere aankoop uitgebreide tests, deze kan je hier wel op het forum vinden door te zoeken op bijv “aankoop mac waarop te letten tests”, en dergelijke zoekopdrachten. Verder zou ik echt voor een 2.4 gaan, die geven net even dat kleine beetje extra.

Bijdrager
    Bremsy

Ik werk nog veel met een Alu MacBook uit 2008. 8 GB ram erin, Mavericks erop. Draait alles als een zonnetje. Ze staan voor een kleine €400 op Marktplaats.

Bijdrager
    The Jesus

Niet doen. Te duur, te oud. Koop op zijn minst een alu unibody. Die heb je ook voor 380

Bijdrager
    SunKeeper

Belangrijke tip blijft voor alle Macs van vóór 2010: let erop dat je de grijze DVD’s erbij krijgt geleverd!

Daar staat ten eerste de originele software op (heb je ze niet dan moet je OS X (10.6 of 10.7) zelf nog kopen) en daarnaast het iLife-pakket. Nog belangrijker de AHT (Apple Hardware Test), die je nodig kan hebben om een probleem te achterhalen doormiddel van een test uit te voeren.

Bijdrager
    computer space

Wat is er zo verschrikkelijk aan de Acer?
    Hardware maakt allemaal niet veel meer uit, dus begin eens met er OSX op te draaien. Dat scheelt wellicht al een hoop in je frustratie.

Tip, hier in een ander topic op de voorpagina wordt een unibody verkocht. PM de eigenaar eens.

Bijdrager
    suzanne12

Die Acer is gewoon een verschrikkelijke laptop. Word loopt vast, internet loopt vast en sommige toetsen doen het niet eens. Daarnaast vind ik die windows gewoon verschrikkelijk. Liever een Mac maar ik geloof nog even door sparen geloof ik…

Bijdrager
    brumemail

Ik raad je ook aan om door te sparen. Er mag misschien dan wel OSX op zitten, maar de technische specificaties zijn wel erg veroudert. Ik heb zelf een MacBook Pro die ongeveer dubbel zo krachtig is en ik vind die nu al aan de trage kant.

Bijdrager
    KarelWillem

Ten eerste vind je natuurlijk niemand die 380 euro voor je manke Acer geeft.:)

Ten tweede werkt ALLES wat je aangeeft te willen doen gewoon meer dan lekker op je iPad.

Dus het is in je hoofd meer een kwestie van “Ik WIL een MacBook”, dan dat er echt een reden is om er één aan te schaffen.

…maar ik vind het niet handig om echt grote verslagen met mijn laptop te maken vandaar dat ik een goedkopere laptop wil …

Je bedoeld waarschijnlijk dat je het niet echt handig vind om grote verslagen met je iPad te maken?

Dat is ook maar suggestie. Er zijn prachtige apps die daar meer dan uitstekend voor geschikt zijn.
    In combinatie met een fijn toetsenbord (hoes met toetsenbord?) is je iPad daar veel beter geschikt voor dan een (lompe, lawaaiige, langzame, zware, kwetsbare) laptop (van welk merk dan ook).

Bijdrager
    suzanne12

Nee het is zeker niet ik WIL een macbook maar ik kan niet goed werken op mijn Ipad ja ik bedoelde ipad haha)

Ik heb zo ontzettend veel problemen met windows en sowieso met deze laptop. Heb al iemand gevonden die 350 voor deze laptop geeft en die weet van de mankementjes af maar die is zelf erg handig.

Ik heb gewoon veel liever een macbook omdat ik daar alle accessoires al voor heb, het werkt gewoon veel beter dan windows en ja het is natuurlijk ook erg mooi.

Dus de echte rede dat ik een macbook wil aanschaffen is dat het veeeeeeeeeeeeeeeel gebruiksvriendelijker is dan windows en al die andere rommel.:)

Bijdrager
    computer space

Susanne, je hebt echt een OS probleem zo te horen, geen Acer probleem.
    Ga eens naar
    http://www.tonymacx86.com/home.php
    En zet er aub OSX op.
    Is het teveel hocuspocus, download dan Ubuntu. Daar kan ook alles mee wat je wilt.

Bijdrager
    suzanne12

En een zwarte macbook uit 2010? is dat beter?

Bijdrager
    Haike

Leapp is weliswaar betrouwbaar, maar ze zijn ook slordig en (te) duur. Heb er voor de zaak ook een Macbook gekocht maar de accu was zo rot als een mispel. Weliswaar kregen we zonder morren of moeilijk doenerij onmiddellijk een andere accu die wel goed was, maar het geeft aan dat het spul wat ze inkopen niet grondig wordt nagekeken terwijl ze dat wel naar zo voren brengen. En dat je er 12 maanden garantie op krijgt is mooi, maar dat zit hem wel al verwerkt in de hogere vraagprijs van Leapp. Zo’n zelfde machine met min of meer dezelfde capaciteit (of beter) vind je hier ook wel, voor minder geld.

En ja, als je een machine uit 2010 kan krijgen daar kun je ook nog wel recentere OS X op laten draaien dan die uit 2006.

Bijdrager
    The Jesus

kijk dan liever hier: macbooks

daar vind je ook wel iemand voor je acer-gebakje.

beter en goedkoper dan de gelukzoekers op 2ndmac

Bijdrager
    Haike

Gelukzoeker? Ik heb bijna al mijn machine’s via tweedehands mac gekocht en nooit geen problemen gehad, en altijd schappelijke prijzen betaald. Hetgeen in eerste instantie daar gevraagd wordt wil niet zeggen dat dat ook uiteindelijk wordt afgerekend. Heeft met geluk mijns inziens niks te maken, wel met je kop er bij houden en je verstand gebruiken.

Bijdrager
    suzanne12

Ik heb er nu een gevonden die me erg goed lijkt. Echter staat er geen jaartal bij dus dat heb ik even nagevraagd. Nu geeft ie alleen wel aan dat het beste is om de betterij te vervangen. Is dit een bekend probleem bij witte macbooks?

Bijdrager
    Haike

Niet per definitie. Het hangt helemaal af van hoe de eigenaar is omgegaan met zijn machine. Daarnaast is het zo dat de gemiddelde tijd van een accu destijds rond de twee jaar ligt, hoewel je ook wel MacBooks tegen zult komen met een accu die het nog doet maar al veel ouder is. Als jij veel onderweg bent, moet zijn, is het natuurlijk handig als de machine is uitgerust met een goed functionerende accu. Ga je je toekomstige machine veel meer thuis gebruiken, waar hij via de lader gevoed kan worden, zou ik me er niet zo druk over maken.

Die accu die wij toen kregen van Leapp (de tweede) was ook niet nieuw, dat is nu ruim 2 jaar geleden en die doet het nog steeds, en moet dus zeker al 3 jaar of meer oud zijn.

Bijdrager
    Soulshaker
    Bremsy op 08 januari 2014

Ik werk nog veel met een Alu MacBook uit 2008. 8 GB ram erin, Mavericks erop. Draait alles als een zonnetje. Ze staan voor een kleine €400 op Marktplaats.

Mavericks ondersteunt die niet , Snow leopard nog wel.
    8GB op deze macbook ? Nee, dat lukt niet, 3.2GB ram maximum , moet je wel 4GB plaatsen.
    SSD zou nog wel moeten lukken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.