11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Wiskunde – Grafieken

Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik voor wiskunde grafieken kan maken, zodat ik deze grafieken in verslagen kan verwerken. Het moeten niet alleen rechte lijnen zijn, maar ik moet bijvoorbeeld ook sinusoïden tekenen.

Kent iemand zo’n programma?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Tuvok

Ja die is er, en wel standaard in OS X. Ga naar Hulp Programma’s. Daar vind je Grapher.

Bijdrager
    Xcode

Bedankt, ik moet me schamen. Ik ben vaak in de map ‘Hulpprogramma’s’ (Utilities) geweest en heb ook wel eens op Grapher geklikt, maar nooit verder gekeken dan mijn neus lang was. Nooit geweten dat er zo’n programma al in OS X gebakken zit, maar daar let je ook niet echt op als je het niet nodig hebt. Heel erg bedankt.

Bijdrager
    iJoost

Pas maar op. Je kunt er NOG meer mee dan je denkt.;-)

Bijdrager
    Gates

http://www.apple.com/downloads/macosx/math_science/

wellicht vind je meer op bovenstaande site.. van alles voor “math & science”
    (vergeet niet op most popular, most recent etc. te klikken)

Bijdrager
    madcat

Grapher heeft veel weg van Maple, een rekenprogramma wat op veel universiteiten wordt gebruikt.
    Dus mocht dit nog niet genoeg zijn kan dat een alternatief zijn, het is ook voor OSX beschikbaar alleen weet ik niet of dit achterloopt.

Moderator
    Strifer

ja, op mijn uni werken ze ook met Maple. Grapher kan leuke dingen. Wellicht kun je met SPSS ook uit de voeten, die maakt ook allerlei dingen enzo (maar is uiteraard vooral bij Statistiek vaak gebruikt)

Bijdrager
    Xcode
    ”iJoost”

Pas maar op. Je kunt er NOG meer mee dan je denkt.;-)

Bij Leopard begint de ontdekkingstocht weer…:wink:

”Strifer”

ja, op mijn uni werken ze ook met Maple. Grapher kan leuke dingen. Wellicht kun je met SPSS ook uit de voeten, die maakt ook allerlei dingen enzo (maar is uiteraard vooral bij Statistiek vaak gebruikt)

Ik erger me meestal dood aan mijn rekenmachine die er echt héél erg lang over doet om grafieken te tekenen. Een laptop met OS X erop zou de rekenmachine kunnen vervangen, alleen mis ik nog de optie om toppunten te kunnen bepalen, Grapher snijpunten te laten herkennen, Grapher een x- of y-waarde laten uitrekenen als er al een waarde is gegeven en nog wat kleine dingetjes. Voor de rest heb ik ontzettend veel aan Grapher, want ik kan daarmee namelijk grafieken in mijn verslagen verwerken.

Bij mij op school hebben ze allemaal een PC en het gaat dit jaar zelfs nog voorkomen dat we een floppy moeten gaan gebruiken (ook voor Wiskunde), ik vraag me af in welke eeuw ik leef.

Bijdrager
    RPGboy

ok dan, hier liep ik ook naar te zoeken…
    maar hoe kun je nu een grafiek laten tekenen die dus niet perfect langs de punten gaat maar een rechte of kromme lijn maakt, dus geen hoekige…

Bijdrager
    Buzz
    ”Mac

Ik erger me meestal dood aan mijn rekenmachine die er echt héél erg lang over doet om grafieken te tekenen. Een laptop met OS X erop zou de rekenmachine kunnen vervangen, alleen mis ik nog de optie om toppunten te kunnen bepalen, Grapher snijpunten te laten herkennen, Grapher een x- of y-waarde laten uitrekenen als er al een waarde is gegeven en nog wat kleine dingetjes.

Heb je het Equation menu in Grapher al bekeken. Met de functies in dat menu kan je alles wat je hierboven aangeeft.

Bijdrager
    Xcode

Ooh, heel erg bedankt. Nu heb ik zelfs Photoshop niet meer nodig om raaklijnen te tekenen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.