10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    eRic@MacOSX

Wit vlak in browser bij laden van Flash

Ik heb een site in flash gemaakt. Dit zou eerst 1 file worden maar vanwege de omvang van de aanlevering van de beelden is de site te groot geworden, waardoor een te lange laadtijd onstond. Vervolgens heb ik de flashfilm in delen geknipt en in aparte html pagina’s ondergebracht.

zie http://www.renzekoenes.nl/www.renzekoenes.nl/aangepast/index.htm

De achtergrond van de movies is altijd paars. Ook de html pagina heeft dezelfde paars als kleur. Toch bij het laden van de flashfile door de browser zie je een wit vlak. Ik heb geprobeerd met een paars preload vlak dit te voorkomen (zie bureaublad en nieuws). Maar toch komt steeds dat hinderlijke witte vlak even in zicht. De kunstenaar voor wie deze site bedoeld is wil geen preloader.

Wat moet ik doen en waar om dat witte vlak te voorkomen bij het tussentijds laden van een nieuwe pagina met een nieuwe flashfilm?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    DEform

Ik denk niet dat daar veel aan te doen is! Duurde het laden dan zo lang toen alles nog aan elkaar stond?

Ik heb eigelijk ook een vraagje voor u! Zou je uw flash bestand (.fla) eens willen mailen! Ik ga er niets van rippen of zo! Maar sites maken in html ben ik een beetje beu, dus zou ik in flash willen beginnen, maar da is toch niet zo simpel als ik dacht!

Als ik een voorbeeld heb, kan ik veel bijleren van wat wat doet en zo! Het is maar een vraagje hé! Hoe heb jij het geleerd?

Bijdrager
    XXX

je hebt de flashmovies in verschillende html bestanden gezet, als je maar 1 html bestand gebruikt en de verschillende onderdelen als swf met loadmovie in je hoofdmovie laadt, zie je geen witte vlakken tussendoor.

Bijdrager
    eRic@MacOSX

xxx,

Ik was daar al een beetje bang voor. Het kost me alleen weer een dag (alle links veranderen) + even leren hoe dat moet…..

Ruben, ja het laden duurde lang 3MB! Tip 1 koop het boek Macromedia Flash MX 2005, het complete handboek van Academic Service. Ergggg verhelderend! Tip 2 flashfocus.nl tip 3 http://www.actionscript-toolbox.com. Flash is erg super! Wel hoog drempelig maar als je de drempel hebt genomen dan ben je de baas over de pixels en gedragingen van de browser, tenminste…. bijna altijd! Wat is je mailadres?

Bijdrager
    chonazz

Vind het echt een prachtige site…
    Ben nu ook in flash bezig, maar nog lang niet klaar…

Jij vernoemt het complete handboek flash mx 2005? Moet dat niet 2004 zijn? want volgens mij is er nog geen 2005 versie uit van flash? Of dat zou heeel stil gebeurt moeten zijn?

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Chonazz,

Bedankt voor het compliment!! Inderdaad, het moet 2004 zijn.

En inderdaad met loadmovie gaat het lukken!

:D

Bijdrager
    www.project-euh.com

Kleurprobleem is op misschien te lossen door in de <embed> en <object> tag ook de achtergrondkleur van de Flash op te nemen, die missen nu.

Dan wordt er altijd eerst die achtergrondkleur weergegeven terwijl de Flash laadt…

Bijdrager
    sally

Heb je Flash player detection op die eerste pagina?: gegarandeerd een witte flits.

Overigens vind ik het volstrekt niet storend en een mooie site.

Bijdrager
    freshface

Een stop(); actie op de eerste frame van je hoofdscene wil vaak ook wel eens de oplossing zijn.
    Ik weet natuurlijk niet of dat kan in jouw site.
    Ik ken de opbouw niet.

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Het is gelukt! Door op 1 pagina de aparte swf als movies in te laden!
    Dank aan ieder!:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.