5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

Witte 24" iMac: Wit scherm na Apple logo

Beste,

Ik heb hier een 24″ iMac staan. Van een kennis geweest, maar als ik hem fix mag ik hem houden.

Het probleem is dan ook een wit/grijs scherm na het loaderwieltje/Apple logo en het stomme is dat het zelfs gebeurt bij booten vanaf een installatiepartitie op een externe schijf. Ik heb de HDD vervangen, maar dat heeft niets uit gehaald.

Ik heb geprobeerd vanaf een externe schijf SL of Lion erop te zetten, niks. Heb een installatiedisc van 10.6 erin zitten, dat geeft een kernel panic. PRAM gereset, niks. Iemand nog een idee?

Bijdrager
    Moriarty

Even het RAM testen, eerst 1 bankje eruit, dan het andere en vervolgens ook even van bay wisselen.

Bijdrager
    Chorro

Bedankt, maar het heeft niet geholpen. Inmiddels het RAM verwisseld of met 1 bankje geprobeerd en beide blijven hetzelfde probleem geven. Safeboot geeft trouwens ook een grijs scherm.

Bijdrager
    Naej

wat gebeurt er als je een USB stickje maakt met Ubuntu Live USB en daarvan probeert te booten (alt indrukken tijdens opstarten).

Bijdrager
    Brombeer
    Chorro op 30 januari 2015

Beste,

Ik heb hier een 24″ iMac staan. Van een kennis geweest, maar als ik hem fix mag ik hem houden.

Dus zolang die stuk is, wil hij ‘m niet kwijt?:evil:

Voor deze A1200 is Apple Service Diagnostic 3s108 gemaakt. Die is 408MB groot en samen met “fileupload” een leuke zoekopdracht.;)

Klassiek probleem bij deze machines is ecologisch verantwoord soldeerwerk van de grafische kaart: Dat wordt bros, begint met flubbertjes of blokjes in beeld en het eindigt met een kernel panic.
    Omdat er geen lood in de soldeer zit is de computer op papier veel milieuvriendelijker te recyclen, maar hij gaat ook maar half zo lang mee, zodat je een nieuwe moet kopen (en er dus twee moet recyclen) en drie keer raden wie je die computer verkoopt…
    Planned obsolescence heet dat, en wij de etiketten maar van de plastic flessen afweken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.