5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ttle

wireless bridge maken met airport extreme en linksys router

waar zal ik beginnen,

ik heb samen met wat buren een draadloos netwerk opgezet. Alles werkt lekker, zoals het moet dus.

Mijn opstelling, kabelmodem naar linksysrouter, deze deelt ip’s uit naar 1 mac en 2 pc, vanuit de linksysrouter een ethernet kabel naar wan poort van de airport extreme. Airport deelt weer ip’s uit naar 2 pc’s. Waarom deze opstelling? De afstand van de linksysrouter naar de 2 pc’s die nu op de airport extreme staan is te groot. Daarom dus een tussenstation in de vorm van de airport extreme.

Wat ik hier nog aan wil veranderen is de ethernet kabel van de linksys naar airport weghalen. Ik weet dat de extreme de mogelijkheid heeft om als bridge te fungeren. Dit geef ik ook netjes aan in de airport utility. De linksys word gezien en fungeert als main. De airport als remote. Airport ip’s laten uitdelen is dan uitgeschakeld, want dit gaat dan via de linksys. Wil ik dit activeren, dan staat er heel lang “joining linksys”. Daarna lijkt het net of er niks is verandert. Weet iemand of ik iets moet in of uitschakelen in de setup van linksys. Of een ander tip misschien.

alvast bedankt:D

Bijdrager
    ttle

helemaal niemand?

is het misschien onduidelijk?:?

Bijdrager
    evo

Is dat de Linksys BEFSR41?
    Vanaf OS-9 willen sommige linksys apparaten niet de instellingen vast houden die je via de browser ingeeft.

evo

Bijdrager
    gap

Heb je het al geprobeerd in http://discussions.info.apple.com/?

Waarom laat je in je huidige opstelling (met ethernet) de Airport al niet bridgen trouwens? De Linksys deelt de ip’s toch al uit?

Bijdrager
    ttle

het is de BEFW11s4

GAP, klopt wat je zegt, maar dan heb ik wel zo’n kabel door het huis lopen. Hij doet wel z’n werk over de ethernet kabel maar niet draadloos.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.