10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    denboris

Wireless internet op Mac lukt niet (wel op PC)

hoi allemaal

ik kan maar geen deftig draadloos internet op mijn macbook krijgen. Soms vindt ie het draadloos netwerk, maar de verbinding valt dan na een tijdje weg.
    Het is zelfs al zo ver gekomen dat ik mijn pc laptop terug heb moeten bovenhalen om normaal te kunnen internetten.
    Weet iemand wat het probleem is?

Ik heb geen draadloze beveiliging en heb de modem al enkele keren aan/uit gezet.
    Ik kan wel verbinding maken als ik vlak naast mijn modem ga staan met de mac.

vreemd.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien kun je nog iets meer informatie geven.
    Wat heb je precies voor router?

Bijdrager
    denboris

dat kan ik zeker (al denk ik dat het er weinig toe doet, maar je mag me verrassen)

usb robotics 9110 (modem en rooter in 1)

Bijdrager
    denboris

correctie: us robotics 9110

Bijdrager
    Pieterr

Ik neem aan dat je de bekende zaken al uitgezocht hebt: buren die op (bijna) hetzelfde kanaal zitten etc.

Misschien doet het er inderdaad weinig toe welke router je hebt. Maar het helpt soms wel met zoeken naar vergelijkbare problemen. Ik zie dat je al een redelijk bejaarde router hebt: G en alleen WEP/WPA, geen WPA2. Het is natuurlijk niet gezegd dat je problemen er direct mee opgelost zijn, maar een upgrade van je router (naar een N-type met WPA2) is misschien te overwegen. Sommige wireless chipsets werken beter met elkaar samen dan andere.

Bijdrager
    denboris

dankjewel pieterr voor je hulp!
    Het is uiteraard een beetje stom (en kostelijk) om mijn modem te vervangen. Het is immers enkel op mijn mac dat er problemen zijn. De andere pc’s thuis doen het perfect.

Daarenboven gebruik ik geen beveiliging op het netwerk, dus zou wpa2 of wpa geen verschil mogen maken.
    toch?

Bijdrager
    Pieterr

Heeft het wel ooit goed gewerkt op je Mac? Maw zijn de problemen recentelijk ontstaan?

Als het nooit goed gewerkt heeft, is overstappen op een andere modem/router misschien toch de oplossing. Een goed alternatief (bv de Linksys WAG320N) kost je zo’n 100 euro.

Geen beveiliging op het netwerk gebruiken. Tja, dat moet je zelf weten. Bedenk wel dat je verantwoordelijk bent voor alles wat via jouw draadloze netwerk het Internet wordt opgestuurd, ook door anderen.

Bijdrager
    mark-a-mac

Wat zie je als je met de optiontoets ingedrukt op het Airportwaaiertje klikt?

Bijdrager
    denboris

@ pierterr: jawel, de model heeft tijden goed gewerkt, tot de overstap op snow leopard zo blijkt, als ik terug leopard installeer blijft het probleem echter. zou de airport chip in mijn mac geupgrade zijn?

Bijdrager
    Pieterr

Dat denk ik niet. Als het goed gewerkt heeft voordat je SL had, klinkt het toch meer als een softwareprobleem.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.