9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Stuvio

Wireless afstand tot Powerbook

Hoi,

Ik heb’n PowerBook G4 15″ PPC (aluminium). Onlangs kreeg ik een wireless router voor Kerst. Het werkt prima als ik in m’n kamer ben, maar als ik verder dan een meter of 5-6 van het station verwijderd ben, heb ik 0 signaal.
    Is dit wel normaal? Kan ik hier iets aan verhelpen?

Groetend,

Stuvio

Bijdrager
    Pieterr

Tips: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126665

Kijk bv eens of je buren op hetzelfde kanaal zitten.

Bijdrager
    Stuvio
    ”Pieterr”

Tips: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126665

Kijk bv eens of je buren op hetzelfde kanaal zitten.

Erg bedankt voor je hulp. Ik veranderde al van kanaal naar kanaal, maar dat hielp niets. Daarna probeerde ik de wireless router op een meer ‘open’ plaats te zetten (dichter bij de woonkamer) dankzij een gewone router (die het signaal naar boven bracht, met draad), maar dat werkte niet om één of andere reden.

Erg vervelende zaak. Vooral omdat de iPhone het netwerk wel overal vindt.

Bijdrager
    Pieterr

Welke PowerBook heb je precies? Misschien kun je eea nog verbeteren middels een USB WiFi stick of iets dergelijks.

Bijdrager
    Stuvio
    ”Pieterr”

Welke PowerBook heb je precies? Misschien kun je eea nog verbeteren middels een USB WiFi stick of iets dergelijks.

Ik heb die PB G4 1,5Ghz. Het vervelende is dat ik netwerken van m’n buren (die op minstens 30 meter van m’n huis zitten) wel ontvang en m’n eigen Wifi-station niet. Zou het kunnen dat ik gewoon rommel kreeg?
    Zelfs als ik er vlakbij zit (minder dan een meter) sta ik nog 4 signaalbalkjes verwijderd van maximum.

Bijdrager
    Pieterr

Ok, dan ligt het probleem dus bij de router en niet bij je PowerBook. Dat scheelt een slok op een borrel.

Welke router is het precies (merk/type)?

Bijdrager
    Stuvio
    ”Pieterr”

Ok, dan ligt het probleem dus bij de router en niet bij je PowerBook. Dat scheelt een slok op een borrel.

Welke router is het precies (merk/type)?

Edimax BR-6204Wg

Bijdrager
    Pieterr

Edimax BR-6204Wg. Deze router ken ik niet.
    Het kan zijn dat je de output power van deze router nog wat kunt verhogen. Heb je in de manual gekeken?

Of misschien kun je de router nog (laten) omruilen, en er een tientje bijleggen om een andere router te kopen, bijvoorbeeld de Linksys WRT54G2.

Bijdrager
    Stuvio
    ”Pieterr”

Edimax BR-6204Wg. Deze router ken ik niet.
    Het kan zijn dat je de output power van deze router nog wat kunt verhogen. Heb je in de manual gekeken?

Of misschien kun je de router nog (laten) omruilen, en er een tientje bijleggen om een andere router te kopen, bijvoorbeeld de Linksys WRT54G2.

Mja, de manual zegt niets over output power. Het zal eBay worden waar dit beestje naartoe gaat. Jammer, aangezien m’n zus haar vriend’m voor me kocht als kerstkado en hij wel wat van ict kent. Ik had meer van’m verwacht.

Erg bedankt voor de feedback, Pieterr.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.