7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    macmichiel

wisselende internetverbinding?? huh??

hey,

als ik op mn macmini games speel of gewoon surf of chat dan log ik te vaak automatisch uit en laden pagina’s soms niet. en downloaden gaat in bytes per seconde….

mijn verbinding is erg wisselend, zowel via mijn airport als via een kabel. heel irritant want met msn log ik elke paar minuten uit enzo… weet iemand waar dit aan kan liggen?

groeten, michiel

ps, ik gebruik een gloednieuwe smc wireless router. de vorige gaf af en toe ook problemen dus is er een nieuwe voor in de plaats gekomen.

Bijdrager
    wout3r

Was het bij je vorige hetzelfde probleem? Dan zou het aan je internetprovider kunnen liggen, dat je verbinding naar je huis niet helemaal goed is. Hier had ik ook last van, en toen contact opgenomen met Planet en die kwamen meteen te hulp

Bijdrager
    macmichiel

als ik direct uit de modem inplug heb ik nergens last van… mischien toch de router?? alweer dan??

Bijdrager
    wout3r

Hmm, lijkt me niet als je al een nieuwe hebt gekocht.. Al kabeltje van de modem naar router gecheckt? En de kabel van router naar je Macje? Misschien is die mank

Bijdrager
    brok

Probeer RIP eens uit te zetten op je router?

Bijdrager
    TypeWriter

Ja, vergeet vooral niet de kabels te checken. Ik had last van telkens terugvallende snelheid, zowel draadloos als via UTP. Door de switch aan en uit te zetten was het telkens (even) verholpen. Vervolgens de kabel van de switch naar de iBook vervangen door een andere en voila: probleem verholpen.

Hans Erik

Bijdrager
    macmichiel

ik zal even proberen of ik draadloos wel internet heb als ik een andere kabel tussen de router en de modem hang…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.