9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    roblo

wireless met belkin

ik probeer een draadloos setje van belkin aan de praat te krijgen, een router en een USB adapter voor de iMac ( OS 9 en OSX.3 ). Ze herkennen elkaar wel maar de router verleent geen IP aan de adapter.
    Van de site van belkin heb ik mac drivers gehaald, dus het moet werken……maar niet dus!
    Iemand ervaring met dit spul?

roy

Bijdrager
    oempfff

probeer ’t eens met een vast ip adres, in te stellen bij tcp/ip settings, vergeet je dns adressen niet bij je router in te stellen,

Belkin of wat anders, maakt volgens mij niet veel uit, ’t goede netwerk selecteren in je imac, ip adressen, en router adres invullen en je moet contact hebben, beveiligen doe je pas als alles lekker werkt, opbouwen of zoiets,

groeten, Karel.

Bijdrager
    reneo

ik begrijp je setup niet helemaal, heb je nu een usb modem? zoja; dan kan je in gebruiksaanwijzing van je Belkin draadloze router lezen dat dat niet gaat werken… daar heb je een ethernetmodem voor nodig…

Bijdrager
    gretver
    ”reneo”

ik begrijp je setup niet helemaal, heb je nu een usb modem? zoja; dan kan je in gebruiksaanwijzing van je Belkin draadloze router lezen dat dat niet gaat werken… daar heb je een ethernetmodem voor nodig…

ik denk eerder een wifi usb adatper

Bijdrager
    roblo

zoals vaak het geval is blijkt de oplossing eenvoudig, maar je moet er wel ff op komen. De helpdesk bij belkin suggereerde dat er misschien nog iemand in de straat met een dergelijk netwerkje in de lucht was. Dit kan de communicatie zodanig verstoren dat wel de draaggolf maar niet de modulatie doorkomt. Na het switchen van kanaal bleek inderdaad de verbinding ok.

En ter verduidelijking, het gaat om een normale ethernet router met, naast 4 normale uitgangen, een draadloos systeem aan boord. De andere kant van het zend/ontvang systeem is een los kastje dat via USB aan de computer gehangen wordt.

In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal,

roy

Bijdrager
    jteam

Even een vraagje:
    heb je een usb wireless adapter aan een g3 imac gekoppeld?
    Ik had nl hetzelfde en dat ging niet werken.
    heb wel een wireless adapter aan mijn g4 fp ism een wireless accesspoint van belkin en dat gaat prima. Ik heb mijn AP aan een router/modem hangen en kan feilloos internetten.
    Kijk eerst eens of je AP wel een ip adres krijgt . Anders kun je niet naar ” buiten” komen.

Bijdrager
    roblo
    ”jteam”

Even een vraagje:
    heb je een usb wireless adapter aan een g3 imac gekoppeld?

Inderdaad een iMac G3 en ook een bronze powerbook G3, en het werkt.
    (zie vorige reactie)

Bijdrager
    jteam

krijg je de g3 imac werken met een belkin wireless adapter?
    hoe heb je dat gedaan, ik kreeg hem niet werkende.

Bijdrager
    roblo

jee, nou ;
    driver/ controller downloaden bij belkin en installeren
    TCP/IP instellen op adapter
    adapter-controller instellen mbt ontvangst enzo
    e.e.a. staat beschreven in de bij de driver horende documentatie
    zoiets?

Geef anders ff een iets specifieker beschrijving van waar je blijft hangen…

succes[/quote]

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.