20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    timremmers

Wit draadloos (RF) Mac toetsenbord van Adesso: wie doet mee?

Ik ben van plan om het witte Mac toetsenbord van Adesso te kopen (WKB-4000MAC). Zie hier: http://www.adesso.com/products_detail.asp?productid=368

Dit toetsenbord wordt echter niet in Nederland verkocht. Het lukt me ook niet om het bij een Amerikaanse webshop te bestellen (ze leveren dit product niet aan Nederland). Ik heb contact gezocht met de importeur van Adesso producten voor Europa. Ze voeren dit product niet en zijn dat ook niet van plan. Hij bood me echter wel aan als ik 5 toetsenborden zou afnemen om een ‘doosje’ te bestellen.

Ik heb twee vragen voor jullie:
    1. Wie is er geïnteresseerd in dit toetsenbord? Zou ongeveer 110 euro incl. BTW gaan kosten (plus wat portokosten om het naar je adres in NL te sturen).
    2. Wie heeft er ervaring met dit toetsenbord (of de Windows-variant)?

NB: De zwarte en zilveren Windows varianten werken ook op de Mac. Twee nadelen: niet wit en geen Appletje-toets.

Mvg. Tim

Bijdrager
    nookie

Twee vragen:

Waarom wil je dit toetsenbord?
    Wat zijn de voordelen?

Ik vind hem erg groot en log.

Bijdrager
    timremmers

Waarom?
    Ik zoek een fraai toetsenbord met ingebouwde muis/trackpad/trackball. En mijn voorkeur gaat uit naar een trackpad. Ik wil een RF toetsenbord (denk ik, want ik heb er geen ervaring mee) omdat ik het volgende van plan ben:

– MacMini in de meterkast
    – Ik op de bank voor tv of in bed voor de tv of in de keuken voor de tv.
    – Hoe dan FrontRow of EyeTV of … bedienen?

Ik ben van plan om een van onderstaande producten te kopen:
    http://www.marmitek.com/nl/catalogus/product.php?subgroep=4&product=433
    http://www.marmitek.com/nl/catalogus/product.php?subgroep=4&product=270
    Welke van de twee ben ik nog niet uit. Hiermee kun je het video en audio signaal van de MacMini uitzenden over de COAX (TV) kabel in huis. Je krijgt dan een extra zender op al je TV’s. En met het RF toetsenbord kan ik dan de MacMini besturen door het hele huis.

Optioneel denk ik hier aan:
    http://www.marmitek.com/nl/catalogus/product.php?subgroep=4&product=270
    Dat is een infrarood verlenger. Daarmee zou ik dus FrontRow vanuit mijn slaapkamer met de Apple Remote moeten kunnen bedienen. Want dat infrarood signaal gaat via de COAX kabel terug naar de meterkast.

Wellicht een beetje lang antwoord op je vraag. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

En … als er mensen zijn die bovenstaande al eens hebben geprobeerd dan hoor hun ervaringen graag. Met name ben ik zelf erg benieuwd naar de beeld/geluid kwaliteit op de TV’s.

Mvg. Tim

Bijdrager
    nlwinssen

Ik wil wel meedoen. Ziet er inderdaad heel functioneel uit. Laat maar even weten hoe je het verder wilt afhandelen enz.

Bijdrager
    nookie
    ”timremmers”

Hiermee kun je het video en audio signaal van de MacMini uitzenden over de COAX (TV) kabel in huis. Je krijgt dan een extra zender op al je TV’s. En met het RF toetsenbord kan ik dan de MacMini besturen door het hele huis.

Kijk, dat had ik eerder moeten weten! :(
    Ik ben in een luxe positie thuis, met 3 macs.
    Waarvan er 1 (mac mini) beneden op de tv aangesloten is met een HDMI kabel.
    De iMac staat in de kamer naast de slaapkamer. Hier heb ik d.m.v. een kabel door de muur
    verbinding gemaakt met mijn tv.
    De 3e doet er niet toe in dit verhaal.

Als ik dit eerder had geweten, dan had ik het op deze manier opgelost zoals jij het wilt.
    Maar het is altijd handig om te weten dat dit bestaat. Mooie oplossing!

Wel 1 nadeel. De Macmini gaat volgens mij alleen aan door het knopje achterop.
    Je kan hem niet aandoen met een toetsenbord.
    Maar daar zal jij ook wel een oplossing voor hebben. :lol:

Bijdrager
    nookie

Klopt het dat het toetsenbord via infra rood werkt?
    Hoe ga je dat oplossen?

Bijdrager
    timremmers

Infrarood klopt niet. RF = radio frequency.

Er zit een USB RF receiver bij die je in een USB poort van de Mac stopt. Er is geen software nodig.

In dit review (http://www.xpmediacentre.com.au/techreviews/?p=84) staat beschreven dat de reviewer op een afstand van 19 meter nog zijn computer kon bedienen.

En ik heb geen:oops: oplossing voor de aan/uit schakelaar op de MacMini. Ik vermoed dat hij bij ons 24/7 aan zal staan. We gaan hem gebruiken als mp3-speler (ik heb geen CD’s meer), foto-afspeel-apparaat, video/dvd speler en natuurlijk als internet browser.
    Maar ik hoor graag suggesties van mensen die weten hoe je een MacMini op afstand kunt aan- en uitzetten.

Mvg. Tim

Bijdrager
    sanius

Ik vind de diNovo Edge van logitech wel een stuk mooier dan dit ding…. maar is alleen (schijnbaar) voor Windows te verkrijgen. Vind het raar, waarom maken ze die niet voor de Mac!

Link…

Waarvoor wil je per se dit ding, als je ook al vrij veel met de Apple Remote kunt doen…

-edit-
    Hij is er ook voor de Mac!!
    MAC edition!!!

Bijdrager
    nookie
    ”timremmers”

19 meter

Zonder muren en plafonds……………

Bijdrager
    Sumar
    ”timremmers”

Twee nadelen: niet wit en geen Appletje-toets.Mvg. Tim

En geen numeriek deel

Bijdrager
    iMous

@ timremmers:

Hoe ben je van plan het geluid over te brengen?
    Dat komt niet uit de DVI/VGA uitgang van de macmini…

Bijdrager
    nookie
    ”iMous”

het geluid

Er zit een audio in op.
    Het lijkt mij dat het geluid dan meekomt via de kabel, maar dat weet ik niet zeker.
    Anders heeft dit aparaat geen nut….

Bijdrager
    timremmers

@sanius: diNovo Edge is er wel voor de Mac, zie hier: http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/4429&cl=us,en. Geen idee of die in NL is te verkrijgen. Het lijkt mij echter een heel klein onhandig trackpad.

@nookie
    : Geen idee hoe het RF signaal in huis presteert. Ik heb jaren geleden de PC Zapper voor Windows gehad. Zelfde principe: beeld en geluid van de PC via de COAX kabel en een RF afstandsbediening. Dat werkte vwb de RF afstandsbediening prima. De software van PC Zapper was echter een ramp en liep continue vast. Als ik de boel werkende heb, zal ik een op dit forum een recensie posten, indien daar belangstelling voor is.

@iMous
    : nookie heeft gelijk. In die apparaten van Marmitek gaat beeld en geluid. Je kunt er bv. ook een videorecorder of een DVD speler op aansluiten.

Mvg. Tim

Bijdrager
    nookie

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar je recensie.

Bijdrager
    Dupret

Je oproep is al twee maanden oud, dus ik weet niet of mijn reactie nog relevant is, maar ik wil wel meedoen. Ik ben sinds kort genoodzaakt om met één hand te werken, dus zo’n compact toetsenbordje met trackpad lijkt me erg handig.

Bijdrager
    timremmers
    ”Dupret”

Je oproep is al twee maanden oud, dus ik weet niet of mijn reactie nog relevant is, maar ik wil wel meedoen. Ik ben sinds kort genoodzaakt om met één hand te werken, dus zo’n compact toetsenbordje met trackpad lijkt me erg handig.

Beste Dupret, ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd. Indien je geinteresseerd bent, ontvang ik graag een reactie.

Bijdrager
    vishaakje

Ik was eigenlijk ook vreselijk benieuwd hoe het toetsenbord bevalt! Zoek iets dergelijks voor mijn mini onder de tv:D

Bijdrager
    Vinhelper
    ”timremmers”

Geen idee hoe het RF signaal in huis presteert.
    Mvg. Tim

Ligt aan de dikte van je COAX-kabels die door je huis liggen…

Bijdrager
    timremmers
    ”vishaakje”

Ik was eigenlijk ook vreselijk benieuwd hoe het toetsenbord bevalt! Zoek iets dergelijks voor mijn mini onder de tv:D

Ik heb er nog niet veel mee gewerkt en kan dus zelf geen goed oordeel geven. Die keren dat ik ermee heb gewerkt, ging het goed. Ik heb er destijds meerdere gekocht. De importeur verkocht ze normaal gesproken niet in Nederland, maar wilde ze wel eenmalig importeren als ik er minimaal vijf kocht. Dat heb ik gedaan. Ik heb er drie verkocht en die drie mensen hebben me aangegeven dat het bij hen goed werkt.

Mocht je geïnteresseerd zijn: ik heb er nog een te koop. Nieuw in doos en ongebruikt.

Mvg. Tim

Bijdrager
    timremmers
    ”Vinhelper”
    ”timremmers”

Geen idee hoe het RF signaal in huis presteert.
    Mvg. Tim

Ligt aan de dikte van je COAX-kabels die door je huis liggen…

Ik heb het systeem inmiddels ruim een half jaar aan de praat en het werkt perfect.

De situatie is:
    Ik heb een infrarood ontvanger in de slaapkamer op de tv gezet en een in de woonkamer. Deze sturen beide via de COAX-kabel hun signaal naar de meterkast. Daar heb ik een infrarood oog op het infrarood oog van de MacMini geplaatst. Ik kan zodoende vanuit de woonkamer en de slaapkamer de MacMini besturen (waarvan ik het beeld ook weer via COAX naar alle tv’s stuur).

Er is een klein nadeel:

Er kan maar 1 infrarood ontvanger tegelijk aan staan (en dus signalen over de COAX-kabel sturen). Dus als ik in de woonkamer de MacMini wil besturen dan moet de infrarood ontvanger in de slaapkamer uit staan. Dat heb ik opgelost door ze beide op een transceiver van Marmitek (http://www.marmitek.nl/nl/catalogus/product.php?subgroep=49&product=114 aan te sluiten. Zo kan ik met een afstandsbediening van Marmitek eerst de infrarood ontvanger in de slaapkamer uitzetten (terwijl ik in de woonkamer ben) en vervolgens in de woonkamer met diezelfde afstandsbediening van Marmitek (die ik de commando’s van de Apple Remote heb geleerd) de MacMini (die in de meterkast staat) bedienen.

Dat steeds aan en uitzetten van de infrarood ontvangers vind ik ‘lastig’. Daarom zit ik aan een andere infrarood verlenging te denken: http://www.marmitek.nl/nl/catalogus/product.php?subgroep=3&product=370. Deze stuurt zijn signalen niet over COAX-kabels, maar gewoon over zijn eigen kabeltje. En dit kabeltje kun je verlengen via een utp-kabel. En het toeval wil dat ik achter beide tv’s een utp-kabel heb/cq wil hebben.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.