17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    su

Wireless

Binnenkort staan in dit huis een I-mac en een I-book.. Ik wil ze graag allebei op mijn kabelinternet en ik draadloos internet leek me ook wel wat, dus ik dacht: ik schaf een airport-station van apple aan.. Ik begreep dat ik hiermee een netwerkje kon maken en zo allebei de macs op het internet kon aansluiten.. Maar! Ik las net op een ander forum iets over de ‘Linksys Wireless 4-Port Cable/DSL Router’ en zag dat deze zo’n 250 EUR. goedkoper is dan het airportstation van Apple.. Kunnen jullie me wat meer vertellen over de verschillen en hoe dat nou eigenlijk allemaal zit met zo een ‘router’ etc. Ik ben namelijk nogal een ei op dit gebied :roll:

Bedankt!

Bijdrager
    Igor

kijk eens op http://www.huphop.com

Bijdrager
    su

super, dankjewel, daar staat geloof ik wel alles wat ik moet weten!

Bijdrager
    Igor

graag gedaan:)

Bijdrager
    aphez

leuke site, super!

maar ik heb een probleem wat ik daat niet kan terug vinden…

Ik heb een net-gear base station, en alle computers in mijn huis zijn daar draadloos op aangesloten… behalve mijn eMac. Aangezien ik de enige ben met een desktop, en op de apple site alleen wordt uitgelegd over airport installeren vroeg ik me af of ik ook zo’n net-gear kaart in mijn e-mac kan doen. Want er zit een soort antenne in de eMac die je aan het kaartje moet aansluiten, en ik weet niet zeker of zo’n net gear kaart wel een aansluiting daarvoor heeft…

wie kan helpen? iGor?:)

butch

Bijdrager
    Zout

je moet er gewoon een airport kaart in stoppen, die werkt ook wel samen met de netgear

Bijdrager
    Igor

Ik zou het niet weten…. Moet je de specificaties vergelijken. Maar volgens mij is een airportkaart de makkelijkste oplossing. En de kaarten van Apple zijn nog niet zo duur, het base-station is zo duur…

Bijdrager
    Ruben
    ”butch”

leuke site, super!

maar ik heb een probleem wat ik daat niet kan terug vinden…

Ik heb een net-gear base station, en alle computers in mijn huis zijn daar draadloos op aangesloten… behalve mijn eMac. Aangezien ik de enige ben met een desktop, en op de apple site alleen wordt uitgelegd over airport installeren vroeg ik me af of ik ook zo’n net-gear kaart in mijn e-mac kan doen. Want er zit een soort antenne in de eMac die je aan het kaartje moet aansluiten, en ik weet niet zeker of zo’n net gear kaart wel een aansluiting daarvoor heeft…

wie kan helpen? iGor?:)

butch

Volgens mij gaat er echt alleen maar een Apple Airport kaart in Apple computers. Die kunnen wel gewoon met elk “access point” samenwerken. Als ik het mis heb voel ik met knap stom, want ik heb recentelijk twee airport-kaarten voor mijn Maccies aangeschaft terwijl ik nog gewoon 4 draadloze kaarten voor Wintendo dozen had liggen. :-P

Bijdrager
    araminta

Je hebt gelijk iRuben, want airportkaarten zijn geen PCMCIA-kaarten, maar gebruiken een speciale connector.

Gelukkig zijn er voor de base stations wel goedkopere alternatieven, al heb ik voor het oog liever een Apple. En tweedehands zijn die nog steeds goed te vinden op marktplaats of tweedehandsmac.

Bijdrager
    justi

Airport kaarten zijn wel PCMCIA-kaarten… De connectie met de Apple is PCMCIA en de “aparte” aansluiting is alleen voor de ingebouwde antenne. (als je dat tenminste bedoelt…:) )
    De basestation zijn in technische taal “wireless acces points” en communiceren met een standaard wire less protocol; IEEE 802.11b net als de netwerk standaard TCP-IP welke ook door elk platform (windows, mac, linux) wordt ondersteund.
    FYI :wink:

Bijdrager
    boesboes

Euh vraagje…

Dus als ik alles hier goedd versta. dan doet een E-Tech Wireless Access Point Identiek hetzelfde als een apple airport basisstation. met het enige verschil dat je voor het apple airport basisstation software hebt waarmee je je airport netwerk kan instellen. Maar euh, hoe configureer je dan de E-Tech Wireless Access Point??!!

En een airport kaartje van apple, kan dus zonder problemen connectie maken met een E-Tech Wireless Access Point ?!!!

dus, zo’n groot prijsverschil, met het enige verschil dat de apple airportstation veel makkelijker te configureren is?!

Kan iemand dit bevestigen?!

Bijdrager
    justi

Ja.. Het is inderdaad een groot prijsverschil… maar ja ook kwaliteits verschil…. Maar voor het huis, tuin en keuken gebruik is de E-Tech voldoende. Alleen de beheersoftware is er tot nu toe alleen voor de airport basestation… Ik zoek namelijk ook nog steeds iets voor bv de E-Tech acces point om te kunnen beheren. Bv via de terminal of via een browser? op IP adres? ik weet het nog niet… want de Apple acces point blijft voor het huis, tuin en keuken gebruik gewoon erg duur…

Bijdrager
    boesboes

Dit vraag ik me juist af. Is er beheersoftware bij die etech?!!
    en zo ja, alleen voor windows?! Hoe zit dat nu?!
    Hoe stel je zoiets in. Met de apple airport is dit makkelijk. zit standaard in osx.
    Maar ik vraag me af hoe dat zit bij die etech.

hmm

Bijdrager
    justi

Ik heb deze vraag op meerdere forums achtergelaten maar tot nu toe geen antwoord gehad… Het moet toch vrij simpel zijn via een browser of telnet…
    Ik kan mijn Alcatel (router) ADSL modem ook via deze twee wegen in MacOS X beheren… (via deze twee wegen dan dus in elk OS…)
    Maar ja.. iemand ervaring? of mogelijkheden om te testen?

Bijdrager
    boesboes

dus, ik en justi hebben dezelde vraag. Hoe configureer je zo’n wireless routerken?!:)

op de website is ook niet echt iets te vinden :roll:

Bijdrager
    justi

Ik bedoel eigenlijk alleen een acces point… dit is dus zonder het routergedeelte…
    Meestal heeft een router en dan neem ik aan ook een draadloze router wel software aan boord voor telnet of een browser…
    maar als ik jouw, boesboes goed begrijp heeft deze dat dus ook niet….

Bijdrager
    araminta
    ”justi”

Airport kaarten zijn wel PCMCIA-kaarten… De connectie met de Apple is PCMCIA en de “aparte” aansluiting is alleen voor de ingebouwde antenne. (als je dat tenminste bedoelt…:) )

Oeps! Je het uiteraard gelijk. Je hebt voor iMacs (non-G4) wel een speciale kaart nodig om de airportkaart te kunnen gebruiken. Dat was de ‘aparte’ aansluiting. Die overigens heel makkelijk te installeren is (zo merkte ik dit weekend).

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.