7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vic

wit scherm bij opstarten

Hallo,

mijn Imac doet niets meer als ik hem wil opstarten: gewoon wit scherm en hij probeert een cd uit te werpen (om de 2 seconden een rrrdjong).

Problemen zijn begonnen met die cd in parallels: werkte niet meer en er werd gevraagd om programma geforceerd te verlaten.

de cd was niet meer te zien op het bureaublad in de mac.

toen ik de imac opnieuw wilde opstarten met de muis ingedrukt, krijg ik dit probleem.

wie weer raad?

heb al geprammed…

wilde ook het RAM geheugen eens bekijken of versteken, maar er scheelt wat met die vijs… zou ik een gebruikte imac nieuw hebben gekocht (via apple site)? begin het mij zo af te vragen… ik heb hem nu net een jaar!

iemand een idee?

MVG,
    Vic

Inactief
    Anoniem

Alle sterkers eruit.

20 minuten laten staan.

Alle sterkers er weer in.

Aanzetten. Hopen.

Succes!:wink:

Bijdrager
    Afroman

Probeer eens een PRAM Reset.

Mac uitzetten.
    Control, Option(Alt) de P en de R opzoeken. Vervolgens de Mac aanzetten en deze 4 knoppen indrukken, net zolang tot de Mac herstart. Als het goed is moet die het doen. Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn MacBook dat die niet verder ging dan het witte opstartscherm. PRAM Reset en dat was weer in orde.

Bijdrager
    vic

Hoi,

dat van die stekkers had ik ook al eesn geprobeerd, doet het niet…

PRAM ook al geprobeerd, dat luktie voorheen wel, nu reageert hij daar ook niet meer op…

Bijdrager
    vic

ik heb zonet de sleuf van het RAM geheugen opengevezen, maar ik krijg dat geheugen er niet uit…

ik heb een aluminium Imac, en ik vind enkel handleidingen voor een witte Imac, daar zitten zo 2 kleine hendeltjes die als je ze openduwt de kaart er uit halen….

hoe zit dat met een aluminium imac?

Bijdrager
    –help

IDE conflict lijkt dit. Helemaal dat je zegt dat je SD of combo (?) iets probeert. standaard reactie van een mac is bij een IDE conflict een wit scherm te geven namelijk. Even langs een AASP dus ben ik bang !

Bijdrager
    KingAchille

http://www.amfiteatar.org/content/view/155/78/lang,en/
    Veel semmel, maar er staat ook wel tussen hoe je de RAM aanpakt!
    Mvg,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.