3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    su

Wireless router kapot?

Hallo

Ik heb een Linksys Wireless 4-Port Cable/DSL Router en dat werkte tot voor kort perfect met mijn airportkaart. Alleen de verbinding werd in het begin 1 keer per 2 weken verbroken, moest ik alles uitzetten en dan werkte het weer. 2 weken geleden gebeurde dit om de 2 dagen, toen elke dag en nu doet ie het niet meer. Tenminste het trucje van uitzetten en opnieuw opstarten werkt niet meer. Ik heb mn iBook rechtstreeks aangesloten op mijn kabelmodem dan werkt het wel, ik denk dat de router stuk is. Maar hoe kom ik daarachter? Kan het aan instellingen of zoiets liggen? Ik heb dus:

Kabelmodem – Wireless router – iBook met airport kaart en pc met kabel

gr. Suzanne

Bijdrager
    vib101

je router heeft een ip adres (of wel als gateway zijnde). dan moet je dat ip adres in je browser plaatsen en kijken of je hem kan bereiken, zo ja kijk dan even in je log files, misschien probeert er wel iemand op in te breken of zit er een andere wireless router in je buurt die er op stoort. Misschien kun je hem vastzetten op een vast kanaal/channel en lost dat probleem op. of ff een nieuwe firmware in je router schieten (kijk ff op de fabrikant website voor je router).

succes,

ivan
    welbergen@hotmail.com

Bijdrager
    MarcelK

Suzanne,

Ik heb hetzelfde probleem gehad volgens mij.
    Met dezelfde router en ook een airport.
    Probeer je laptop rechtstreeks aan te sluiten op je router via 1 van de 4 poorten. En typ het IP adres van de router (te vinden in de gebruiksaanwijzing) die volgens mij standaard 192.168.1.1 is.
    Lukt dit niet dan kun je ervan uitgaan dat hij stuk is. Was bij mij ook zo. 1 telefoontje naar Linksys en je weet het zeker. Ik heb een nieuwe gekregen van het bedrijf waar ik hem gehaald heb…

Hoop dat je er iets aan hebt…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.