8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Darkgnome

wireless muis voor laptop

Beste mensen,

Binnenkort koop ik mij een macbook (pro) daarbij zal ik mezelf ook een wireless muis kopen.
    Nu wat het beste is dat weet ik niet? via een resiever via de usb poort of via bluetooth. Maar ik weet niet wat de beste is.

Ik roep jullie ervaring in! Welke muis is het beste als wireless? In verhouding met de prijs – qualiteit?
    Want volgens mij kan je de wireless van apple kopen, maar voor minder een even goede kopen?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik zou toch voor de magic mouse van Apple gaan… heerlijke muis.

Bijdrager
    Elbertox

Ik gebruik zelf een Logitech VX450 icm met mijn MBP en ben daar super tevreden van. Ligt echt super in de hand, batterijen heb ik nog niet moeten vervangen en heb deze al bijna een jaar. De ontvanger is super mini dus die kan altijd in je usb poort laten steken.

Je kan ook voor zo’n apple muis gaan via bluetooth, het kost wat meer maar je bent wel geen usb poort kwijt. Ik vind dat ook minder fijn werken, maar dat is persoonlijk.

Bijdrager
    Golfgast

Bovengenoemde muis ben ik zelf ook erg positief over. Batterijen gaan 13 maanden mee bij intensief gebruik. Hij is echter niet meer te koop, wel de nieuwere series. Dit zijn verbeterde versies (lasers die ook werken op glas bijvoorbeeld, en nog betere batterijtijd).

Mijn keuze ligt bij Logitech.

Bijdrager
    LighScan

Ik heb enkele maanden geleden niet voor Logitech gekozen, vanwege de reden dat hun software erg slecht draait op Macs. Die software is zodanig slecht geprogrammeerd dat het veel cpu verbruikt en zelfs zeer actief in de achtergrond blijft wanneer je je usb-muis niet gebruikt.

Daarom ben ik gegaan voor een Microsoft Mobile Mouse 4000. Deze zijn ook verkrijgbaar in diverse frisse kleuren. En wat de muis zelf betreft: ligt fantastisch in de hand, reageert zeer vlotjes en ook het scrollertje werkt prima. Een extra pluspunt: na maanden van gebruik maken de knoppen nog steeds geen ‘klik’-geluidje.

De prijs is erg goedkoop met zijn 29,- euro en de ontvanger is net zo klein als de Logitech (begint overigens langzaamaan maar zeker een ‘standaard’ voor alle types draadloze laptop-muizen te worden;) )

Het laatste grote pluspunt ook deze muis is dat het een nieuwe technologie genaamd “Bluetrack” gebruikt. Hierdoor werkt die op vrijwel alle oppervlaktes en is die preciezer dan zijn concurrentie, die in deze prijsklasse nog allemaal op bvb laser zitten.

Bijdrager
    KingAchille

Ik sluit me aan bij fatboysmart. TOP muis!!

Bijdrager
    wjend

Een muis van Microsoft? :sealed:

Ik heb zelf geen MacBook, maar een iMac waarbij je een Magic Mouse krijgt. De batterijen gaan bij redelijk gebruik 3 maanden mee, lang gnoeg vind ik. En de Magic Mouse scrolt geweldig! Ik heb laatst mijn Logitech erbij gepakt en ik wist niet wat ik voelde. Zo een groot touch-oppervlak… Hij voelt precies wat wel een scroll is en wat je hand neerleggen is. Best duur natuurlijk, maar een GEWELDIGE muis.

Bijdrager
    Ezri Dax

Bij mijn laptop gebruik ik altijd een draadmuis, batterijen zijn altijd op de meest vreemde momenten leeg.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.