8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RobApple

Wireless USB micro adapter 300N SITECOM voor Mac Pro 2008

Ik heb een wireless USB micro adapter 300N SITECOM gekocht (€ 29,95) voor Mac Pro 2008 (MA970), maar deze werkt (nog) niet.

Volgens de verkoper heb je geen Airport Extreme Card nodig (kost ca. € 40,00 + € 50,00 montage bij APR), deze adapter bevat WiFi en kan een draadloze verbinding (300Mbps) tot stand brengen tussen een router en Mac Pro 2008. Deze adapter is geschikt voor MacOSX en moet werken, volgens de verkoper.

Ik heb de DVD gegevens geïnstalleerd voor MAC OSX Snow Leopard (“installatie gelukt”) en de adapter aan de achterkant in een USB poort geplaatst.

De adapter knippert wel, laat ook zien: RTL8191S WLAN Adapter is actief en heeft het IP-adres 192.168.X.XXX, maar een Internetverbinding komt niet tot stand.

Wat doe ik verkeerd c.q. kan iemand mij verder helpen met installeren?

Bijdrager
    hvlint

je hebt een ip adres gekregen en de adapter is actief dus dat gedeelte werkt.
    mss dns instellingen?
    dan zou het wel moeten werken als je bijvoorbeeld 82.94.203.79 in je browser intoetst

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heb je hier iets aan:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2599456

I managed to solve it by disabling the QoS feature in the settings of the adapter.

Bijdrager
    Goodheart

Met welke router probeer je verbinding te zoeken en wat is het ip-adres daarvan? Heeft deze al eerder als draadloos toegangspunt gewerkt?

Bijdrager
    mark-a-mac

Ik heb zo’n Sitecom stick eigenlijk alleen maar aan de praat gekregen met de op internet te halen Ralink (2.0-versie) drivers. Lang niet flawless, maar wel snel en goedkoop. Levert Sitecom die drivers nu zelf?

Bijdrager
    RobApple

Goodheart: “Met welke router probeer je verbinding te zoeken en wat is het ip-adres daarvan? Heeft deze al eerder als draadloos toegangspunt gewerkt?”

Er is een Lynksis router, ip-adres is ook 192.168.1.XXX en werkt met verschillende Windows computers hier.

De adapter heeft bijna hetzelfde IP adres, alleen laatste cijfer is anders.

Router werkt ook met mijn Mac Pro, alleen met draad. Maar ik wil van de draad van 15 meter af.

@mark-a-mac. Zal de Ralink drivers proberen. Geen idee of Sitecom die drivers nu zelf levert. Ben op gebied van draadloos Internet een beginneling. Je krijgt een installatie DVD meegeleverd.

Bijdrager
    Little Idiot

sorry, maar zo’n airport kaart steek je er zo in bij een powermac. dan heb je geen problemen…. terugbrengen en omruilen.

Bijdrager
    loekjehe

Ik had hetzelfde probleem. Inderdaad helpen de Ralink drivers om de Sitecom USB Adapter aan de praat te krijgen.
    Doe het volgende:
    ga naar http://www.wireless-driver.com/sitecom-wl-345-wireless-windows-mac-drivers-utility/
    daar kun je de Mac OS X Ralink driver en utility downloaden.
    Installeer deze met je admin account. Ik kreeg eerst een foutmelding dat de kext niet was geïnstalleerd, maar na herstarten en opnieuw installeren ging het wel goed.

Als je dan de stick in de USB port steekt, moet het lampje gaan branden. Ik moest hiervoor eerst herstarten.

Open dan in Programma’s de Ralink Wireless Utility. Onder de Tab Profile maak je dan een nieuw profiel aan, waarin je de SSID en het password van je router zet.
    Klik dan 2 seconden op het knopje op de USB stick en klik vervolgens in Profile op Activate.
    Als het goed is, wordt het vinkje dan groen. Op mijn Sitecom router heb ik WPS enabled, maar ik weet niet of dit echt nodig is. Zorg wel dat je geen ACL of andere Access Control hebt aanstaan!

Als het goed is zul je dan in Network in de System Preferences een onderdeel 802.11 n WLAN tegenkomen. Dat is nu jouw USB stick. Dit verscheen bij mij niet direct. Hiervoor moest ik eerst gebruik maken van de Assistant en een paar keer en heen-en-weer klikken. Als deze verschijnt, kun je daar gewoon het netwerk instellen.

Ik hoop dat dit helpt. Op het Internet treft je niet veel info over deze USB adapter aan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.