6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wwakkie

wireless security!

Hallo allemaal,

Mijn airport doet het niet meer met een WEP-wachtwoord!
    Hoe is dat gebeurd: ik ging van mijn modem(versatel) naar m’n airport extreme en weer terug en toen kreeg ik de mededeling dat er fouten zijn voorgedaan tijdens het verbinden met airport. Via m’n vaste aansluiting kon ik in de DSL router kijken of alles nog wel goed stond. Samen met versatel heb ik het een en ander bekeken, alles stond goed. Versatel geeft geen verdere Mac ondersteuning.
    Als ik de WEP-wachtwoord eraf gooi zodat iedereen gebruik kan maken van m’n wireless heb ik een goede verbinding wat ik eigenlijk niet wil.
    Heeft iemand een tip waar ik moet kijken met dit soort problemen. Instellingen, een vinkje niet aan geklikt of zo iets!!

Vast bedankt voor het reageren

Bijdrager
    tarun

Iets heel anders, WEP kan door een leek binnen 1 minuut gekraakt worden. Het is beter om WPA2 te gebruiken als je router dat ondersteunt.

Moderator
    unSOUND
    ”tarun”

Iets heel anders, WEP kan door een leek binnen 1 minuut gekraakt worden.

Overdrijven is ook een vak.

Bijdrager
    iJoost

Neen. Dat is helaas niet overdreven. Er was laatst een white paper waarin uitgelegd werd hoe je in 50% van de gevallen WEP binnen de minuut kunt kraken. Even kijken…

Hier is ie: http://eprint.iacr.org/2007/120

Of er al een exploit is waardoor “iedereen” het kan weet ik niet. Maar dat WEP niet meer veilig is nu dat van enkele uren terug is gegaan naar een minuut lijkt me wel duidelijk.;-)

Gebruik WPA!

Moderator
    unSOUND
    ”iJoost”

Neen. Dat is helaas niet overdreven

Lees die PDF voor de fun eens door…. Dat het binnen een minuut kan geloof ik, maar zeker niet door een leek zoals tarun beweerd, die klikt al weg na het lezen van de eerste alinea.

Bijdrager
    iJoost

Ik had ‘m al gelezen.;-)

Niet voor iedereen leesbaar, ik weet het. Maar het punt is dat zodra er een enigzins onderlegd iemand is die daar een fraai programma voor maakt (een exploit, zoals dat heet), dan is het hek geheel van de dam en kan iedere script kid het. En aangezien ik niet weet wanneer dat gebeurt (is) maar wel kan voorspellen, gezien de manier waarop dit soort dingen gaan, dat het gebeurt, zou ik zeggen geen WEP meer gebruiken als WPA een optie is.

En eigenlijk gold dat advies toch al. Want voor breken in een aantal uren zijn de exploits in elk geval al wel in de omloop. En die studenten van twee huizen verder die kijken echt niet op een dagje hun computer aan laten staan om het benodigde netwerk verkeer te verzamelen. Als er teminste niet een ander netwerk in de buurt is wat nog slechter of helemaal niet beveiligd is… ;-P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.