7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MacTommy

Wireless internetten met Versatel modem

Ik heb ADSL via Versatel, en daarbij kreeg ik een wireless modem (weet even niet precies welk type…).

Nu heb ik (net) een PowerBook met Bluetooth en Airport, en ik neem zo aan dat ik daarmee draadloos kan internetten.
    Alleen ik weet niet hoe…

Iemand enig idee wat ik op mijn Mac/op zo’n modem moet instellen??

Bijdrager
    MacFloo

Als het goed is staat dit in het zwarte boekje van versatel wat bij het modem is bijgeleverd vermeld.
    Tenminste in het boekje wat ik met het modem via Tele2 heb gekregen wel.

Bijdrager
    Zander

Hallo,

Als je het samsung Multi Media Modem hebt staat de SSID verborgen. Zoek naar een specifiek netwerk met de naam DV201AM. Er is standaard geen beveiliging ingesteld. Als je het modem via de browser benaderd zijn de inloggegevens 2x “user”.

Groet

Sander

Bijdrager
    MacTommy

@macfloo: Ah ja. Ik moet heel eerlijk melden dat ik daar nog helemaal niet in gekeken heb…

[schaam]Zal ik eerst eens gaan doen inderdaad…[/schaam]

Bijdrager
    Hajo Telding

Tele2/Versatel is wel een echt baggerbedrijf als het om customerservice gaat! (= klantvriendelijkheid: nul! En dan heb ik ook nog over een zakelijke account!) Krijg ook bakken spam via mijn Versatelaccount binnen, dat is bij XS4ALL wel anders: bijna geen spam! Had zakelijk en prive gescheiden, maar ga nu echt alles bij XS onderbrengen. Misschien ietsje duurder, maar stukken aangenamer bedrijf!

Bijdrager
    MacTommy

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wèl hele positieve ervaringen met ze heb tot nu toe.
    Laatste keer dat ik problemen had was wel nog in de Zonnet tijd, maar toch.

Ik had toen allerlei verbindingsproblemen (waar zij, bleek later, helemaal niets aan konden doen), maar hun helpdesk heeft me toen uitvoerig geholpen, ze namen de tijd voor me, deden alles wat ze konden, en bleven meedenken.

Dus…
    Wil ik toch even vermeld hebben…

Bijdrager
    Hajo Telding

Gelukkig dat je niet dezelfde ervaringen hebt. Kennelijk kan het ook anders. Mijn keuze zal het echter nooit meer zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.