5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Wis opdracht voor synchroniseren instellen?

Ik zou graag iedere nacht een map in mijn dropbox deleten en vervolgens vanaf een map op de server de map weer opnieuw willen opbouwen.

Klinkt dom, maar er zit een reden achter:
    We hebben virtuele computers (windows) en daarop wil de automatiseerder geen toegang geven voor ingangen (usb)
    1 normale computer is nodig om 5 labelprinters aan te sturen. Deze computer kan niet op de server…

Wat ik gedaan heb is een dropbox account geinstalleerd op mijn computer (mac) om de map met labels van de server te synchroniseren (1 richting) naar dropbox, zodat deze op de normale computer beschikbaar wordt en de printers worden aangestuurd kunnen worden.
    Voordeel is dat de labels veilig op de server staan, maar is er geen controle op juist gebruik van de labels (ca 300 waarvan er iedere dag wel een nieuwe komt)
    Om tegen te gaan dat ze “opslaan als” gaan gebruiken wil ik iedere nacht alles wissen (ontmoedigingsbeleid;-) ), om vervolgens een nieuwe kopie neer te zetten.

Ik heb al veel programma’s gedownload maar nog niet tegen gekomen hoe ik kan wissen voor sync.
    Met de app MacDropAny maak ik heel eenvoudig een kopie van server naar dropbox, maar dit is 2 richtingen en dus niet gewenst
    Met SyncMate Plus is eenrichting in te stellen, dus prima, maar ik blijf zitten met die wisbeurt.

Iemand een idee hoe ik het wissen kan organiseren, mogelijk in 1 handeling met de sync?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie kennis en hulp!

Bijdrager
    FotoDirk

Dropbox is gemaakt voor 1 gebruiker die zijn files op meerdere machines wil ter beschikking hebben. En dus een beetje ongeschikt om te gebruiken voor meerdere gebruikers.

Je kan beter op zoek gaan naar SW dat een één richtings synchronisatie uitvoert. In een Windows omgeving gebruikte ik daarvoor Syncback. In een Apple omgeving heb ik er nog niet naar gezocht.

Alternatief is om eens na te gaan of je de files niet als write protected kan zetten. Dan kunnen de andere gebruikers die niet aanpassen.

Bijdrager
    Sufkont
    FotoDirk op 05 september 2012

Dropbox is gemaakt voor 1 gebruiker die zijn files op meerdere machines wil ter beschikking hebben. En dus een beetje ongeschikt om te gebruiken voor meerdere gebruikers.

Ben bang dat je niet exact op de hoogte bent wat Dropbox is….
    Dat is JUIST voor delen TUSSEN andere gebruikers.
    Daar krijg je per extra gebruiker die je aanmeld zelfs extra geheugen ruimte voor;-)

Write protect ben ik idd mee bezig (in de labels zelf)
    Blijf ik wel zitten met de mogelijkheid dat er ongecontroleerd labels verwijderd kunnen worden.
    Daarnaast kan er ook lokaal een nieuw label gemaakt worden wat blijft bestaan.
    Daarom wil ik graag 1x per dag wissen…;-)

Bijdrager
    FotoDirk

Gebruik automator op die Mac om die specifieke label-dropbox folder eerst te deleten (vb 1 uur ’s nachts)
    En dan die SyncMate Plus om hem terug te zetten (vb om 1:10)

Bijdrager
    Sufkont

Automator….
    Tja daar heb ik wel eens meer naar gekeken, maar dat ging me niet zo goed af:oops:

maar dat zou wellicht moeten kunnen
    Ga er nog maar eens naar kijken.
    Mocht je nog een tip hebben hoe dit aan te pakken houd ik me aanbevolen!

Bedankt weer!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.