4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Peertie

wireless toetsenbord iMac reageert niet meer

Na een stroomstoring hier in Dordrecht werkt mijn toetsenbord niet meer met mijn iMac (laat 2014). Hij start wel op en de muis werkt ook nog, maar ik kan mijn wachtwoord niet invoeren om verder te gaan.

Batterijen heb ik verwisseld, stekker eruit getrokken en een paar minuten gewacht en ook alle randapparatuur ontkoppeld, maar al deze oplossingen hebben niet gewerkt in mijn geval.

Alle topics die ik heb kunnen vinden raden aan om een safe-reboot te doen of een Pram-reset, maar daar heb je dus een toetsenbord voor nodig en die werkt nu juist niet.

Is er een andere oplossing? Of moet ik toch maar een usb-toetsenbordje aanschaffen (en zijn die nog wel te koop)?

Bijdrager
    pruus

Ik heb voor dit soort situaties een keyboard, met draad, in een kast liggen. Na het inloggen komt het weer goed. Lijkt alsof bluetooth niet goed werkt of met vertraging. Kost geen drol, zo’n keyboard, en je kunt lekker door.

Bijdrager
    GoeieDag

Correctie. Mijn eerder hier neergezetten oplossing gaat ook niet werken. Ik denk nog even met je mee.

Je kunt overigens in principe elk usb-toetsenbord eraan hangen, hoeft geen Apple ding te zijn. Heb je er geen thuis liggen? Leen er even een bij de buren. Als je eenmaal bent ingelogd, kun je een onscreen toetsenbord instellen, die ook werkt bij het inloggen.

Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>Peertie op 10 januari 2021 om 13:42</p>
    Of moet ik toch maar een usb-toetsenbordje aanschaffen (en zijn die nog wel te koop)?

Gelijk welk USB toetsenbord zal werken. Hoeft geen Apple-logo op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.