16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    piwi

Witte "gloed" onderkant scherm MBP 15" Early '11

Zoals je aan bovenstaande foto kan zien heb ik sinds kort een witte gloed aan de onderkant van mijn MBP. De jaar garantie is er net vanaf… Denk je dat ik dit toch nog vergoed kan krijgen bij een Apple Reseller?

B.v.d.

Bijdrager
    piwi
    Bijdrager
    piwi
    Bijdrager
    AppleStef

Gebruik de Img functie van OMT zelf.

Bijdrager
    piwi

Geprobeerd “Invalid file type”

Bijdrager
    Hansi2124

Plaats het plaatje op je hd en klik dit aan door op img te klikken in je reactievenster.

Bijdrager
    piwi

Bijdrager
    Lodewijk

Dat lijkt me “backlight bleeding”, wel een beetje raar dat dit pas naar een jaar naar voren komt. In Nederland heb je volgens mij standaard 2 jaar garantie, maar dat weet ik niet zeker.

Bijdrager
    piwi

Ik moet zeggen dat het mij al eens eerder was opgevallen maar gezien ik het laatste half jaar de MBP alleen overdag heb gebruik in een goed verlichte ruimte viel dat niet op. Nu ik mijn MBP ook ’s avonds gebruik valt het opeens op en begint het een beetje te irriteren.
    Ik heb even de S/N gecheckt en zag dat ik toch nog 2 maanden garantie heb. Morgen maar even bellen naar de Apple Reseller in de buurt. Neem i.i.g. niet aan dat ik dat ding terug naar de Mediamarkt moet brengen? Anders ben ik ‘m weken kwijt … Of zijn er andere ervaringen?

Bijdrager
    Vandevijverke

Als je nog binnen je 1ste jaar garantie bent, zou ik naar de Apple Reseller gaan. Die zullen je product sneller herstellen. Want zoals je zegt moet een winkel zoals Mediamarkt alles opsturen en dat duurt een tijdje

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De garantie die de Nederlandse wet voorschrijft (dus 2 jaar en soms zelfs meer) staat boven de garantie die Apple geeft want dat is de fabrieksgarantie. In elk EU land heb je minimaal 2 jaar garantie. Dus zit je binnen die twee jaar en treft jou geen schuld door verkeerd gebruik zoals in dit geval dan heb je nog steeds recht op een gratis reparatie. Laat je niet in de maling nemen dus wil ik maar zeggen.

Bijdrager
    piwi

Ok bedankt,,, Ik ga morgenvroeg direct even bellen en kijken hoe snel ze het kunnen herstellen. I.i.g. bedankt voor jullie berichtje!

@Hendrik, ja ik had al ooit zoiets gelezen. Klopt het dat de resellers van Apple niks krijgen na dat jaar en daarom zo moeilijk doen?

Bijdrager
    iep

Iedere winkel doet moeilijk als de fabrieksgarantie het niet dekt want dan komt het voor hun eigen rekening. Helaas wordt daar niet tegen opgetreden maar de Consumenten Autoriteit heeft aangekondigd om daar nu meer op te gaan letten.

Bijdrager
    MacBeer2

Niet zo moeilijk doen mensen:
    Als de machine is gekocht bij een Premium Reseller en de machine ziet er verder tip-top uit dan vraag je bij de service afdeling of men een Consumer Law Claim voor je kan indienen bij Apple. In 9 van de 10 keer resulteert dit in een gratis reparatie.
    Lukt dit niet dan klim je in de pen en gooi je het op de Non Conformiteit. Maar dat laatste lijkt me nieteens nodig. Consumer Law Claim is thé way to go.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    iep op 07 februari 2012

Iedere winkel doet moeilijk als de fabrieksgarantie het niet dekt want dan komt het voor hun eigen rekening.

Dat is in principe zo, maar het verschil tussen een APR en ‘de rest’ is wel heel groot.
    Om te beginnen voelt de doorsnee winkel niet de hete adem in zijn nek van een fabrikant. Een APR vertegenwoordigd Apple terwijl de gewone winkel meerdere merken verkoopt en niet in het gareel hoeft te lopen van een bepaalde fabrikant. Verder zullen er dan merken c.q. producten bij zitten die 2 i.p.v. 1 jaar geven waardoor de dekking van de fabrikant gelijk is aan die van de EU en dus minder gauw kosten voor de winkelier betekenen.

Bijdrager
    iep

We hebben bij de uitzending van Kassa gezien hoe goed de APR’s zijn. Dat is echt niet gek veel anders als eender welk ander winkel dan ook. Het is al sinds jaar en dag standaard dat men je doorverwijst naar de fabrikant wat niet mag. Daarnaast is het ook al sinds jaar en dag zo dat men de garantie van de fabrikant aanhouden. Het enige verschil met 20 jaar geleden en nu is dat we nou een wet hebben die het allemaal verbied. De praktijk daarentegen is totaal niet anders als die van 20 jaar geleden. Een APR vormt daar geen enkele uitzondering op. Het is maar een enkeling die nog verder durft te gaan en daadwerkelijk fatsoenlijke wettelijke garantie (vaak gelijk aan de EU richtlijn ipv de Nederlandse wet) en service levert.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.