5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Delay

Wireless USB adapter op een mac?

Hey allemaal..
    Even snel een vraagje..
    Ik ben van plan een Linksys router/switch/access point te kopen, om hier een goed werkend wireless netwerk te maken..
    Nou wil ik als adapter een USB netwerk adapter kopen.. maar ik vraag me af of dat werkt op OSX, of dat ik daarvoor aparte drivers moet instaleren.
    :roll:

Heeft iemand ervaring met die USB-adapters

Bijdrager
    ParadoX

Ik weet dat het kan, maar lang niet alle USB Dongles werken, ik d8 dat je er een van Belkin moest hebben. Het gaat om de chip set die erin zit:x

Bijdrager
    EagerB0bNerd

In alle Macs vanaf G3 Blue/white past een Airportkaart. Dat lijkt me een betere oplossing dan een USB geval. Dus als je een G4 hebt (volgens je onderschrift) moet dat kunnen.

Dat ding waarnaar je gelinkt hebt begrijp ik niet helemaal. Het lijkt me bedoeld om een computer via een USB poort op een Ethernetwerk aan te sluiten (waarom zou je dat willen ?) en geen wireless adapter…

Bijdrager
    Delay
    ”EagerB0bNerd”

In alle Macs vanaf G3 Blue/white past een Airportkaart. Dat lijkt me een betere oplossing dan een USB geval. Dus als je een G4 hebt (volgens je onderschrift) moet dat kunnen.

Dat ding waarnaar je gelinkt hebt begrijp ik niet helemaal. Het lijkt me bedoeld om een computer via een USB poort op een Ethernetwerk aan te sluiten (waarom zou je dat willen ?) en geen wireless adapter…

hmm.. je hebt gelijk..
    maar zoiets als dit is voor een netwerk en ook voor connectie met een acces point (dus internet) ??
    ik wordt een beetje draaierig van al die termen :mrgreen:

Bijdrager
    CubeOwner
    ”ParadoX”

Ik weet dat het kan, maar lang niet alle USB Dongles werken, ik d8 dat je er een van Belkin moest hebben. Het gaat om de chip set die erin zit:x

Heb laatst een Belkin usb-wifi kaart van €38 voor mijn blauwe iMac gekocht. Even de drivers van de Belkin site downloaden en het werkt perfect. :P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.