7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

wit vlak iMac

Een collega heeft onderstaand verschijnsel met zijn iMac.

Dit witte vlak is niet weg te klikken. De iMac hard uitzetten is de enige remedie. Maar als je de imac weer opstart en je logt in en je maakt dan een muisklik ergens op het scherm, dan wederom verschijnt het witte vlak en de iMac hangt.

Enig idee wat is voor een verschijnsel is en hoe dit op te lossen is?

Bijdrager
    OMT-fan

Welk OS gebruik je?
    IK zie dat je probleem ontstaan is in iPhoto.
    Zie ook mijn probleem met iPhoto (en Mountain Lion ?) met de muis.

Bijdrager
    Blue helmet

De iMac is van de vader van mijn collega. Mijn collega kon niet aangeven welk OS en zijn vader zou het ook niet weten. Ze kunnen het helaas niet controleren omdat de machine vast slaat op het moment dat je bijv op het Appeltje klikt om het OS te checken. Volgens mijn collega is het Lion dat op de machine staat, maar dit is een vermoeden.

Bijdrager
    jesper211232

volgens mij is dat gewoon een safari knipsel:nerd:
    linksonderin het scherm zie je een min en een plus staan als je op de min klikt komt er een kruisje bij dat knipsel te staan en kan je hem verwijderen…

probeer hem eens opte starten in safe mode, en dan proberen te verwijderen…
    want het kan zijn dat hij een snelkoppeling heeft ingesteld wanneer je op de muisklikt dat je automatisch dashboard opent, en dat die site een virus bevat, weet ik veel het kan zo maar.

EDIT: ff hetzelfde gecreerd als jouw:

Bijdrager
    Blue helmet

@jesper211232, bedankt voor je input! Ik heb een instructie gemaakt voor mijn collega op basis van jouw informatie zodat hij dat bij zijn vader op de iMac kan uitproberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Bijdrager
    Blue helmet

Helaas, dit is de reactie die ik terug krijg, ‘ Nu staat er bij mij alleen een plus maar geen min’, dis daardoor ook geen mogelijkheid om op de min te klikken waardoor er een kruisje verschijnt om het knipsel daarmee te verwijderen.

Bijdrager
    Blue helmet

Heeft iemand nog suggesties!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.