10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    FFH

Wit scherm macbook pro late 2011.

OMT’ers,

Het volgende probleem, vele topics al gelezen maar deze beschrijven niet specifiek mijn probleem.
    Vanmorgen tijdens het surfen op safari, in 1x mijn beeldscherm op zwart, laptop reageerde nergens meer op.
    Met de Aan/Uit-knop uitgezet en weer opgestart, hoor vervolgens gewoon het opstartgeluid waarna ik een apple-logo krijg met het balkje eronder.
    Echter halverwege het laden stop ‘ie en krijg ik een zwarte balk net boven het Apple-logo in beeld en daarna gaat het beeldscherm over in een wit scherm.

Het is niet mijn SSD die kapot is want ik kan de schijf bij opstarten met de optie-toets ingedrukt gewoon selecteren.
    Wat ik niet kan is de recovery-modus (cmd+r) opstarten.
    Heb ook al diverse resets uitgevoerd, vram etc.

Ik heb hier en daar iets gelezen over een eventueel defect logic-board (moederboard) en/of defecte videokaart/gpu.

Herkend iemand dit probleem en weet iemand wellicht wat het is?

Alvast bedankt,

Mvg.

Inactief
    Anoniem

Klinkt als een defecte HDD kabel…

Bijdrager
    Joid

Waarschijnlijk de satakabel inderdaad.

Bijdrager
    FFH

Hoe kan ik testen of het daadwerkelijk de HDD kabel/satakabel is?

Bijdrager
    Jeddes

Kabeltje idd, en anders is het een klassiek logic board probleem. 2011 modellen hebben daar last van….
    wat is je exacte model?

Bijdrager
    Jeddes
    Bijdrager
    FFH

@jeddes,

Macbook pro late 2011 (A1286)

Bijdrager
    Jeddes

Dat zijn wel de modellen die in aanmerking komen (kwamen) voor het apple repair programma, wellicht even kijken, contact met hun opnemen….
    ter info, zo’n kabeltje heb je dan evt nodig:
    HD Flex kabel Macbook Pro 15 inch

Bijdrager
    FFH

OMT’ers,

even geleden dat ik dit topic opende maar mijn laptop is weer gefixed.
    Het was niet de sata-kabel, heb contact gehad met apple, langs geweest @ store in Amsterdam en het bleek toch wel de GPU te zijn.
    Laptop achter gelaten en kon ‘m de volgende dag met een nieuw logic board weer ophalen.
    Rekening á €526 nam apple voor haar rekening omdat mijn laptop onder het vervangingsprogramma viel m.b.t. de falende GPU’s in de 2011 t/m 2013 MBP modellen.

Case closed.

Bijdrager
    Brombeer

Dank voor de terugkoppeling. Niet iedereen is zo netjes.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.