7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    8-1 ja

Wisselen gebruikersaccount

Goedendag aan een ieder die dit leest,

Ik gebruik mijn telefoon zowel privé als zakelijk. Voor werk heb ik een ander apple id dan privé. Is er een eenvoudige manier bekend waarmee ik zoals op mijn MacBook snel kan wisselen van gebruikersaccount ?

Dus niet eerst uitloggen met je apple id die je prive gebruikt en dan inloggen met je zakelijk account.

Apple voorziet hier vooralsnog niet standaard in maar het is vast niet zo dat ik de enige ben op deze aardbol die hier behoefte aan heeft. Nee, ik schaf geen tweede iPhone aan;)

Gegroet

Moderator
    Night

De enige mogelijkheid die ik kan bedenken – en ik weet het niet eens zeker – zou het gebruik maken van een eSIM zijn. Dan zou je je zakelijke account aan het ene, en het privé account aan het andere telefoonnummer kunnen hangen. Beetje omslachtig, maar kán wellicht handig zijn als je je telefoon ook zowel zakelijk als privé gebruikt.

Bijdrager
    penseel

Dan maar een Android telefoon.

Moderator
    Night

@Penseel: …want..?

Bijdrager
    8-1 ja

<p class=”cite”>penseel op 10 maart 2020 om 18:09</p>
    Dan maar een Android telefoon.

Koop jij maar zo’n ding. Dank voor je toevoeging.

Ik meende dat Apple ooit voor iOS een applicatie had waarmee van alles mogelijk was met de iPhone dat met de iPhone instellingen zelf niet bewerkstelligt kon worden. Helaas weet ik niet hoe dat stuk software heet(te). Wellicht toch maar gewoon hopen dat Apple het lumineus idee gaat opvatten om iets dergelijks in iOS in te bouwen.

Bijdrager
    SvS
    Bijdrager
    HaWollie

iOS is (vooralsnog) een single user OS, dus het wisselen van gebruikersaccount zoals op je Macbook (multi user OS) is niet mogelijk. Is ook niet nodig, want je kan in iOS beide iCloud accounts gewoon naast elkaar gebruiken.

Open in iOS de Instellingen app en ga naar Wachtwoorden en accounts. Daar kan je een tweede (of zelf meer) iCloud accounts activeren. Zij het met een restrictie; het synchroniseren/gebruiken van Bladwijzers, Foto’s, iCloud Drive, Notities, Reservekopie en Zoek mijn is voorbehouden aan je primaire iCloud account. Zaken als Mail, Contacten, Agenda’s en Herinneringen van beide iCloud accounts zijn gewoon zichtbaar in de respectievelijke apps. Naar keuze in een gezamenlijk view of een view per account.

Eén ding waar je op moet letten: als je in Contacten een nieuwe contact aanmaakt zal deze worden bewaard in het iCloud account dat jij onder Instellingen > Contacten > Standaardaccount hebt gedefinieerd. Die instelling zal je dus indien nodig moeten wisselen. In de andere apps kan je bij het aanmaken van een nieuw item kiezen in welke account deze aangemaakt moet worden.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door HaWollie.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.