15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    TamRex

Wireless (internet) camera

Ik heb heb Sitecom Internet Security camera aangeschaft en kan na een hele avond ‘proberen’ niet in de camera komen om daar instellingen te doen. Ook niet via m’n browser (Safari) en het IP-adres van de camera. De software is helaas alleen voor Window’s !
    Ik ben via WiFi verbonden met mijn Airport station en wil uiteindelijk ‘vanaf overal’ middels IP-adres via een browser kunnen kijken!

Wie kent een ander cameramerk (software) wel geschikt voor Apple ?

Groet,
    Harry

Bijdrager
    Realmusic

Heb je wel de goeie portjes opengezet in je airport?
    Mijn ip-cam gaat bijv. niet over het standaard 80-portje..

Bijdrager
    bitsflew

Axis M1011-W
    Axis M1031-W
    Axis M1043-W
    Axis M1044-W

Info & prijzen: http://www.webcamcenter.nl/catalog/default.php/cPath/2

Foscam FI8918W
    Foscam FI8909W

Info & prijzen: http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-products.html

Alle genoemde camera’s ondersteunen configuratie en live view via Safari,Chrome,Firefox zonder gebruik te maken van Java of Flash. Je kunt ze dus ook gebruiken op een iPad of iPhone.

Bijdrager
    paradoxdesign

Het lijkt mij enorm stug dat je camera niet via een mac te configureren is tenzij het alleen gaat met speciale software en niet via een browser..
    Ik vraag me dan ook af of het je uberhaupt gelukt is je cam in je netwerk te hangen. Misschien, als het mogelijk is, moet je de camera eerst met een ethernet kabel aansluiten, dan krijgt hij een (intern) ip adres van je router waarmee je met een browser kunt inloggen.
    Wanneer je ingelogd bent kun je de camera in je Wifi netwerk hangen.
    Wanneer je de camera aan de praat hebt kunt je op de router de poorten openzetten naar het interne ip adres van de camera (daarom is het handig om je cam een vast IP adres te geven).
    Je moet hierbij zoeken in je router naar NAT (Network Address Translation) of Portforwarding.
    Afhankelijk van wat je camera gebruikt (veelal poort 80, http en 443 https) zet je deze poorten door vanaf je router naar je cam. Extern surfen naar je buiten ip adres (www.watismijnip.nl) en je zit op je camera .

Mocht je het toch een rot ding vinden, kijk dan eens naar de Eminent EM6561camera. Deze camera kost rond de 120 euro en is zelfs op afstand te besturen (Pan Tilt). Verder beschikt hij over Infrarood leds die bij mij de hele woonkamer belichten (grote kamer!) De beeldkwaliteit is erg verrassend voor dit geld..

Bijdrager
    bitsflew

Volgens de handleiding van die Sitecom moet je een ActiveX extentie installeren, maw Windows only.

Btw die Eminent camera pan/tilt camera is een rebatched Foscam FI8918W, met Foscam sticker kost deze 92 euro incl btw.

Bijdrager
    paradoxdesign

Jep…klopt van die Foscam, want in een iPad app die ik gebruik neem ik ook de instellingen van een Foscam om alles te kunnen besturen…
    Dat van ActiveX zuigt uiteraard weer big time..! Fail Sitecom..

Bijdrager
    TamRex

Bedankt voor de snelle info, ik probeer daar vanavond wat mee te doen.

Ik heb inmiddels wel gehoord dat ik een Ziggo-router (met TV-Radio-signaal en telefoonaansluiting) in de woonkamer heb hangen, die ik middels een ethernetkabel aan m’n AirPort Extreme heb hangen. Hier hangen dan draadloos en aan ethernet-kabel printer en Apple computers aan.

De IP-camera wil ik hier dan ook bij zetten.

Bijdrager
    TamRex

Kan ik via een IP-adres in m’n AirPort komen via een browser om daar instellingen de doen?

Ik heb dit al eens geprobeerd via AirPort configuratie en het daar-in-staande IP-adres geprobeerd, maar zonder resultaat.

Bijdrager
    TamRex

Kan ik via een IP-adres in m’n AirPort komen via een browser om daar instellingen de doen?

Ik heb dit al eens geprobeerd via AirPort configuratie en het daar-in-staande IP-adres geprobeerd, maar zonder resultaat.

Bijdrager
    bitsflew
    TamRex op 24 januari 2012

Kan ik via een IP-adres in m\’n AirPort komen via een browser om daar instellingen de doen?

Nope, configuratie kan alleen via “Airport configuratie”

Om welk type SiteCom camera gaat het eigenlijk?

De enige OSX compatible camera die Eminent verkoopt is de ‘iSPY Wireless IP Camera’, de rest is Windows only.

Bijdrager
    TamRex

Het gaat om de Sitecom Wireless IP-Cam WL-404
    Met geen mogelijkheid te benaderen via de AirPort-Express (met Airport-configuratie) of de door Ziggo geleverde router van Cisco.
    Via m’n browser (Safari) kom ik ook niet in beide apparaten.
    Normaal gesproken moet ik zonder gebruik te moeten maken van software toch een IP-Cam moeten kunnen gebruiken (dacht ik !!)

Net even gekeken op de site van Eminent onder IP-Cam… geen cam te zien! met de zoekfunctie van Google vind ik er wel een paar. welke kan je mij aanbevelen?

Bijdrager
    bitsflew

Normaal gesproken moet ik zonder gebruik te moeten maken van software toch een IP-Cam moeten kunnen gebruiken (dacht ik !!)

IP (eigenlijk TCP/IP) zegt alleen iets over het gebruikte protocol en niet of het via de browser te bedienen is.

De Foscam FI8918W is betaalbaar (92 euro) werkt probleemloos met elke browser en heeft als extra een pan/tilt drive + IR leds voor nachtzicht.

Via de volgende link kun je de camera uitproberen:

http://menzi-cctv.dyndns.org:911/

User = demo
    Password = demo

Vervolgens op de onderste “Login” button klikken!

——–

De Foscam FI8918W is verkrijgbaar in het wit en zwart.

Bijdrager
    zokizo

ik heb de Dlink DCS-932L netwerkcamera vi http://www.t-online-shop.nl voor ongeveer 90 euro gekocht voor de babykamer. werkt zeer goed. ik kan via mijn imac, ipad en iphone alles volgen. het instellen was binnen een uurtje gebeurd. Hij werkt trouwens ook met infrarood ’s nachts en je hebt geluid. Gebruik het nu een maadn zo en ben er zeer tevreden mee.

Bijdrager
    TamRex

Ik heb m’n Sitecom Wireless IP-Cam WL-404 teruggebracht en geld teruggekregen (bij Paradigit).
    Daar hadden ze ook een Dlink staan. Type camera moet ik nog ff bekijken.

De camera’s (Dlink, Foscam en iSPY Wireless IP Camera) ga ik na m’n (korte) ski-vakantie eens nader bekijken.

Dank jullie voor de snelle reacties.

Bijdrager
    The Jesus
    zokizo op 25 januari 2012

ik heb de Dlink DCS-932L netwerkcamera vi http://www.t-online-shop.nl voor ongeveer 90 euro gekocht voor de babykamer. werkt zeer goed. ik kan via mijn imac, ipad en iphone alles volgen. het instellen was binnen een uurtje gebeurd. Hij werkt trouwens ook met infrarood \’s nachts en je hebt geluid. Gebruik het nu een maadn zo en ben er zeer tevreden mee.

ik heb een 930 gekocht, maar krijg het mailen van de motiondetection niet aan de gang…
    smtp enzo zou moeten kloppen. enig idee?
    met een airport extreme?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.