23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickel

Wireless router ervaringen!

Hallo allemaal,

Ik heb dringend een nieuwe wlan router nodig met een fatsoenlijk bereik.
    Daarom vraag ik jullie hier het merk en type router dat jullie hebben te posten met ervaringen over het bereik.

Alvast bedankt!

Nick

Bijdrager
    MacFlurrie

Heb erg goede ervaringen met de WRT54G van Linksys erg geod en er zijn tweka programma’s waarmee je het uitgangsvermogen regelen zodat je het kan vergroten. Alleen dat heb ik nog nooit gedaan want in ons huis hebben we overal goed ontvangst alleen echter in de tuin 2 steepjes minder.. aanrader…

WRT54G

Bijdrager
    lowfi

ik zou een pre-n router kopen

dus een

linksys WRT54GX

of een

belkin

Bijdrager
    jackgr

Saneo….onovertroffen

Bijdrager
    sidewinder

WRT54g….. makkelijk te installeren en om te gebruiken. Is naar mijn idee zekker z’n geld waard.

Bijdrager
    lowfi

is dat echt zo? ik heb dat al vaker gehoord namelijk:) Heb je een review ergens mss?

Heb nu een dlink wireless router maar wil ook wat anders. Pre-n klinkt ook allemaal erg goed…..

Bijdrager
    sidewinder
    ”Low-Fi”

is dat echt zo? ik heb dat al vaker gehoord namelijk:) Heb je een review ergens mss?

Heb nu een dlink wireless router maar wil ook wat anders. Pre-n klinkt ook allemaal erg goed…..

nee, helaas geen review. Ik kan wel zeggen dat ik er ook de balle verstand van had en had het hele zaakje binnen een half uur lopen (beveiligd etc.) dus als ik het kan……

Bijdrager
    Pbook

Wat is er mis met een Airport?????

Pbook

Bijdrager
    lowfi

o sorry was meer een reply op de post over de senao.

Die linksys ken ik ook die hebben me ouders. Hij is alleen wat verouderd naar mijn idee. Zijn intussen routers die een groter bereik hebben en hogere doorvoer hebben als die linksys wrt54g;)

Bijdrager
    lowfi
    ”Pbook”

Wat is er mis met een Airport?????

Pbook

te duur voor wat je er voor krijgt….

er zijn routers (senao is er idd 1 van) die 100mw (precies wettelijk toe gestaan in nl) zenders hebben. Terwijl de meeste linksys bv slechts 70mw hebben.

Bijdrager
    Napsju

WRT54G, hier ook een uiterst tevreden gebruiker van dit ding.

–> De perfecte firmware.

* Adjustable Transmit Power
    * Antenna Select
    * 13 Wireless Channels
    * ‘Boot Wait’ flash protection
    * Increased Port Forwarding & Triggering Fields
    * Increased Qos Device & Application Fields
    * Increased Access Restrictions Policies & Blocked Services Fields
    * Command Shell
    * Telnet Daemon
    * Startup & Firewall Scripts
    * Uptime
    * Reboot Button
    * Hidden features in the Linksys firmware

Bijdrager
    tennapel

De Belkin Pre-N schijnt volgens de reviews een uitstekend bereik te hebben, en verkomt met name ‘blind spots’ in je huis. Ik ben er naar aan het kijken om te zien of het in mijn moderne woning met bergen betonijzer niet een goede optie is, in plaats van een Linksys + repeaters (de andere optie).

Als je meer dan 1 Airport Express hebt kan je ook het bereik vergroten, maar dat is een relatief dure oplossing.

Bijdrager
    Pbook

Ik heb hier een Cisco staan en een Airport. De Airport is voor dagelijks gebruik stukken beter. Erg betrouwbaar en je kan als je verbinding uitvalt ook via een analoge lijn internetten. Wereld ding. Dik het geld waard. De eerlijkheid gebied me wel om te zeggen dat ie achter een cisco firewall staat. De firewall functies van de meeste routers zijn n.l. om te huilen.

Pbook

Bijdrager
    Nickel

Ja, maar volgens mij mot je voor pre-n ook allemaal nieuwe apparatuur aan gaan schaffen, anders werkt de MIMO technologie niet… :cry:

Bijdrager
    pako

Ik heb een Belkin, werkt prima!

En Airport: gewoon te duur; niet doen!!

Bijdrager
    Napsju
    ”pako”

Helaas is daar geen custom firmware voor beschikbaar. Voor de WRT54G is dit wel het geval.

Bijdrager
    scenic20

Ik gebruik een Asus WL-500g Deluxe. Perfect ding. Hij staat op zolder en in de huiskamer (2 verdiepingen lager) is het bereik nog uitstekend. Er zijn dan slechts twee streepjes van de 15 uit in het balkje. Ook ideaal is dat de printer er op aangesloten zit zodat je vanaf elke pc draadloos kan printen zonder een andere computer aan te zetten. Ik heb er ook nog een usb harddisk op zitten (de router heeft 2 usb aansluitingen) die via ftp te benaderen is.

Bijdrager
    tennapel
    ”Napsju”
    ”pako”

Helaas is daar geen custom firmware voor beschikbaar. Voor de WRT54G is dit wel het geval.

Ja, en? Jij gaat er kennelijk vanuit dat de firmware geleverd door de fabrikant per definitie slecht is.

De testen van de Belkin Pre-N die ik gelezen heb laten zien dat deze wireless router op een G-netwerk op grote afstand nog steeds een grote throughput hebben. Het enige wat ik nog niet precies scherp heb, is of dat alleen geldt als je ook een bijbehorende Pre-N ontvangerkaart hebt, of dat het grote bereik net zo goed samengaat met bijvoorbeeld een Airport kaart (die dankzij de antennedraad in het scherm van mijn iBook vaak een veel betere ontvangst heeft dan andere mensen bij mij in het netwerk).

De Linksys-routers komen er wat bereik betreft in de testen als middenmoter uit en ik heb wel eens een B-router van Linksys thuis gehad, en die had een slechter bereik dan mijn E-tech B-router, die niet echt geweldig is, maar gekocht in een tijd dat wireless routers nog redelijk zeldzaam en prijzig waren.

De vraag is of de aangepaste formware van Linksys de router een even groot bereik geeft als de Belkin bijvoorbeeld. Ik weet het niet, ik heb ook geen vergelijkende test zo snel kunnen vinden op Google. En jij weet het ook niet, tenzij je thuis en een Linksys met aangepaste firmware en een Belkin Pre-N hebt staan.

Bijdrager
    Nickel

Verder nog ervaringen?! :evil:

Bijdrager
    lowfi

Ik ben aan het informeren voor een senao. Heb wat reviews en gebruikers ervaringen gelezen en het staat me wel aan:)

Je betaald alleen 2x zoveel ivg met een bv linksys ofzo. Maar dat heb ik er dan wel weer voor over.

Bijdrager
    Evert

Ben eens origineel en koop een Buffalo.
    Net zo goed!
    http://www.buffalotech.co.uk/webcontent/products/wireless/

E.

Bijdrager
    Pieces

Heb nu een weekje deze Siemens gigaset SE505 dsl/cable.

Zou strict genomen ook als kabel/adsl modem moeten functioneren, maar zit hier gewoon aan de modem gekoppeld. Werkt prima! Heeft bovendien een sterke antenne:)

Er kunnen ook nog 4 draadjes aan vast voor ‘vaste’ computers. Ik was vooral erg blij met de installatiesoftware: supersimpel, maar duidelijk.

Bijdrager
    Rini

heb zelf een linksys 54wrt (54mb). Heb voorheen een airport extreme gehad. Airport is primo, bereik is naatje. Heb nu de linksys en daarmee hek bereik genoeg. ook voor achterin de tuin. Vol bereik met de ibooks.
    Dingen kosten ook 3 keer niks. En toch goed spul.
    Zeer tevree over. Als deze een keer uitbrand, dan word het echt weer een linksys.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.