3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    PlukB

Wintersport kinderen – iphone 4 wifi berichten app?

We gaan in maart met onze jongere kinderen voor het eerste skiën en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om op onze oude iphones 4 – zonder sim kaart – een app te installeren, waarmee we deze kunnen gebruiken als een soort whatsapp – mits er wifi beschikbaar is in de buurt van berghutten/liften?

Kortom: ouders hebben dus nieuwere iphones met simkaarten, kinderen oudere iphones zonder simkaart. Hoe koppelen we deze aan elkaar voor tekstberichten?

Zo kunnen we ze een berichtje sturen indien dit onverhoopt nodig is. Dan kunnen zij onze oude telefoons – mede als horloge – nog gebruiken . Ben benieuwd of er een app bestaat die dus ook nog op iOS 7 draait.

Bijdrager
    madcat

Via iMessage kan je tussen de iPhones communiceren als ze allemaal een eigen Apple id hebben.

Ook is het handig om Find my Friends aan te zetten zodat je de iPhones kan tracken.

Mochten de kids wat jonger zijn is het misschien toch een idee om een data only abno erin te stoppen zodat het nog steeds werkt als je geen WiFi hebt.

Bijdrager
    SvS

iMessage kan ook alleen op WiFi, je hebt hiervoor geen SIM nodig.

Voor buitengebieden zonder WiFi is misschien een prepaid simkaart wel handiger! Dan kun je SMS-en.

(Groene ballonteksten, iMessage zou ik dan uitschakelen, omdat kinderen anders niet snappen wanneer blauw of groen tekstballon is) Bij blauw komt het bericht niet aan wanneer er geen WiFi is. Ik vind dat soms ook ellendig onhandig.

Had liever voor iMessage en SMS aparte apps gehad.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.