25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    FourMoreThings

Keyboards met een lang snoer

Bestaan er ook Apple keyboards met een lang snoer. De Apple keyboards die ik tot nu toe zag hadden een veel te kort snoer. Ik heb een Mac Pro en die staat gewoon te ver van het keyboard af voor een kort snoertje.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  FourMoreThings.

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt toch gewoon een USB verlengkabeltje kopen, dat zit nu ook bij mijn Apple toetsenbord maar dan in Apple-stijl.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou ook gewoon een verlengsnoertje pakken, die kun je als het goed is voor een paar euro halen bij elke computerwinkel en elektronicazaak.

Bijdrager
    IGBA

Of snoerloos gaan.

Bijdrager
    mtooster

Bij de Mac Pro die we in 2008 kochten zat zelfs een officieel USB verlengkabelje van Apple.
    Met een rare knobbel erin zodat het natuurlijk alleen met het toetsenbord werkt… Zoals je van Apple kan verwachten;-)

Bijdrager
    jf

Bij het bedrade toetsenbord dat ik in 2009 bij m’n iMac nam ipv het draadloze exemplaar, zat inderdaad ook standaard een verlengkabeltje met raar deukje in de female stekker, opdat je hem alleen met dat Apple toetsenbord kunt gebruiken. Is dat tegenwoordig nog zo?

Bijdrager
    Shmoo

Ja dat zit er nog steeds in want ik heb nog niet zo heel lang geleden een bedraad toetsenbord gekocht maar dat wilt verder niets zeggen..

Dat deukje ( mannetjes/vrouwtje principe ) zit er alleen in zodat jij het verlengstukje dat van Apple komt en dat bij het toetsenbord hoort, dat jij dat stukje niet gaat gebruiken i.c.m. andere apparaten. Het USB stekkertje dat aan het toetsenbord vastzit of aan de andere kant van het verlengkabeltje dat je normaal in de computer steekt daar zit wel een deukje in maar dat hindert verder niet de USB aansluiting.

Bijdrager
    computer space

Deukje laat zich makkelijk uitdeuken btw.

Bijdrager
    KarelWillem

Bestaan er ook Apple keyboards met een lang snoer.

Goed. Het antwoord is dus ja, want dat verlengsnoertje krijg je er bij.

Toch?

Moderator
    Night

Het antwoord is dus nee. Alleen met een verlengkabel (ook al wordt die er schijnbaar standaard bijgeleverd zijn deze ook los verkrijgbaar in diverse lengten) kun je een grotere afstand overbruggen.
    Hihi.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    IGBA op 31 oktober 2015

Of snoerloos gaan.

Als je geen moeite hebt met het ontbreken van toetsen voor ↖︎↘︎, numeriek blok, e.d., en er niet om geeft om de zoveel tijd batterijen te moeten verwisselen is dat inderdaad een optie. Zelf zou ik liever zien dat er een Magic Mouse met een snoertje uit zou komen …

jf op 31 oktober 2015

zat inderdaad ook standaard een verlengkabeltje met raar deukje in de female stekker, opdat je hem alleen met dat Apple toetsenbord kunt gebruiken.

Maar gelukkig werkt dat maar één kant op, zodat je een normaal USB-verlengsnoer wel op een Apple-toetsenbord aan kunt sluiten.

Bijdrager
    jf

Ik heb destijds vooral vanwege dat numerieke deel een bedraad toetsenbord genomen. Sowieso vind ik het met een toetsenbord bij een iMac echt overbodige luxe om draadloos te gaan. Hoewel: van de 27 inch moet je eigenlijk zover afzitten dat draadloos weer zinvol wordt.

Bij de muis vind ik draadloos dan wel weer prettig, ik heb regelmatig ruzie met de draadjes van bedrade muizen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind draadloos dan toch weer stuk mooier.

Maar heb ook gekozen voor bedraad. Onder meer voor de twee USB-poorten die je dan op je bureau krijgt.
    En inderdaad het uitgebreide nummerieke gedeelte.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb ook een bedraad toetsenbord genomen maar ik vraag mij nou werkelijk af wat het voordeel is want het werkt voor geen meter zoals ik dat wil.

Oke, het nummergedeelte begrijp ik, handig om snel een hoop nummers te tikken maar alle knoppen die er omheen zitten werken bij mij voor geen meter in OS X en andere programma’s.

Als ik op het nummergedeelte rechts naast de null op de punt druk dan krijg ik een komma. Zwaar irritant als je een hoop cijfers moet intikken maar als je de punt nodig hebt dan moet je naar de andere kant uitwijken.
    Verder als je zelf eigen toetscombinaties wilt maken in bepaalde apps via het OS X instellingen menu dat daar speciaal voor gemaakt is dan werken bepaalde toetsen op dat gedeelte helemaal niet. Als je die wilt gebruiken dan hoor je het bekende error geluidje dat deze toetsen niet mogelijk zijn.
    Zo wil ik in Sketch aangeven dat je met die pijltjes toetsen omhoog en laag die kleine toetsenborden niet hebben – daar wil ik mee lagen kunnen verschijnen, eentje omhoog of omlaag, dat zou werkelijk ideaal en een perfecte oplossing zijn want nu moet je daar met 4 vingers bepaalde toetsen voor indrukken.

Ik vind het echt slecht van Apple dat het support voor dit soort toetsenborden zo achteruit is gegaan en ze helemaal niets meer er aan doen ( feedback gelezen online ).
    Het enige voordeel dat ik nog zie is dat je niet meer steeds die batterijen hoeft te wisselen en opladen maar daar hebben ze nu ( dik 3 jaar te laat ) ook iets op gevonden een 125,- toetsenbord. Bij Apple moet je alleen maar meer en meer gaan betalen terwijl de producten steeds minder kunnen of gemaakt worden met een bepaalde handrem erop.

Bijdrager
    flierefluiter

@Schmoo
    Staat je landinstrlling wel goed? Ik krijg gewoon een punt bij de punt in het num block.

Bijdrager
    KarelWillem

Staat je landinstelling wel goed?

Die staat bij jou dan juist NIET goed.

Want op het nummerieke eiland hoort de punt-toets bij de decimalen.
    En dat is toch echt een komma in Nederland.

Bijdrager
    IGBA
    Shmoo op 01 november 2015

Bij Apple moet je alleen maar meer en meer gaan betalen terwijl de producten steeds minder kunnen of gemaakt worden met een bepaalde handrem erop.

Zeg Shmoo, als je het allemaal zo verschrikkelijk vindt, waarom verkoop je de hele handel dan niet? Scheelt een hoop gezeur (voor ons).:)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  IGBA.

Bijdrager
    Shmoo

Denk je werkelijk dat het bezit van een Mac het verschil maakt tussen wel of niet een mening online geven?

Misschien moet je gewoon over bepaalde reacties heen lezen als je ergens moeite mee hebt, dat doe ik namelijk ook. Bepaalde leden op OMT negeer ik gewoon, scheelt een hoop welles / nietes discussies.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik op het nummergedeelte rechts naast de null op de punt druk dan krijg ik een komma. Zwaar irritant als je een hoop cijfers moet intikken maar als je de punt nodig hebt dan moet je naar de andere kant uitwijken.

Als je getallen in moet voeren dan zou je geen punt nodig horen te hebben — hooguit een komma om decimalen van gehele getallen te scheiden.

Bij Apple moet je alleen maar meer en meer gaan betalen terwijl de producten steeds minder kunnen of gemaakt worden met een bepaalde handrem erop.

Niemand die je dwingt een Apple-toetsenbord te gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jakko op 01 november 2015

…Als je getallen in moet voeren dan zou je geen punt nodig horen te hebben….

Daar zit je dan toch wel fout.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/getallen-in-letters-of-cijfers

Bijdrager
    Shmoo

Ik gebruik die knop niet zo heel veel en van mij part zetten ze er een emoji met een middelvinger onder die toets maar plak dan wel op de toets zelf ook een emoji met een middelvinger en niet een letter B zodat je die toets gaat indrukken wanneer je een B nodig hebt maar uiteindelijk een emoji met minderingen krijgt.

Vrij logisch allemaal toch..

Geblokkeerd
    Alison

@karelwillem: je hebt gelijk. Alleen de bron die je aangeeft is een advies orgaan en is dus feitelijk geen bewijs van je stelling. Zij adviseren slechts en bepalen niet de regels. Je ziet bij taaldiscussies ook vaak verwijzingen naar Onze Taal. Maar zij geven echt alleen advies en bepalen niet de regels. Ze doen helaas wel net alsof zij de regels bepalen maar in hun webadres staat niet voor niks “advies”. Daartoe zijn zij verplicht gesteld omdat het niet meer is dan een adviesorgaan.
    Kleinigheidje hoor, maar toch…

Alison

Bijdrager
    KarelWillem

I know. Het was de eerste bron die ik tegenkwam.

Maar iedereen in de financiële sector weet dat het zo werkt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    KarelWillem op 01 november 2015
    Jakko op 01 november 2015

…Als je getallen in moet voeren dan zou je geen punt nodig horen te hebben….

Daar zit je dan toch wel fout.

Iemand die veel met getallen op een computer werkt, doet dat hoogstwaarschijnlijk in een programma dat zelf duizendtallen e.d. groepeert (of in elk geval dat kán doen), zodat er geen noodzaak zou moeten zijn om zelf een punt te typen. Decimalen van hele getallen onderscheiden kan echter vaak niet zonder dat degene die ze invoert, aangeeft waar de decimalen beginnen (een uitzondering is zoals bijvoorbeeld op kassa’s, waar er altijd twee decimalen zijn, dus dan kun je de laatste twee cijfers als zodanig beschouwen zonder dat er op de komma gedrukt hoeft te worden).

Bijdrager
    iep

Sterker nog, een gebruiker behoort hier helemaal niet mee lastig te worden gevallen. Die moet gewoon in rap tempo de cijfers in kunnen voeren en de software dient de foutafhandeling en notatie/layout te doen. Net als dat je ,5 invoert op je rekenmachine om 0,5 te verkrijgen. Waar het advies van Onze Taal over gaat is de uiteindelijke notatie/layout en niet over de invoer waar we het hier juist over hebben. Input en output zijn echt totaal verschillende dingen. Subtiel verschil sinds we digitaal zijn gaan werken;) Daarbij moet ook opgemerkt dat we op dit vlak ook vaak nog het nodige aan ISO standaarden hebben.

@alison: ander kleinigheidje: er kan alleen maar taaladvies worden gegeven door welk orgaan/organisatie dan ook omdat dit inherent is aan wat taal nou eigenlijk is. We kennen wel een aparte organisatie die de algemene regels waar iedereen naar verwijst (want dat is de universele afspraak) vaststelt en dat doen ze op basis van wat ze in het echte leven horen/zien (uiteindelijk bepaald het taalgebruik van het volk onze regels en verder niemand anders). Het staat je echter vrij om daar gebruik van te maken. Heb je liever het Witte Boekje ipv het Groene Boekje dan kan dat gewoon. Taal is dynamisch, die regels zijn er alleen maar voor wat meer duidelijkheid.

Anyway, on topic: als je een toetsenbord van Apple wil gebruiken zit je aan ofwel de draadloze versie ofwel een verlengkabeltje vast. Als je echter een toetsenbord voor je Mac zoekt kun je ook buiten Apple zoeken. Dan kom je nog wel eens toetsenborden tegen met een kabel van 1,8 meter.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.