11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kreativlab

Wit Papier met zwarte achterkant.

Hallo,

Weten jullie waar ik (online) wit a4 papier kan kopen met een zwarte achterkant, en ook in andere kleuren.

mvg
    Timo

Bijdrager
    DJMischaa

Nooit eerder van gehoord, misschien kan je een druk bedrijf vragen om de perfecte zwart verhouding te drukken op een wit A4 formaat. Dan heb je wat je wilt, toch?

Moderator
    Poezenbeest

Het enige papier dat ooit gemaakt is met een andere kleur achterkant dan de voorkant is Chromolux, ik meen dat het vroeger bij Grafisch Papier vandaan kwam. Het had een hoogglans-coating aan de voorkant en een witte achterkant, een zwarte verzie ken ik niet.

De meest gangbare optie is die hierboven genoemd wordt, namelijk de achterkant laten bedrukken. Dit is namelijk vele malen goedkoper dan dit in de fabriek te laten maken waar je eigenlijk hetzelfde doet. Als je het gaat bedrukken raad ik je aan om minimaal 120 grams te nemen, Erasmus heeft een mooie heldere witte kleur en slaat niet snel door het papier heen.

Bijdrager
    MouseMighty

Zal lastig worden, ligt er ook aan of het nog te beprinten en/of te bedrukken moet zijn. Als particulier wordt het helemaal lastig maar ik zou zeggen probeer eens te informeren bij Papyrus, Modo van Gelder of Buhrmans Ubbens.

Bijdrager
    sedikit

Als je toevallig in de buurt woont van Amsterdam:
    Vlieger, Amstel 34 (vlak bij het Rembrandtplein)
    http://vliegerpapier.nl/

Bijdrager
    janvanes

Chromolux (van Zanders Mets├ĄBoard) wordt eigenlijk door alle papiergroothandels geleverd, bestaat in allerlei kleuren met witte achterkant, en er zijn/waren ook versies met bijv. matgrijze achterkant en hoogglanzend witte voorkant. Het assortiment aan kleuren en grammages verandert geregeld, maar hoogglans zwart is er volgens mij altijd wel bij.
    Maar dat is zeker niet de enige soort, ik heb hier ook mat papier liggen dat aan de voorzijde wit (met een lichte structuur), en aan de achterzijde zwart is. Niet bedrukt, maar een wit papier gekoetst (dat mag je opzoeken) op een zwart; of anders gelijmd. Ik weet niet meer goed waar ik het ooit besteld heb, jaren geleden, maar waarschijnlijk komt het van B├╝hrmann-Ubbens of Proost & Brand.

Bijdrager
    kreativlab

Ja gewoon laten bedrukken bij een drukkerij kan ook, maar ik dacht dit bestaat vast al wel zulk papier.
    Dus niet:-)

Bijdrager
    MouseMighty

Hoezo dus niet? Heb je alle genoemde papierbedrijven al gevraagd?

Bijdrager
    janvanes

Ik heb het even nagekeken, het zwart/witte papier dat ik heb liggen is Tosca zwart/wit 240 grams van B├╝hrmann-Ubbens Papier. Ik geloof niet dat ze dit papier nu nog in de collectie hebben. De genoemde witte Chromolux met zwarte of gekleurde achterkant heet(te) Chromolux Vario, dat schijnt nog wel te bestaan.

Bijdrager
    LeRiek

De betere hobbywinkel misschien?
    Waar ze schilderspullen, olieverf, aquarelverf, etc. verkopen.
    Vroeger kon je daar ook altijd karton of papier krijgen om een “passe-partout” te maken.
    Ene kant zwart andere zijde wit.
    De betere fotozaak kan ook nog een optie zijn…

Zomaar een idee.

Bijdrager
    Pivni Pes

Gewoon bestellen bij drukwerkdeal of zo, kost daar geen drol.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.