8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin85

Wireless internet Macbook Pro (eind 2007)

Al een tijdje heb ik problemen met mijn wireless internet. Als ik thuis download schommelt mijn snelheid tussen de 600 en 1800 kb/s. Ik heb een Ziggo Alles in een Extra abonnement met een 120 Mbit internet. Als ik via ethernet kabel download haal ik wel makkelijk rond de 100 Mbit per seconde.
    Wanneer ik mijn wireless snelheid bekijk via speedtest.net kom ik rond de 45 Mbit/s. Dit lijkt mij echt niet goed.

Ik heb een Macbook pro model uit eind 2007 en ik draai Snow Leopard. Weet iemand hoe ik mijn snelheid om hoog krijg?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Macosxachist

Doe eens alt-klik op het Airport-icoontje in de menubalk. Wat staat daar bij RSSI en Verzendsnelheid? En hoeveel concurrerende netwerken zijn er in de buurt?

Bijdrager
    erwin85

Bijdrager
    bouncer

Kun je eens een ander Channel kiezen? Bijvoorbeeld 3.

Je kunt ook checken welke channels de routers in je omgeving gebruiken. Kies een Channel dat een beetje uit de buurt ligt van de bij andere routers in gebruik zijnde Channels.

Als je geen programma hebt om de channels te bekijken, kun je iStumbler of Wifi Scanner downloaden.
    – iStumbler: http://www.istumbler.net/
    – Wifi Scanner: http://www.accessagility.com/products/wifi-scanner.html

Bijdrager
    michelvdb

WiFi-scanner? Terminal en commando:

/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Versions/Current/Resources/airport -s

Kopieer en plak deze staart in een Terminalvenster en geef Enter of Return.

Bijdrager
    bouncer

@michelvdb.
    We werken niet allemaal graag onder water. Moet je namelijk een duikbrevet (VI-editor diploma) voor hebben. Iets wat de meeste niet hebben.

Bijdrager
    michelvdb

Hiervoor is een doodgewoon Hema-snorkeltje genoeg.;)

Bijdrager
    erwin85

Ik heb hem op andere channels gezet. Dit mag niet baten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.