2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    dieverr

Wireless config / Airport

Heeft iemand een idee voor het volgende:

Met behulp van mijn vorige post hier, was ik in staat een draadloos netwerk (met een Win 2008 server in, vandaar de manuele instellingen) aan te passen, maw. ik heb TCP/IP manueel ingegeven, en DNS aangepast. En dit voor (een fictief) draadloos netwerk Wireless1.

Nu op een andere locatie/thuis, een ander draadloos netwerk, Wireless2. Dit is veel eenvoudiger, en hier zou alles automatisch moeten verlopen. Echter, de instellingen van Wireless1 verhinderen dit.
    Iemand enig idee hoe dit komt? Mag ik het slotje (v.d. configuratie) “toedoen”, of moet dit sowieso open blijven…

Bijdrager
    piebas

Ik vind je verhalen erg verwarrend, er lopen 2 dingen door elkaar heen, als ik het goed begrijp heb je de netwerkinstellingen handmatig gedaan, als gevolg daarvan zal je dus niet zomaar de instellingen automatisch krijgen op de andere locatie.
    Je kunt hiervoor een nieuwe locatie definiƫren en daarin alle instellingen op automatisch zetten.
    Als je dan op de een andere locatie komt moet je de juiste locatie kiezen en heb je de juiste instellingen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.