8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macclown

wireless Apple keyboard slaat op hol

Ik heb sinds vorige week een wireless keyboard aangesloten via een keyspan bluetooth adapter op de G3.

Het keyboard werkt maar slaat regelmatig op hol. Het begint dan spontaan bepaalde karakters of spaties achter elkaar aan te slaan, héél erg irritant.

Zijn er meer met een wireless keyboard die tegen dit probleem aan lopen en heeft iemand een idee waar dit door komt en of er iets aan te doen valt.

Bijdrager
    superrick

Ik heb het tot nu toe ( sinds 2 weken in bezit) 1 maal meegemaakt het betrof de “H” die bleef hangen. Ik heb toen de schakelaar onder het toetsenbord op uit gezet, even wachten, weer angezte en probleem was opgelost.

Bijdrager
    Macclown

Ik heb toen de schakelaar onder het toetsenbord op uit gezet, even wachten, weer angezte en probleem was opgelost.

Dat heb ik inderdaad de eerste keer dat het gebeurde ook zo ervaren maar heb nu al een paar keer dezelfde storing gehad en meerdere keren het knopje onder het keyboard op uit gezet, netjes gewacht op de melding dat de verbinding met het keyboard verbroken was, weer aan… zonder resultaat.

Balen…, ben maar op de G4 waar een gewoon keyboard aan hangt verder gegaan :(

Bijdrager
    Macclown

Gezien de reacties zijn er geen wireless keyboard bezitters met problemen, of zijn er bijna geen wireless keyboard bezitters?

Degene die geen problemen met zijn wireless keyboard heeft kan natuurlijk ook reageren, als ik weet dat dit keyboard bij anderen naar behoren functioneerd ga ik er mee terug naar de winkel.

Bijdrager
    markj

Ik heb er zelf geen, maar kan me voorstellen dat er misschien een storing is van een ander apparaat. Misschien zou je toetsenbord eens ergens anders kunnen proberen om dat uit te sluiten?

Bijdrager
    Macclown

Ik heb er zelf geen, maar kan me voorstellen dat er misschien een storing is van een ander apparaat. Misschien zou je toetsenbord eens ergens anders kunnen proberen om dat uit te sluiten?

De storing is niet constant aanwezig, het zou dus betekenen dat ik gedurende een wat langere periode het keyboard aan bijvoorbeeld mijn G4 moet hangen die in m’n werkhok staat. Alleen moet ik daar dan appart een bluetooth adapter voor aanschaffen anders krijg ik ruzie met m’n echtgenote die met haar bluetooth telefoon op de huiscomputer wil spelen.

Pffff, wel lastig hoor al die luxe…

Bijdrager
    MacBeer

Probeer het forum eens op http://www.apple.com

Zelf heb ik geen wireless keyboard maar wel een wacom a6 die onbruikbaar is omdat de cursor op en neer springt.
    90% zeker door interferentie van een ander apparaat.
    Misschien kun je het keyboard aansluiten op een andere machine. Als hij het dan doet dan weet je dat het niet aan het keyboard ligt, maar waarschijnlijk aan electrische storing.
    Misschien ook eens het keyboard op een afstand van de computer proberen?

Bijdrager
    Macclown

Zelf heb ik geen wireless keyboard maar wel een wacom a6 die onbruikbaar is omdat de cursor op en neer springt.
    90% zeker door interferentie van een ander apparaat.

Dat heen en weer bewegen van de cursur kun je waarschijnlijk wel verhelpen, ik heb dat op mijn werk ook gehad met een wacom tablet, het wordt geloof ik veroorzaakt door de monitor. Ik heb toen op de site van wacom bij de FAQ de oplossing gevonden. Het is al weer een tijd geleden dus ik weet het niet precies meer. Het is een instelling die je kunt veranderen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.