6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bobo

Winteruur op de Iphone ? Ical in de mist …

Bij overschakeling op het winteruur dacht ik dat mijn Iphone dit wel automatisch zou doen … maar noppes.
    De ‘stel automatisch in’ stond op actief…
    Dus heb ik maar manueel een uurtje vroeger gezet > / Algemeen / Datum en tijd / Stel datum en tijd in

Maar wat nu !!! al mijn Ical afspraken staan u een een uurtje later ????????

Dus op mijn Mac in Ical staat een afspraak bV 8u30
    Op mijn Iphone staat hij 9u30

Dus alles is een uurtje versprongen !!! Bij het syncen telt hij er een uurtje bij ?????

Wat moet ik hiermee ???? Dit is echt kl**te !:evil: :evil:

Bijdrager
    MacBooky

Ik zou om te beginnen mijn tijd dan maar eens terug zetten;-) Dan kloppen in ieder geval je afspraken weer.

Daarna stel je het in op automatisch en voila (neem ik aan…)

Bijdrager
    MacBooky

Overigens: welke versie heb je??

Bijdrager
    Mr. Jones

Gebruik je MobileMe?

In dat geval zou ik eerst eens kijken bij de instellingen zoals die staan bij me.com.
    Vaak zit daar het verschil v.w.b. de afspraken in iCal.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij mij doet hij het wel gewoon !!!!!!!!!!!! heb je al gesynct met je Mac ???????????????

Bijdrager
    Bobo

ik heb versie 2.1

Heb nu de volgende tests gemaakt :
    > manueel een uur terug geplaatst = Alle Icals blijven een uurtje erbij op mijn Iphone.
    Nieuw toevoeging in Ical op Mac => staat een uurtje later in Ical op de Iphone

> tijdzone op automatich gezet => blijft zomeruur
    MAAR heb het nu gevonden :
    —> Tijdzone stond op ‘Etc/GMT -2’ in Algemene Datum en Tijd
    —> Tijdzone stond op ‘Etc/GMT -2’ in Mail/Contacten/Agenda

Heb hem op Tijdzone ‘Brussel’ geplaatst: resultaat huidige tijd – 2 uur !!! Ik dacht dat ‘Automatisch’ werkelijk de ‘nieuwe tijd’ zou tonen, maar heb er manueel 2 uren moeten bijdraaien.
    Alles staat nu goed !
    >> Heb nu alles terug op automatich gezet, en het werkt nu !!

CONCLUSIE :
    Als je Datum & Tijd op ‘Stel automatisch in’ zet dan is ‘Tijdzone’ niet zichtbaar. Maar er wordt wel rekening mee gehouden !!!
    Klik je ‘Stel automatisch in’ AF dan schuift de Tijdzone eruit. > Op Brussel zetten > terug op ‘Stel automatich in’

Vreemd… dus de Etc/GMT -2 was de boosdoener !!!

>> Mijn Ical op Mac staat op tijdzone ‘Brussel/Europe’, en daar houd hij dus wel rekening mee blijkbaar, want als ik de Tijdzone wijzig verspringt het agenda-item b.v. een uur.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.