30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    e.m.

wit of zwart?

yo allemaal!

ik wl een nieuwe macbook kopen maar ik weet niet welke kleur.
    ik vind de zwarte zeer mooi! maar dat vind ik van de witte ook!
    welke zouden jullie nemen ?

Moderator
    unSOUND

Wit. Zwart wordt al door te veel merken gedaan, en kost onnodig extra geld.

Bijdrager
    Bor

Zwart is duurder, dus ik zou voor wit gaan.

Bijdrager
    PietjePuk

Zwart is duurder dus zou ik voor zwart gaan:?

Bijdrager
    I-think

Ik zou sowieso zwart kiezen. Deze heb ik zelf ook gekozen als vervanging van mijn powerbook vanwege het prachtig zwart-matte uiterlijk. Als je de 2.0 ghz uitvoering wilt met een grote harde schijf ( 120 of meer dan 120 GB) dan is het uiteindelijk financiele verschil er klein, namelijk 40 euro. En het uiterlijk (en premium-gevoel) is mij zeker die 40 euro waard. Ook denk ik dat je het in de afschrijving er wel uitkrijgt omdat de zwart nou eenmaal exclusiever is en misschien dan ook wel meer gewild!

Bijdrager
    Rayel

Ik heb de zwarte, ik vond het wat rustiger kijken.

Je heb trouwens wel snel last van vingers op de zwarte.
    Maar eigelijk vind ik dat wel mooi staan, op dat matte zwart. Anders is het zo’n saai egaal vlak.

Een vriend van mij heeft de witte daar komen ook vingers op, maar ze vallen iets minder op. Nadeel van zijn wittte wat dat z’n trackpad en zijn meest gebruikte toetsen eenbeetje vieze gele kleur krijgen.

Zijn allebei mooie machines :D, maar ik ga voor zwart.
    De levertijd was ook minder omdat hij minder hoeft worden aangepast.

Bijdrager
    Daan86

Ik heb zelf die zwarte maar vind die witte eigenlijk mooier! Heb voor een zwarte gekozen omdat ik eigenlijk wel wat anders wilde maar na een tijdje verveelt het wel een beetje! Voordeel is wel dat de zwarte niet vergeeld wat je bij de witte toch wel zult blijven houden na wat jaren! En zwart is exclusiever! een witte macbook lijkt van iets verder net een gewone ibook van 6 jaar oud!

Bijdrager
    Daan86
    ”Rayel”

Ik heb de zwarte, ik vond het wat rustiger kijken.

Je heb trouwens wel snel last van vingers op de zwarte.
    Maar eigelijk vind ik dat wel mooi staan, op dat matte zwart. Anders is het zo’n saai egaal vlak.

.

Zo heb ik de vette vlekken nog niet bekeken:|

Moderator
    unSOUND
    ”Daan86″

Een witte macbook lijkt van iets verder net een gewone ibook van 6 jaar oud!

Bij Specsavers is de oogmeting gratis…

En je kunt ook zeggen dat een 6 jaar oude gewone iBook net een splinternieuwe MacBook lijkt…

Bijdrager
    PietjePuk

Er is niets mis met een iBook, integendeel, vind ze mooier dan MacBooks.

Bijdrager
    Daan86
    ”unSOUND”
    ”Daan86″

Een witte macbook lijkt van iets verder net een gewone ibook van 6 jaar oud!

Bij Specsavers is de oogmeting gratis…

En je kunt ook zeggen dat een 6 jaar oude gewone iBook net een splinternieuwe MacBook lijkt…

Wat ik er mee wilde zeggen is dat ze verdomd veel op elkaar lijken en mensen vaak de voorkeur geven aan een nieuwer product wat ook duidelijk nieuw eruit ziet!

Bijdrager
    Sentitel

Ik zou voor wit gaan, vind ik gewoon mooier dan zo’n mat zwarte.

”Rayel”

Een vriend van mij heeft de witte daar komen ook vingers op, maar ze vallen iets minder op. Nadeel van zijn wittte wat dat z’n trackpad en zijn meest gebruikte toetsen eenbeetje vieze gele kleur krijgen.

Daar heb ik geen last van, hij heeft waarschijnlijk een Core Duo?

”I-think”

…En het uiterlijk (en premium-gevoel)…

Je kunt ook het witte zien als “premium-gevoel” doordat heel veel laptops op de wereld al donker/zwart zijn.

Bijdrager
    Daan86

Je kunt het beste maar naar de winkel gaan. Er een kwartiertje naar kijken en dan bedenken welke je wilt hebben, welke je het mooiste vind! En bij echte 50?50 twijfel kop of munt.

Bijdrager
    Brent146

Ik zou de witte nemen, de zwarte kost inderdaad te veel en lijkt windows-achtig. En ehm wat heeft in godsnaam met het operating system te maken?

Bijdrager
    Macs
    ”Daan86″

Ik heb zelf die zwarte maar vind die witte eigenlijk mooier!

Ik heb een witte, maar ik vind de zwarte eigenlijk mooier :P ! Ik ben van plan om me volgend jaar een zwarte te kopen, die heeft zoiets oudepowerbook-achtig. Zwart matte uiterlijk met wit lichtgevend Apple’tje derin, niets mooier dan dat!

Bijdrager
    mvdenberg

Wit wit wit! :D

Veel mooier dan al die zwarte laptops waar iedereen mee loopt.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik vind ze allebij mooi. Wit is alleen de enige met een echte Apple-uitstraling. Ik ga persoonlijk voor een witte.

Bijdrager
    Fata

waarom volgend jaar? nu kopen!!!

Bijdrager
    jspr

Ik heb hier ooit al eens de opmerking:

”Tinnieman

maar nu ik dit loop te typen bedenk ik me dat ik na mijn ibook toch echt niet terug wil naar zo’n lelijke zwarte stoeptegel.

Dat gevoel heb ik ook met een zwarte Mac. Wit!!

Bijdrager
    PietjePuk

Wat staat dit in OS subforum te doen eig?:?

Bijdrager
    Elias01

lol

ik heb een witte macbook. Waarom liever een zwarte hmm..
    De macbook was een geschenk, dus ik zal niet klagen.

Het image van de witte macbook is echter flink gedaald.
    Je ziet de grootste losers ermee rondlopen op de uni (mijzelf niet meegerekend;) ).
    Daarbij kan je ze gratis krijgen bij de chips van lays.

Het heeft niks hips meer als je het mij vraagt.

Aparter is zeker weten een exclusief vaio model, maarja, hiervoor betaal je nog meer als een macbook pro.. En je hebt geen osx helaas..

In mijn ogen zijn alle macbooks gewoon budget macbook pro’s.

Ze zijn dan ook van plastic, en ogen als speelgoed.

Zwart of wit dus… ga voor zilver en spaar door voor de macbook pro;)

Of ga voor goud en koop een sony vaio:P

(het laatste is een grapje, ik heb een mac dus het was als grap bedoeld)

Bijdrager
    Daan86
    ”Elias01″

Je ziet de grootste losers ermee rondlopen op de uni

Het heeft niks hips meer als je het mij vraagt.

Helemaal mee eens, bovendien hier in Maastricht zijn het ook honderden brugklassers die een witte macbook hebben! Bah

Bijdrager
    jspr
    ”Elias01″

Het image van de witte macbook is echter flink gedaald.
    Je ziet de grootste losers ermee rondlopen op de uni (mijzelf niet meegerekend;) ).
    Daarbij kan je ze gratis krijgen bij de chips van lays.

Dit was twee jaar geleden wel anders toen ik mijn witte iBook kocht :o

Bijdrager
    Elias01

lol:P

ik sprak ook uit ervaring (rechtenfaculteit/ ub binnenstad) haha.

Wellicht klink ik misschien extreem negatief door de term losers te gebruiken, maar ik wilde gewoon aantonen dat de gemiddelde gebruiker hier alles behalve het beeld wat in de ads geschetst wordt is.

Bijdrager
    Daan86

Ach ja… Apple is de laatste jaren natuurlijk als merk veel groter geworden… je ziet het steeds meer en de exclusiviteit is daardoor ook minder. Wat wel jammer is maar ook wel begrijpelijk. Trouwens hoor ik zelf ook bij de massa die het product pas de laatste 3 jaar ontdekt heeft.

Bijdrager
    Elias01
    ”Daan86″

Ach ja… Apple is de laatste jaren natuurlijk wel gemassaliseerd om het te zeggen… je ziet het steeds meer en de exclusiviteit wordt daardoor ook minder. Wat wel jammer is maar ook wel begrijpelijk. Trouwens hoor ik zelf ook bij de massa die het product pas de laatste 3 jaar ontdekt heeft.

same here.

Bijdrager
    jspr

Dat is toch met alles wat de “massa” bereikt.

Iedereen wil het dan hebben, en daar zijn we tenslotte consumenten voor.

Bijdrager
    Daan86
    ”Elias01″

lol

Ze zijn dan ook van plastic, en ogen als speelgoed.

[/quote1

Dat is het natuurlijk ook :)

Bijdrager
    Sunneh

Silver!

Nee grapje, waarom zou je voor de zwarte gaan als je 100dollar meer moet betalen (of heb ik het nu mis?)

Daarentegen is wit wat bekender als apple laptop dan een zwarte.. (denk maar aan alle andere merken laptops die bijna allemaal zwart zijn).

Wil je opvallen? Neem de witte =), wil je dat hij niet gestolen wordt.. neem dan de zwarte:P

Bijdrager
    MacbookTo

Dit noemen ze nu een luxe probleem!!!!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.